Klaartje in de les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Klaartje in de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:41

Omdat Steffie haar vingertje had gekneust met handbal, bood ik aan om haar pony dan maar te rijden in de les Schijnheilig hier dan de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ojee ik schaam me diep Bloos!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
had op een charmanter moment genomen mogen worden hoor Bloos

Afbeelding

Afbeelding
ik trek wel een holle rug zeg, valt me nu pas op Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
still uit een filmpje, ziet er wel flitsend uit zeg, go klaar! Pling

Afbeelding
uitstappen door het baasje

Afbeelding
neuhhh ze heeft niet gezweet Schijnheilig

Afbeelding
Ranzig bekkie en kletsnat koppie

Afbeelding
en dit was dan lichtblauw en schoon aan het begin van de les Vork

hier de foto's bij ITP van voor en na de les: viewtopic.php?f=53&t=388996

snoetie

Re: Klaartje in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:44

nounou, die heeft wel erg hard moeten werken Knipoog
super leuke fjord Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:44

amai
die heeft goed gewerkt Lachen
leuk fjordje en een lief gezichtje Lachen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:45

leuke fjord joh, die is lekker vies en nat!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:49

Afbeelding

hier nog even een paar fototjes van onze invalinstructeur Vork kan topic niet meer wijzigen Tong uitsteken

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:37

jeetje die is flink aan het werk gezet Haha!. Leuke fjord hoor, ziet er netjes uit Ja.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:43

zo die heeft gewerkt, dat is te zien Haha!
nog een tip: mischien dat hij fijner te rijden is op een dik rubber stangetje, heb het idee dat hij maling heeft aan het bit wat je nu gebruikt, omdat je al constant met de hefboomwerking rijdt.
is maar een tip, voor de rest ziet het er aardig uit. Knipoog

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:46

hey,

mooie fjord. en lekker aan het werk gezet.

ziet er goed uit.

groetjes miranda

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:00

mariz schreef:
nog een tip: mischien dat hij fijner te rijden is op een dik rubber stangetje, heb het idee dat hij maling heeft aan het bit wat je nu gebruikt, omdat je al constant met de hefboomwerking rijdt.

Je hebt hier ook helemaal gelijk in. Doordat ik in de winterperiode door het weer en het vroeg donker worden, niet veel kon rijden. En Klaar dan ontzettend druk was, had mijn instructeur mij die tip gegeven om met dit bit te rijden. Het gaat super hiermee, maar ik weet zelf dat dit alleen tijdelijk is. Ik zit nog te twijfelen of ik een rubber stangtje neem of een dubbel gebroken bit.
Maar Britt rijd hier op Klaar en ze dit is de eerste keer dat ze Klaar in de les rijd. Normaal rij ze er alleen buiten op. En Klaar heeft een grote truccendoos dus op Klaar rijden is altijd hard werken Haha!

Dat ze had moest werken viel toch wel mee, maar door de flinke vacht en de tempratuur in de binnenbak is ze alleen maar meer gaan zweten. In de zomer ziet ze er altijd zo uit. En aangezien ze na het rijden altijd even wil schuren, ben ik altijd vies Ach gut

Misschien iemand nog een idee, hoe je precies de juiste stelling neemt op een volte? Op foto 6 en 7 probeert Britt de juiste stelling te nemen, alleen Klaar steekt haar hoofd compleet naar buiten.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:57

Wow die heeft hard gewerkt zo te zien Knipoog
Superleuke fjord zeg, heel lief koppie zit er op!
Leuke foto's zitten er tussen Lachen

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 14:12

Ik zou je beugels wat langer doen.. En het plaatje is ook niet echt ontspannen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 15:17

als ik de beugels langer doe kan ik niet ontspannen zitten op dit beestje.. al helemaal niet omdat ik altijd met zulke beugels rijd! en op het paard waar ik normaal op rijd doe ik vaak wel langere beugels hoor Tong uitsteken
maar ik vind het zo fijn zitten en ik rijd geen dresuur, dusjah, ieder zijn eigen mening over mijn beugels..
het ziet er idd niet echt ontspannen uit maar dat is moeilijk op een hyperactieve fjord waar je al een jaar ofzo niet meer op heb gereden, af en toe ging het wel ontspannen hoor Bloos

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:10

FuRyoMaRLoeS schreef:
Ik zou je beugels wat langer doen.. En het plaatje is ook niet echt ontspannen..

Tjah, springruiters leren het ook nooit he Knipoog Zelf rij ik dressuur met Klaar maar door dit zadel kan ik mijn beugels ook niet super lang. Dan raak ik het balans kwijt in mijn benen.
De foto's zien er inderdaad erg gespannen uit. Maar we haden wel meer foto's alleen die waren veelste donker. Klaar is zeker ook niet de makkelijkste om te rijden. Ze dramt graag door.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 06:57

Foei Steffie, je mag wel eens wat aan d'r buikje gaan doen Haha! Knipoog

Wat betreft de stelling: Klaar is scheef. Je moet proberen haar weer recht te krijgen door veel te rijden op de kant waar ze vast zit. Probeer haar voorhand weer voor haar achterhand te krijgen, dus eerst richten op het rechtrichten (grappige zin Haha!, maar je snapt het wel denk ik) en dan pas weer met de stelling bezig gaan. En veel overgangen rijden, dat helpt om haar weer soepel te krijgen in het achterbeen en helpt dus ook weer bij het rechtrichten.

Succes ermee en ik spreek je weer!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:01

leuke foto's allen je moet oppassen dat je niet met een dwingende hand rijdt en je handen niet naar een kant brengen...

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:21

Wanja schreef:
Foei Steffie, je mag wel eens wat aan d'r buikje gaan doen Haha! Knipoog

En ik hoopte nog zo dat niemand het zou zien Haha! Maar hier heeft ze wel een mooie spier lopen over haar buik. http://img18.exs.cx/img18/9500/klaar0718tm.jpg Maar het gaat er dadelijk wel allemaal af in de zomer. Ze mag nog maar 3 uur op het gras dan }> . Ik ga je advies opvolgen.
Wat de stelling betreft, bedankt. Ik snap het, is eigelijk het zelfde als wat jij met Wanja hebt toch?

Citaat:
Probeer haar voorhand weer voor haar achterhand te krijgen, dus eerst richten op het rechtrichten

Dit snap ik niet helemaal. Bedoel je dat de achterhand er meer onder moet of minder? Het 2de snap ik wel.
Overgangen rijden, ben ik nou al veel mee bezig. Bij A grote volte, bij f halthouden, bij b kleine volte 5 meter, bij m halthouden, bij c grote volte, bij H halhouden, E kleine volte en dan bij K Halthouden. Daarna bij A veranderen door een kleine volte halve baan. Dan weer het zelfde als vorige keer. Daarna bij de ene lange zijde hals strekken en dan andere zijden tempoo versnellen. Dit gebeurt vooral in de stap en draf. In galop ben ik nog teveel bezig om haar op een grote volte te houden. Of moet ik hier gewoon de hoefslag nemen?

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:57

Ze loopt nu op bepaalde foto's met haar achterhand naar binnen, je moet proberen om haar weer recht te maken en dat kun je het beste doen door haar voorhand als het ware weer recht voor haar achterhand te duwen. Beetje lastig uitleggen Haha! maar als je erop zit moet je recht achter haar schouders zitten en de voetstappen van haar achterhoeven moet recht over die van haar voorhoeven vallen. Als dat niet zo is, dan is ze dus scheef en ja dat probleem heb ik ook met Wanja gehad, het gaat nu heel erg goed. Ik heb moeten leren om vooral op mijn buitenteugel en binnenbeen te gaan rijden.

Als je haar in galop niet op de volte kunt houden dan kan dat ook met bovenstaand probleem te maken hebben en/of met tempocontrole. Volgens mij is Klaar nogal een scheurijzer, dus dan zou ik eerst proberen om haar op de hoefslag in een rustig arbeidsgalopje te rijden. Daarbij is het belangrijk dat je al goed begint, dus niet eerst hard laten draven zodat ze vanzelf in galop valt Haha! maar vanuit een rustige arbeidsdraf in een rustige arbeidsgalop.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:35

Ahh, nou snap ik het. Het enigste wat moet gebeuren is dat ik haar hele lichaam recht achter elkaar moet zetten. Dus niet de achterhand naar rechts of links. Maar moet dat dan ook in de volte? Anders kan je toch geen ronde volte maken, of zie ik dat nou verkeerd? De uitleg is goed te begrijpen!

Dat Klaar een scheurijzer is daar heb je gelijk in. Alles moet bij haar hard gaan. Gelukkig in de stap en draf niet meer, maar nu de galop nog. Wel merk ik dat ze rustiger is gaan galloperen, alleen nou valt ze vanuit het niets in draf. Als dan weer nieuwe hulpen geef dan gaat ze of heel hard draven of ze vliegt na 5 drafpassen als een gek naar voren toe.
Maar hoe krijg ik haar vanuit een rustig arbeidsdrafje in een arbeidsgalop. Want ze vind het moeilijk om vanuit iets rustigs aan te springen. Maar dat is volgens mij vooral oefenen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:45

leuk fjordje.
die still is wel leuk.
ziet er verder wel leuk uit. hoor.
maar hij was lekker nat zeg jeetje. Knipoog

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 18:29

Inderdaad veel oefenen en als ze harder wil gaan draven weer terugnemen en opnieuw proberen om aan te springen, heel consequent zijn dus. Op de volte heb je inderdaad wel buiging nodig, maar ze moeten niet hun kont eruit gooien zoals dat nu wel gebeurd. Dan gaan ze namelijk een beetje travers-achtig lopen op een krampachtige manier wat niet de bedoeling is Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 19:21

dat heb ik ook veel gedaan in de les, erg veel op de rechtervolte bij a totdat ze goed stelling liep en rond was en dan weer rechtrichten en dan weer op de grote volte bij c en hetzelfde gedaan, maar ze is errug moeilijk op die momenten! dan gaat ze gewoon crossen Cool maar ik heb het er nog redelijk vanaf gebracht voor de eerste keer Tong uitsteken

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 19:57

BrittKitt schreef:
dat heb ik ook veel gedaan in de les, erg veel op de rechtervolte bij a totdat ze goed stelling liep en rond was

Naja, de ronding en stelling was nog ver te zoeken. Alleen je probeerde het Knipoog

Wanja schreef:
Inderdaad veel oefenen en als ze harder wil gaan draven weer terugnemen en opnieuw proberen om aan te springen, heel consequent zijn dus. Op de volte heb je inderdaad wel buiging nodig, maar ze moeten niet hun kont eruit gooien zoals dat nu wel gebeurd.

Ja, maar van dat terug nemen en weer opnieuw proberen, word je helemaal gek. Dan gaat ze alleen maar meer dribbelen, nog meer koppie omhoog en staat ze de hele tijd te springen op haar plaats. Ik laat haar nou eerst wel gewoon op de hoefslag galloperen. Als ik daar controle over heb, dan ga ik verder werken op de volte.