beetje vanalles; ik op arabiertje enz *foto's*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

beetje vanalles; ik op arabiertje enz *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 10:27

eergisteren even gereden op amira, een verzorgpaard van me. Ze is pas een maand onder het zadel maar doet het al heel goed. Eigenlijk was het een soort van 'demonstratie' want er kwamen een 10-tal mensen kijken. Ook kwam er een meisje rijden op een shetje (kirsten), waar ik vaak les aan geef:
Afbeelding
Afbeeldingeven poetsen

Afbeelding kirsten en rabbi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding mijn ... hoofd

Afbeelding nog even kirsten

Afbeelding
rabbi, kirsten, jetske en shadow en ikke op de achtergrond

zo dat was het, commentaar op onze houding mag, ik weet wel dat ik met pianohandjes rijd, maar daar hou ik van Ach gut
ook zitten mijn voeten soms te veel door de beugel geloof ik

xxx

Siets

Re: beetje vanalles; ik op arabiertje enz *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:35

leuke foto's, maar ik vind de arabier erg mager....

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:44

Tja dat viel me ook al op dat het arabiertje mager is..
en de rijbak vind ik ook een beetje raar uitzien

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 10:45

leuke kleur voor een arabier zeg!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 11:05

leuk arabiertje. Arabieren hoeven niet een bouw te hebben van een haflinger. Deze heeft nog geen bespiering daarom ziet het zo mager uit volgens jullie.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:10

ja het arabiertje is iets te mager...
dit komt omdat ze bij de vorige eigenaar nogal ondervoedt werd (geen gras, maar paddock, geen krachtvoer etc...
daarom ben ik zowat het zwaarste gewicht dat erop mag rijden.
maar ze is volop aan het bijkomen Lachen

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 15:44

[leuk arabiertje. Arabieren hoeven niet een bouw te hebben van een haflinger. Deze heeft nog geen bespiering daarom ziet het zo mager uit volgens jullie.]

uhhm bespiering en vet is heel wat anders hoor je ziet duidelijk de flank inval en de omhoog lopende bot in zijn kont,jaag hem der is een wormspuit in en lekker veel eten,veder leuk beessie hoor leuke kleur hoor

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:02

ahh leuke paardjes Haha!
de arabier is wel een beetje mager, bij mij op de manege was ook een pony heel mager en het is heel moeilijk om hem een beetje dikker te krijgen, want hij bleef hetzelfde (je zag zijn ribben nog steeds) maar echt een coole kleur heeft die arabier Haha!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:17

ik zal is zeggen waaormd ie arabier mager is, omdat ze ngo maar 2 Jaar is!! ik ken di eplek de shet van mijn vriendin staat daar ook een zwartje kweet nou niet of het die van op de foto is maar bon. alle paard daar zijn nog maar 1 jaa rof 2 en er word al mee gereden doro kinderen die er geen verstand van hebben ik krijg er de kriebels van!!

er was is ene opendeur (het is een ezelfokkerij) en er was een paard door de draad gelopen geen kat die er naar keek!! het paardje bloeide ook.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:20

Frannie schreef:
ja het arabiertje is iets te mager...
dit komt omdat ze bij de vorige eigenaar nogal ondervoedt werd (geen gras, maar paddock, geen krachtvoer etc...
daarom ben ik zowat het zwaarste gewicht dat erop mag rijden.
maar ze is volop aan het bijkomen Lachen

ZEVER!! ik word hier zo pissed van eh. vorig jaa rben ik daar geweest en Amira stond erook

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:23

vind de shetjes wel lache!! Haha!
en arabje is wel erg schraal....maar dat komt vast nog wel goed Knipoog
wat zal jij blij zijn als ze wat ouder is...dan is dat rare kleurtje(vind het vreselijk, Pegassa was ook zo) er tenminste af Knipoog ...ze is gewoon oranje...weet je toevallig de bloedlijnen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:26

Omdat ze nog maar 2 jaar is...? Scheve mond

dus dat beest waarom jij zit is een 2 jarige?

Ik vind m erg onbespierd maar daar kun je niks aan doen als je m net rijdt natuurlijk. Maar waar rijd je nou? in een afgezet stukje bos? Nooit bang dat je tegen een boom aanknalt ofzo Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind ook dat je erg meehangt in de bochten, je haalt haar een beetje uit je evenwicht. wat meer contact met haar mond zou ook wel mogen, je teugel hangt slap dus ze heeft niet veel aan je hand. en dat kun je niet zo goed compenseren met je zit volgens mij....
Wel n leuk kleurtje, dat paard.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:28

marahorse schreef:
ik zal is zeggen waaormd ie arabier mager is, omdat ze ngo maar 2 Jaar is!! ik ken di eplek de shet van mijn vriendin staat daar ook een zwartje kweet nou niet of het die van op de foto is maar bon. alle paard daar zijn nog maar 1 jaa rof 2 en er word al mee gereden doro kinderen die er geen verstand van hebben ik krijg er de kriebels van!!

er was is ene opendeur (het is een ezelfokkerij) en er was een paard door de draad gelopen geen kat die er naar keek!! het paardje bloeide ook.

sorry hoor maar ik hoop maar dat dit en foutje is want anders bemoei ik me dr maar niet meer mee want dit snap ik niet kunnenmensen nou zo dom zijn.
en ik vind die bak er inderdaad ook niet echt veilig uitzien maar mischein hoort het wel niet bij de bak die hekken en dat gaas enzo

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:31

nope geen fout, alle ponytjes daar voor verkoop zo oiud en al beleerd. m'n vriendin haa rpony staat er en mocht die paarden africhten, ik kwam op een dag is mee kijken. ik heb er gezegd wil je meteen van dat paard komen (de pony waarop ze reed was 1,5 jaar) zij wist het niet , ze nam aan dat ze 3 waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:33

Leuke paardjes! Bokt leest een beetje onduidelijk nu mar staat er nou dat t arabiertje (waternietechtoplijkt) 2 jaar is?! Scheve mond. Nouja zelf weten. Dat shetje is lief Haha! Lovers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:06

marahorse schreef:
nope geen fout, alle ponytjes daar voor verkoop zo oiud en al beleerd. m'n vriendin haa rpony staat er en mocht die paarden africhten, ik kwam op een dag is mee kijken. ik heb er gezegd wil je meteen van dat paard komen (de pony waarop ze reed was 1,5 jaar) zij wist het niet , ze nam aan dat ze 3 waren.

ZIEK noem ik dat.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:02

Het paardje ziet er idd nogal jong uit, ik hoop niet dat ze 2 is.. maarja.. daarover ga ik maar niet in discussie.
denk dat het een beetje gevaarlijk is met die bomen, en dat op een paard dat net bereden is.. je knalt zo tegen een boom op als je valt..

Maarja, die shetjes zijn wel lief Lovers

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:05

Jah het ziet er nogal 'onpro' uit.. als dat een woord is maar het wordt wel gesnapt denk ik Scheve mond

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 20:40

Ehm..tja..
Wat ik me ook afvraag, waarom rijd dat meisje op die zwarte shet eigenlijk met een halster en trekt enorm?! En dan dat westernzadel.. ?!

Tja, erg veel verstand heb ik niet van jonge paarden. Maar ik geloof dat ik wel nét genoeg verstand ervan heb om te zeggen dat hier iets heeeeel goed fout zit! Die bak is nou niet bepaald veilig. Je zit is tegenover zo'n jong paard ook niet echt goed en ze ziet er ook niet uit als 3 (of ouder)... En zo met die neus in de lucht lijkt me ook niet zo fijn ontspannen rijden enzo... Bloos

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:02

IK vindt dat arabiertje er nogal zielig uitzien!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:16

ik vind die arabier er ook niet echt drie uitzien, als ik zo zou mogen schatten 1.5-5, viel eigelijk direct op. en die bak tja... niet veilig iig. shet vind ik ook leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 21:38

Miss_Blimm schreef:
Jah het ziet er nogal 'onpro' uit.. als dat een woord is maar het wordt wel gesnapt denk ik Scheve mond

Ja haar zit en eigenlijk het hele geheel..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:05

ALS dat beestje geen 3 is moeten we geloof ik maar eens een boktmeeting in België houden ofzo?! Want dat kan natuurlijk niet. Daarbij is zoals anderen ook al noemen je rijomgeving idd niet veilig. En die meisjes op die shetjes Lips are sealed

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:15

Paard verkloten heet dit... Frusty Nagelbijten / Gniffelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:16

r00z schreef:
Leuke paardjes! Bokt leest een beetje onduidelijk nu mar staat er nou dat t arabiertje (waternietechtoplijkt) 2 jaar is?! Scheve mond. Nouja zelf weten. Dat shetje is lief Haha! Lovers.

dat beest is nog enorm overbouwt
lijkt niet eens echt op een paard (sorry dat ik t zeg)
en ik schat hem 2!

tzou er nog bij moeten komen als ze zei dat hij noig maar 2 was en die al een maand is opgeleert Verward

arm arm arm paard gooi m nog lekker een jaar op weide áls hij dan al drie is, je ziet toch dat dit dier nog niet klaar is om gereden te worden? Scheve mond niet alle paarden zijn op 3 jaar rijp om gereden te worden hoor Scheve mond das gewoon een of andere leeftijd die wij mensen in ons hoofd hebben.

of t dier is zwaar mishandeld/ondervoed, of hij is nog een kleuter en dan noem ik rijden ook mishandelen Scheve mond