laura is een meisje die pacha ook huurt ( half pension ) maar ze is al 1 maand nie meer geweest en ze ga bijna nooit meer dus is ie eigluk voor mij alleen
alhoewel ik maar half pension huur , handug dus !laura rijdt ng niet zo lang en 4 weken geleden heb k haar wat les gegeven met pacha !
hier enkele pics about it , ik had eerst ne half uur me em gereden om hem los te werken ... daarna ging laura erop .
Ze rijdt het liefst zonder stijgbeugels en pacha is heel zacht om te zitten dus

commentaar mag gegeven worden maar doe het vriendelijk aub !!
hou er rekening mee dat ze nog niet lang rijdt

pacha had al een weekje niet meer gewerkt dus we lieten hem eerst even uitwaaien , laura is een worteltje aan het zoeken om hem te belonen

zie ze es staan !
pacha is 1 m 72 en laura is erg groot voor haar leeftijd... ik geraak er met moeite op en voor haar is dat geen enkele moeite
ik vind ze best wel een leuke combinatie . Laura zou graag haar A brevet halen met pacha . Ik heb mn A en B met een ander paard gedaan . ( ik kende pacha toen ook ng niet )
hier hangt zijn achterhand er echt slecht bij !! toen was mn eerste commentaar : handen recht , zo komt ook je zweep beter en gebruik dan ook die zweep !

hier in draf ging het al ietsje beter , nu ja ik ga niet te veel commentaar geven ! dat laaat ik aan julllie over ! maak haar nu ook niet zwart hé ,iedereen moet het leren . Ik vind dat haar houding goed meevalt hoor !

pacha is een paardje dat makkelijk de ruiterhand opzoekt maar als je niet vlot genoeg rijdt begint hij enorm op zijn voorhand te lopen waardoor hij op je teugels hangt ! we moeten hem dus goed vooruit werken zodat het een beter contact is en hij zijn achterhand lekker gebruikt . Ik ben daar nu in de vakantie volop bezig mee door veel overgangen e.d. te rijden.

hier iets waar pacha enorm van houdt , de teugels uit de hand laten kauwen

hij was in draf bezug en zie hem genieten!

hier had ik haar uitgelegd om stelling te rijden , iets wat pacha redelijk goed doet ...

galopje
haar teugels zijn redelijk lang maar dat geeft niet want ik ben al blij als hij makkelijk in galop gaat en blijft doorgalopperen ! pas als dat goed gaat gaan we beginnen verzamelen .

en hier een ander oefeningentje

dit is toch goed hé voor een meisje die nog niet heel erg lang rijdt ?