in galop linker beugel steeds verliezen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepelJarig

in galop linker beugel steeds verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:13

elke keer als ik lekker in galop ga, dan verlies ik mijn linker stijgbeugel.

zit ik nou scheef?
wat doe ik fout?

kan er zelf namelijk niet echt achter komen....
kom maar op met tips!
Haha!

nijntjepluis

Re: in galop linker beugel steeds verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:00

je druk waarschijnlijk je hak niet genoeg uit. Een handig hulpmiddel is een post elastiek. Die doe je dan om je voet heen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:07

Je hebt geen gelijke druk op beide beugels...

Je zit dus scheef! Zijn je riemen even lang? Ben je met beide benen net zo sterk? Druk je voldoende je hak naar beneden, waardoor de bal van je voet goede grip heeft op je beugel?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:03

nijntjepluis schreef:
je druk waarschijnlijk je hak niet genoeg uit. Een handig hulpmiddel is een post elastiek. Die doe je dan om je voet heen.

hoe wil je dat vastmaken dan??:? Vork kuzz eva.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:07

nijntjepluis schreef:

Waarom met zo'n trucje komen als je de oorzaak nog niet weet??

Ik ga mee met Kaja, je hebt er waarschijnlijk te weinig druk op.
Werk dus aan een rechte zit en gelijke druk.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:16

probeer je linkerkant lang te maken, dus heel die kant uitrekken. been mooi lang, recht zitten en schouders op gelijke hoogte.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:20

nijntjepluis schreef:

Wat wil je hier mee bereiken? Als je pony bokt en je vliegt eraf hang je met dat post elastiek aan je beugel Verward

Idd ik ga ook met kaja mee!
Ik heb het zelf ook gehad, en ik zat ook scheef! Verder goed trainen!

Succes ermee...!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 21:24

Op het moment dat je een van beide beugels tijden welke gang dan ook verliest is het een teken van onbalsn bij jezelf. In de meeste gevallen trek je je been dus op.
Probeer te onthouden dat je knie ten alle tijde het laagste punt in het zadel moet blijven. Been lang houden dus, Zit rechtop en maak jezelf lang.
Als oefening kun je eens een maal proberen zonder beugels te galloperen, je leert zo in balans in het midden van het zadel te zitten.
Zorg dat je onderlichaam met de bewegingen van het paard meelift en beweegt.

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 22:01

klopt wel, maar mijn pony is dan dus ook scheef.

kan het zijn dat door zijn scheefheid hij me in een houding dwingt waardoor ik dus ook scheef kom te zitten?
dan wodd het dus dubbel hard werken, pony recht richten en mezelf erbij.
ik probeer al erom te denken dat ik goed mijn benen lang maak.

ehhh tja..onbalans heb ik inderdaad, mijn evenwicht is bar slecht
( door leuk ongelukje vroeger met een paard)
zonder zadel rijden kon ik vroeger wel, tegenwoordig glij ik er in de eerste bocht al vanaf..

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:09

ellepel schreef:
ehhh tja..onbalans heb ik inderdaad, mijn evenwicht is bar slecht
( door leuk ongelukje vroeger met een paard)
zonder zadel rijden kon ik vroeger wel, tegenwoordig glij ik er in de eerste bocht al vanaf..

Ik had dat ook, vroeger kon ik alles zonder zadel, springen, noem maar op. Hoe ouder ik werd, hoe meer ik na ging denken bij het rijden en hoe minder ontspannen ik zat. Toch blijf ik zonder zadel rijden een goede hulp vinden. Het is voor mij zowel een goede oefening en een goede check hoe zeer mijn zit vooruit gaat. Een jaar geleden kon ik geen drie passen draven zonder zadel. Vorige week drie kwartier gewerkt precies zoals ik dat met zadel doe.
Waar jij waarschijnlijk je linkerbeen optrekt, trek ik mijn rechterbeen op. Ik doe regelmatig mijn rechterbeen opzij (dus los van het zadel) en dan leg ik hem weer helemaal lang neer (vanuit de heup).
Zonder zadel kan ik goed de spieren en ruggegraat van mijn pony voelen. Daarbij merkte ik bijvoorbeeld dat ik niet zo zeer scheef met één kant 'lager' zat, maar dat ik met één zitbeenknobbel iets meer naar voren zit. Dus als het ware iets gedraaid. (Ik hoop dat je het zo begrijpt.)

Dat je pony, met jou, scheef is, lijkt me logisch (maar dat is even mijn gezond verstand dat spreekt). Dat is inderdaad hard werken, maar ik neem aan dat hoe rechter jij zelf gaat zitten, hoe makkelijker je je pony daarin mee kunt nemen.

Dit is iets waar ik zelf ook nog heel erg mee bezig ben, dus de ideale oplossing heb ik ook niet voor je. Het is, denk ik, ook gewoon een kwestie van kilometers maken en heel goed proberen te voelen.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 13:23

Je hak goed itdrukken en je been vooral lang maken dat hielpt bij mij