draver inrijden goede verkeerde been

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sefanya

draver inrijden goede verkeerde been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:57

mijn draver word nu ingereden maar is het nou zo dat het beter is om ook af het toe op het verkeerde been licht te rijden
om het evenwicht van het paard in balans te brengen
dat is wat mij verteld is
mijn paard zwabbert over de hoefslag vandaar

Janski

Re: draver inrijden goede verkeerde been

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:27

Balans wordt met de tijd beter en moet je paard zelf gaan verbeteren en wordt ook beter als hij sterker wordt. Ik zou een jong paard zeker niet gaan pesten door op het verkeerde been te gaan lichtrijden.
Door op het juiste been licht te rijden geef je het binnen achterbeen de ruimte en dit is alleen maar fijner voor een jong paard om zich te ontwikkelen.
Je gaat hem tegenwerken als je andersom gaat lichtrijden en dat helpt je niet om een betere belans te ontwikkelen.

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:57

Ook moet je veel van richting veranderen, zodat je ook veel van been moet veranderen, maar op het verkeerde been lichtrijden is niet zo goed voor je paard.

succes

laat je iets weten???

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:32

Met draver in een manege: van hand veranderen is voldoende. Als je van hand verandert, moet je van been wisselen als je licht rijdt. (ook bekend als: van diagonaal, voorbeen, schouder wisselen). Op die manier wordt het paard over beide diagonalen "even veel " gegymnastiseerd. Als je buiten rijdt regelmatig (om de 3-5 minuten) van been wisselen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:55

indd, niet op het verkeerde been gaan lichtrijden, ik raad je ook aan om niet te veel te gaan doorzitten, zo kan je je paard belemmeren in zn gangen... wat dat zwabberen betreft... veel rechtuit rijden, niet te veel willen met het hoofd! succes...

Bij die van mij heeft veel rechte stukken rijden goed geholpen

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 08:45

Nooit van gehoord en ook nooit zelf gedaan. Rechtuit lopen onder het zadel hebik wel ervaring mee dat ze dat moeilijk kunnen vinden. Het helpt wel als ze steun aan iets hebben, bakrand, draad of balkjes.