Houding verbeteren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Houding verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 17:23

Ik rij nu al bijna 8 jaar maar ik heb nog steeds geen onafhankelijke zit, ik kan mijn handen en benen niet goed stil houden. Les kan ik niet nemen omdat mijn paard nogal super aso is tegen over andere paarden. Ik heb wel prive les gehad en die gene reed mijn paard een keer inde week achter af kreeg ik dus te horen dat het halfe dorp er dan op reed en daar zit ik dus niet op te wachten.
hoe kan ik mijn houding verbeteren.

Biepje

Re: Houding verbeteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:52

wel het klinkt misschien dom, maar ik oefen regelmatig op de fiets Vork . denk eens in een bocht, op een verkeersdrempel,... dat je op een paard zit en oefen je hulpen (mijn instructrice wil me dolgraag eens zien fietsen Haha! ). en voor de rest, ja, ik zou proberen toch nieuwe instructie te vinden. blijven oefenen iig!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:53

misschien is centered riding wat voor jou, heeft bij mij heel erg geholpen, veel oefeningen met je zit en je paard gaat er een stuk beter van lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:52

lailapri schreef:
misschien is centered riding wat voor jou, heeft bij mij heel erg geholpen, veel oefeningen met je zit en je paard gaat er een stuk beter van lopen.

Wat houd dat precies in?

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 20:51

Hier is een veel voorkomend probleem
een makkelijke oplossing
is gewoon de stijgbeugels met enkele strookoorden vastmaken aan de singel
niet al te spannen he
gewoon losjes

een andere oplossing is zonder stijgbeugels rijden
en zo krijg je een vaste zit
wat je zonder stijgbeugels kunt kun je ook met

veel succes

ps springen zonder stijgbeugels gaat ook

laat je iets weten??

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 00:34

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:24

als je elke dag rijd kun je elke keer even 5 minuutjes zonder beugels rijden...je krijgt dan vanzelf een betere zit. is wel lastig in het begin omdat je natuurlijk niet de juiste evenwicht kan vinden, maar je zult zien dat het steeds makkelijker wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:02

Jah ik ga dat wel even proberen alleen heb ik een westren zadel dus met die beugels kan een probleem zijn ik kijk wel even in iedergeval bedankt voor de tips he