Vraag over ontspanning e.d?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraag over ontspanning e.d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:25

Ik heb vanaf dat Lucky is ingereden (vorig jaar) les van degenee die hem heeft ingereden. Linda rijdt zelf ook wedstrijden voor haar stal en het gaat gewoon goed zo..
Maarr tijdens de les moet ik Lucky dus nagevelijk rijden want dat is ontspanning, toch? (of zit ik nu weer helemaal fout?).
.
Volgens een stalgenoot is Lucky heel erg gespannen omdat hij nagevelijk moet lopen en zo nooit op eigen benen leert lopen. Zij ziet het liefst dat ik de teugels lang laat (licht contact) en zo verder rijden. Dat vind zij dus ontspanning.

Eigenlijk ben ik het wel met hun allebei eens en ik zeg het ook tegen Linda van wat die stalgenoot zegt maar zij zegt dat je juist wel contact moet hebben..

Tijdens de les moet ik natuurlijk ook wel eerst voorwaarts rijden en dan pas neerwaarts omdat jij dan de aandacht heb zodat hij niet kan gaan lopen mieren. Volgens stalgenoot heb je dus maar licht contact nodig en vetrouwen in je paard.

Wie heeft er nu gelijk? Ik raak ontzettend in de war hiervan...Krijg echt het gevoel dat ik een beginner ben Bloos

smurf1988

Re: Vraag over ontspanning e.d?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:11

waarschijnlijk hebben ze allebei wel een beetje gelijk... je paard hort licht en nagevelijk te zijn maar mij is altijd geleerd dat ik wel wat in de hand moest hebben... ik zou gewoon naar je instructiese luisteren... nooit naar twee mensen tegelijk gaan luisteren die allebei het tegenovergestelde zeggen Bloos word het nooit beter op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:12

Door ontspanning komt nageeflijkheid
Niet andersom Lachen

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:24

Je meot je teugels laten vieren, wel dat je nog licht contact heb, anders krijg je je pony nooit nageefelijk Lachen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:10

Hangt er ook vanaf wat je onder nageven verstaat, als dat betekent dat hij met zijn hoofd gebogen loopt dat kan heel prima zonder dat hij ontspant. Sterker nog hij kan de rug flink wegdrukken. Echt nageven doet je paard op de aanleuning als je voldoende met je been naar de hand rijd en het paard zich eerst ontspant.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 20:32

contact houden en niet teveel er aan rijden laat hemeerst is opzijn eigen benen lopen dan komt de ontspanning vanzelf en kun je wat meer gaan vragen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 02:20

Tja wat voel jezelf? Heb jij ook het gevoel dat Lucky gespannen is tijdens het rijden of is hij attent? Het zijn totaal verschillende dingen die wel eens door elkaar worden gehaald.
Ik zou ook gewoon naar m'n instructrice blijven luisteren, die heb je toch niet voor niks. Zeker als je zelf voelt dat het niet zozeer slechte spanning/stress is die je voelt bij Lucky, anders zou ik even gaan praten met instructrice.
Veel succes en plezier ermee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:22

Ik vind hem niet gespannen voelen nee.. Anders had ik al eerder aan de bel getrokken..

Ga er met stalgenoot eens over hebben dat ik hoe we nu les krijgen ik daar gewoon teverden over ben.. Knipoog