wat kan ik hier nou aan doen. niets meer willen doen....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wyko

wat kan ik hier nou aan doen. niets meer willen doen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:45

Mijn paard is de laatste tijd weer lekker bezig.
Middenin het bos gaat hij opeens stil staan en je krijgt hem niet meer voor of achteruit.
Hij reageerd absoluut nergens op. Niet op benen, stem en zweep.

Ik ben te eigenwijs om af te stappen en naar huis te lopen. En als ik dus niks doe, dan sta ik gewoon de hele dag stil. Want meneer kijkt vrolijk om zich heen en vind het allemaal wel prima.

Poofje

Re: wat kan ik hier nou aan doen. niets meer willen doen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:14

Ik weet niet of je paard al achterwaarts kan, maar mijn pony heeft af en toe ook van die kuren dat hij op de weg niet verder wil. Idd nix helpt maar wat bij mij wel helpt is dat ik hem een stukje achteruit laat lopen (in de richting die jij op wil) en hem dan weer omdraai en vooruit laat lopen. Dan gaat hij meestal wel weer verder. Succes! ik weet hoe vervelend het is

EvaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:25

-misschien durft ie niet meer ofzo....
-misschien lukt het als je voortaan elke keer als ie weer terugkomt van zon buitenrit een appel/wortel ofzo geeft Vingers aflikken , dan vindt ie t leuker om weer in zn stal te staan en zal ie dus makkelijker doorlopen int bos Pling

In elk geval succes ermee t lijkt me egt een irritant probleem!!!

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:44

Poofje schreef:
Ik weet niet of je paard al achterwaarts kan, maar mijn pony heeft af en toe ook van die kuren dat hij op de weg niet verder wil. Idd nix helpt maar wat bij mij wel helpt is dat ik hem een stukje achteruit laat lopen (in de richting die jij op wil) en hem dan weer omdraai en vooruit laat lopen. Dan gaat hij meestal wel weer verder. Succes! ik weet hoe vervelend het is

dat deed ik vroeger altijd met mijn shetlander ja, die ging ook stilstaan en kreeg je niet meer vooruit.. dan ging ik net zo lang achterwaarts enzo tot hij er zo zat van was dat hij gewoon weer door liep Knipoog

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:51

Misschien kun je een ander braaf paard meenemen die gewoon doorloopt. Vaak willen paarden echt niet alleen achterblijven in het bos. Goed belonen als hij dan doorloopt.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 20:16

Alvast bedankt voor de reacties!

Ik zal dat achterwaards gaan eens proberen. Kijken of ik daar wat verder mee kom.

Hij wil juist te graag naar huis toen, want zodra hij in de gaten heeft dat we naar huis gaan, dan wil hij opeens wel lopen.
Het is absoluut geen angst van hem. Hij is nergens bang voor en ik heb hem ondertussen al bijna 4 jaar. En heeft nog nooit moeilijk gedaan als hij alleen naar buiten moest. Hij is niet anders gewent eigenlijk dan alleen naar buiten.

Met andere paarden erbij doet hij het ook. Dat is juist weer het stomme. Alleen dan niet dat hij gaat stilstaan, maar dan gaat hij heel erg langzaam stappen. Ook als de rest doorrijd, maakt het hem niks uit. Hij hinnekt een keer en zal geen pas harder gaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:24

Hoe reageert hij als jij hem halt laat houden als je zo'n bui aan voelt komen? Stapt hij daarna wel door als je dat van hem vraagt? Op dat moment neem jij de beslissing en is hij zijn controle over het tempo kwijt.
Het leest nl een beetje als een dominantieprobleem, waarbij je paard probeert te bepalen wanneer jullie terug naar huis gaan.
Het kan best dat ik het helemaal mis heb, maar ja... via internet zijn dit soort dingen moeilijk in te schatten.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 21:36

Als ik het voel aankomen en ik zet hem stil, dan wil hij dus ook niet meer vooruit.
Dus daar schiet ik ook niet veel mee op.

Ik denk zelf ook wel aan een dominantieprobleem.
Ik heb nooit eerder last gehad in deze mate.

En met grondwerk, daar krijgt hij dan weer genoeg van en gooit hij zijn kont in de lucht en vertikt dus alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 22:38

Dan zit er niets anders op dan boterhammetjes meenemen Knipoog en als hij stil gaat staan gewoon wachten tot hij in beweging wil komen. Op dat moment is het aan jou om hem nog een poos extra stil te laten staan. Oeee, dat zal hem snel vervelen...
Laat hem maar merken dat jij hem overtreft in "dwars" zijn!
Gaat hij iets anders proberen, zoals achteruit lopen bijvoorbeeld, laat jij hem nog een stuk extra achteruitlopen. Gaat hij rondjes draaien, laat jij hem nog tig rondjes extra draaien.
Volgens mij is je paard slim genoeg om door te krijgen dat hij dan met zijn dwarse gedrag alleen zichzelf heeft.
Hou op de grond de oefeningen kort en stop voor hij er genoeg van heeft. Eén keer goed gedaan = belonen, stoppen en iets anders doen. De fout om te lang door te gaan heb ik ook gemaakt en levert alleen een gefrustreerde baas en een boos paard op.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 06:53

lijkt me dat hij er niks meer aan vind...

rijd je veel in het bos en lang? sla het eens een tijdje over, maak het wel weer leuk voor hem.
neem andere routes, wissel het af.

als je wel gaat, ga dan heel kort, ga totaal wat anders doen onderweg zodat voor hem de sleur doorbroken word.

misschien dat het helpt..