vertikt stijltje te springen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natas101

vertikt stijltje te springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 09:08

owkey ik vind dit zelf heel dom maar ik heb een pony waar ik dus nog maar net mee aan het springen ben maar het gaat wel goed allen als ik hem over een kruisje heen laat springen van (60 cm vnaf het midden gerekend) kan hij er makkelijk over heen en als ik een stijltje van 40 cm wil springen vertikt hij het om er over heen te gaan...wat zijn dit voor domme acties?:S:S

Bienotje

Re: vertikt stijltje te springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:49

misschien een nare ervaring ooit gehad met steilsprongen of iets dergelijks?

Probeer eens nog lager, door eerst balken te lopen en later een sprongetje van 'maar' 20 cm hoog. Alleen maar kruisjes springen kom je nu niet verder mee.

Hoe kijkt/ reageert hij als je een steilsprong in de bak hebt staan? Anders dan wanneer er een kruisje staat?

Ik kan me niet voorstellen dat hij expres om jou te pesten staakt een steiltje te springen, er zal waarschijnlijk een reden voor zijn en het wordt makkelijker om aan te werken als je die reden kunt achterhalen.

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:11

haihai
dat probleem hebk ook gehad kruisje gaat makkelijk maar steiltje niet
tis de moeite waard om cavaletti neer te zetten (10 cm boven de grond) en daar eerst over heen te stappen, draven enz. je kunt ze dan ook op elkaar zetten
belangrijkst is het vertrouwen. zodra ik meer vertrouwen in mijn paardje kreeg dat ze het zou doen deed ze het ook
veel succes

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 15:05

Misschien een slechte ervaring? Of heeft ie t nog nooit gezien?
Je zegt dat je er net mee begint, bouw het dan rustig op!

Probeer anders eens om vanuit het kruisje dat je springt 1 schuine balk laag te leggen, vervolgens kun je de overgebleven schuine balk steeds een stapje rechter leggen, zo kun je naar een steilsprong toe.

S0phiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 07:57

Hajj

Ik zou hier is een keer flink boos worden op je pony! Als hij nare ervaringen zou hebben met stijltjes zou hij de 60 cm ook niet springen! Ik denk (dit komt vaker voor) dat je pony je daar toch mee uitprobeert ofzo! Gewoon een keertje boos worden hoor! Ik zou dat prutsmuts niet pikken

wisja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:42

echt boos worden zou ik zeker niet zijn.. een stijltje ziet er meestal al een stuk hoger uit dan een kruisje... voorderest zit er natuurlijk ook een stuk tussen de balk en de grond(duhuh) maar bij een kruisje heb je dat bijna niet.. mischien moet je is een balk schuin leggen.. en een andere balk recht dus dat voor de helft een kruis is en een stijl mischien dat die het dan wel durft..

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 14:08

Je zou eens kunnen proberen een hele rij met hindernissen neer te zetten achter elkaar..Allemaal in-uitjes dus GEEN hele galopsprong ertussen want dat geeft de gelegenheid om te kijken en te stoppen..

Eerst zet je alles als lage kruisjes neer en dan ergens in het midden(zodat het ritme er al in zit) maak je er een heel laag steiltje van..Kijken of dat werkt! Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:49

Heeft die steil wel een grondbalk????? (Dus recht onder de onderste balk nog een balk op de grond) Zonder grondbalk vinden sommige ponies het gewoon onwijs moeilijk een steil te peilen!!!

En, een steil lijkt ook voor de ruiter hoger dan een kruisje, zelf misschien toch enige aarzeling? Kijk je wel voor je uit ipv naar de hindernis?