Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Paarden moeten gewoon even warm worden. Misschien helpt het wel dat je vlak voor de proef nog even met lange teugel stapt. krientje schreef:Ik weet niet wat je rijdt met je paard, maar misschien vindt hij het werk wat te zwaar worden na een tijdje. Rij hem gewoon een kwartiertje flink aan de teugel, gewoon rustig met zijn hoofd en ga dan weer 5 tot 10 minuten met een lang teugeltje stappen.
Vooral op wedstrijden WEL blijven losrijden is mijn ervaring. Ik heb een periode in de M1 gehad dat ik dacht dat als ik niet losreed dat hij dan veel frisser overkwam, maar dat was een big misstakePaarden moeten gewoon even warm worden. Misschien helpt het wel dat je vlak voor de proef nog even met lange teugel stapt.
Rosalie123 schreef:Hoi!
Als ik aan het rijden ben, loopt mijn paardje in het begin heel lekker licht aan de teugel en mooi stil met het hoofd. Ze is alleen nog een beetje sloom, maar dat is opzich het probleem niet zo. Hoe langer ik rijd, hoe slechter en vervelender mijn paard gaat doen. Ik word dan ook wat onrustiger met mijn handen omdat ze niet nageeflijk blijft.
Eigenlijk denk ik wel, ik kan beter niet losrijden op wedstrijden. Dan straalt de proef tenminste genoeg rust uit. Maar ik weet niet of dit wel zo goed is voor het paard?
En het is meestal ook zo dat het paard naarmate beter gaat lopen, maar dat is bij mij juist andersom.
Alle tips zijn welkom,
Groetjes Rosalie
Citaat:Ik word dan ook wat onrustiger met mijn handen omdat ze niet nageeflijk blijft.