Röskur (IJslander) @ onderlinge springwedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Röskur (IJslander) @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 20:20

Jaa, afgelopen zondag (de 20e) weer eens een springwedstrijd. Haha! Het ging in de ring slechter als vorige keer, maar het losrijden ging wel super in tegenstelling tot vorige keer!! Lachen

En veel mooie foto's! Op de foto's ziet het er een stuk minder erg uit dan dat het eigenlijk was.. Clown Zo gauw hij de ring in gaat issie niet vooruit te branden en luistert totaaal niet meer naar de hulpen. Spanning is het niet, ik denk zelf afleiding (hoe minder publiek, hoe beter hij het doet, of het nou wel of geen wedstrijd is. de binnen dressuur wedstrijden met kantine en juryhokje boven z'n snufferd loopt ie wel fijn omdat ie dan alleen de voorlezer ziet en dus op mij kan concentreren ipv. aaaal die mensen die wellicht eten voor hem hebben Gestoord)

Ik weet dat ik soms mijn handen niet ver genoeg naar voren heb, en dat ik op de sprong meer in mijn beugels moet gaan staan ipv voeten naar achter. Bloos De teugels kwam vooral omdat ik probeerde meneer beter aan de hulpen te krijgen, en als ik me concentreer op van alles dan denk ik aan andere dingen wat minder goed... Bovendien vond ik het lastig in te schatten wanneer ie sprong (nu, of een tiende galopsprong later). Afijn, ik weet dat mijn houding niet geweldig is, maar ondanks dat had ik toch 46 stijlpunten. (vraag me niet hoe Blond)

Hier de foto's, met dank aan mijn vader:

Afbeelding
Groeten.

Afbeelding
Hindernis 1.

Afbeelding
Hindernis 2.

Afbeelding
Hindernis 4.

Afbeelding
Een allercharmante foto van hindernis 7. Clown (volgens mij dacht ie dat het een echte muur was, want dit was de enige sprong dat ie normaal sprong. Tong uitsteken)

Afbeelding
Hindernis 8.

Afbeelding
En hindernis 9, alweer zo'n charmante foto. Clown

Toen de barrage (deze was ingesloten & voor iedereen, ondanks dat Röskur dwars door 2 hindernissen was gebanjerd reden we deze dus toch. Tong uitsteken)

Afbeelding
Hindernis 1.

Afbeelding
Hindernis 2.

Afbeelding
Yeeha. Tong uitsteken (wel leuk galopmoment vind ik)

Afbeelding
Nu had ie door dat de muur van hindernis 7 tóch nep was en dat ie dus z'n beentjes er toch niet op kon breken. Clown (en ach, als je je benen er niet op kan breken, waarom je best doen ipv. naar alle mensen met hun potentiele eten voor jou kijken? Clown)

Afbeelding
Alweer zo'n charmante foto van hindernis 9. Schijnheilig

Afbeelding
Heey, waar blijft al dat eten nou van die lieve mensen aan de zijkant?? Vingers aflikken

Afbeelding
En mijn hoofd... Rolleyes

Ondanks het enigszins teleurstellende resultaat (hij kan namelijk best foutloos lopen, maar hij let gewoon niet goed op, de twee die die eraf gooide sprong hij gewoon niet hoog genoeg. Rolleyes) was het wel een leuke dag en aangezien het losrijden wel goed ging ben ik toch trots op m'n knol... Ach gut Hopelijk leert hij ooit nog eens op mij concentreren als er veel mensen langs de kant staan. Verward

Tinkebel

Re: Röskur (IJslander) @ onderlinge springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:25

Zo wat een verhaal haha ! Bijna meer tekst dan foto's Knipoog
Maar wel leuke foto's ! Het ziet er helemaal niet zo beroerd uit hoor... Haha!

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:32

Mooie fotos hoor Pling
Roskur is zooooo leuk Lovers

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:33

Leuke foto's Iris, zo slecht ziet het er niet uit, je pony blijft een lekker ding Haha!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:44

Hee hij is vett lief Haha! (zo ziet hij er dan uit Tong uitsteken)

Alleen, ik vindt het model dat hij geschoren is niet zo mooi Bloos
Sorry! Maar ik vindt het 'niet af':o

Haha maar verder ziet het er leuk uit! Alleen idd. je handen dan ziet het er goed uit hoor!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:00

Ooh wat lief! Haha!

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:15

wat een leukerd:D

alleen wat al eerder gezegt is.. ik vin ut ook ni zo mooi dattie zo geschoren is.. of was er een speciale rede voor?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 21:18

Jep, hij is zo geschoren met een reden. Knipoog Ik rij endurance met hem en ga 10 april Austerlitz starten. Daarom issie geschoren, om warmte beter kwijt te kunnen. Lachen Hij had winterharen van 10 cm lang, dus... dat zegt denk ik wel genoeg. Knipoog

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:24

hey,

leuke pony. maar ik vraag me 1 ding af waarom scheer je hem dan niet helemaal.. en laat je alleen een stuk zitten waar het zadel ligt?? en zijn hoofd ook niet dan zeg maar. lijkt mij stukken mooier staan. en je kan natuurlijk ook in de winter een deken opdoen zodat ie geen wintervacht krijgt. tis niet om je aan te vallen maar dit vroeg ik me gewoon af. als je zeg maar zorgt dat ie geen winter vacht krijgt en je wil hem zo scheren zoals je het nu heb ziet het er ook een stuk netter en mooier uit. vind ik.

voor de rest leuke foto´s. en je zit valt wel mee.

groetjes miranda

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 21:45

Eerlijk gezegd stoor ik me niet zo eraan; het went erg gauw, en het is functioneel. Lachen

Ik heb geen sterke argumenten om mijn mening te onderbouwen over het scheren, maar ik vind dit in ieder geval stukken handiger dan dekens o.i.d. (+ goedkoper, dekens kosten kapitalen die ik niet heb, als hij zijn winterdeken zou mollen. en ben zowiezo altijd bang dattie het koud krijgt, als ik hem van de winter al helemaal had laten scheren...) De vacht kan misschien iets onregelmatiger zijn in verhouding met de 'normale' vacht ivm het laat scheren, maar zolang het functioneel is stoor ik me daar niet aan. Knipoog

Edit: Als ik hem overigens helemaal had geschoren, NU nog, dan was hij dus helemaal grijs geweest. Gestoord Dan vind ik dit eerlijk gezegd wel wat mooier staan dan dat ie poedelnaakt en grijs is. Rolleyes Bovendien zou ik nooit het hoofd (laten) scheren - ik dan hè - want ben veels te bang dattie plotseling beweegt, en oeps, oog in de scheermachine... Rolleyes

Ach, ik vind het ook wel meevallen hoe het eruit ziet, en ben blij dat ik het heb gedaan (achteraf had meer gekund - hogere streep, buik, hele hals -, maar ik heb geen hals bij mijn regendeken, dus dat durfde ik niet aan omdat het vlak ervoor nog zo ijskoud was geweest!! werd net de dag erna warm weer Tong uitsteken). Hij heeft er duidelijk baat bij Lachen.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:51

hey,

OK:) ik zou me paard nooit scheren vind het zelf niet mooi. maar als ik me paard zou scheren zou ik ook nooit zijn hoof scheren.

maar ik zou het zo ie zo nooit doen:) lekker veel borstelen zodat het winterhaar er snel af is. en als het erg warm is na het rijden gelijk afspuiten of vroeg in de ochtend of laat in de avond gaan rijden. maar dat is met wedstrijden dan wat minder. maar ik heb tot nu toe allene maar verzorg pony´s gehad waar ik gewoon lekker recreatie mee reed dus dan vind ik het oko niet nodig om te scheren.

ik begrijp jou ook wel.

groetjes miranda

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:54

Leuke foto's Iris! Roskur blijft leuk om te zien, ik wil m snel in het echt zien! Vind de foto's er helemaal niet slecht uitzien hoor, vind het zoiezo al lef dat je een springwedstrijd rijd, doe ik je niet na Haha!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:56

moooooi geschoren *LOL*
wat springet ie netjes

hoe hoog stond het?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:10

Ach, Roskur, wat kijkt ie weer lief Lovers
Het lijkt alsof ie glimlacht op de eennalaatste foto.

Jammer dat het niet zo goed ging, want het ziet er zo leuk uit. (En van die lekker wilde manen wapperen altijd zo leuk, maar ook verder blijven jullie een hardstikke leuk stel)

Wat je houding betreft: vooral je benen duw je erg naar achter. Maar ik (de expert) Bloos Gestoord zou zeggen dat je met je gewicht boven de schouder blijft zoals het hoort, en je kromt je rug ook niet, kijkt naar voren, kortom: wel netjes!

Hoe je dan je benen op z'n plek moet houden? Het andere extreem is je knieen voor je te houden, zoals op de eerste foto hier:
http://www.thehorseshoof.com/Chiron.html
Dan kun je wel echt op je voeten balanceren. Maar ik weet eerlijk gezegd niet eens of dat past op zo'n kleine pony, het paard op de foto is heel groot in vergelijking met de ruiter en wel 2 keer Roskur.
Ik denk dus eigenlijk dat het heel moeilijk wordt om netjes te zitten met je benen... want de rest klopt in mijn ogen gewoon. Als je je knieen voor je wilt houden, moeten je beugels nog een stuk korter, dan kan dat, zonder je zwaartepunt te verleggen.

En laat nu de echte experts maar aan het woord. Ik ben zeer benieuwd of ik het ook een beetje goed zie of dat ik de plank helemaal mis sla?

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:15

Leuke foto`s zeg!!
Ziet er goed uit vind ik!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 22:29

Shadow, als ik erop zit met spring-beugel-maat (en dat vind ik eecht kort Nagelbijten / Gniffelen), dan steken mijn knieën al ietsje voor mijn knie-wrongen uit.... Want mijn IJsco-zadel is dressuurmaat van voor. Knipoog Volgens mij kan dat op die foto alleen als je echt een springzadel hebt, anders dan pleur ik er nog sneller af als ik mijn beugels nog korter maak, hihi!! Haha! Ben er overigens wel mee bezig, alleen op wedstrijd dan let ik er al helemaaal niet op omdat ik dan al veels te veel tegelijk doe en op teveel moet letten lijkt het, vooral als knol loopt te klieren wattie dus altijd doet in het parcours zelf. Nagelbijten / Gniffelen

Miranda, ik heb net gezegd dat ik endurance met hem rij en dat hij daarom geschoren is. De andere paarden zijn ook gewoon ongeschoren, en bij Röskur pluk ik het allermeest omdat ik met hem het intensiefst bezig ben en ik dus die wedstrijd heb. Als ik geen wedstrijden zou gaan rijden tot het eind van het jaar had ik het ook mooi zo gelaten, maar op dit moment gaat het functionele me gewoon boven de mooiheid. Rolleyes

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 22:56

Roskur, dat vermoedde ik eigenlijk al. Overigens zit je met hele korte beugels steviger volgens mij bij plotselinge weigeringen, maar minder (of helemaal niet) bij stiekeme bochtjes.

En aan iedereen: IJslanders hebben heel veel vacht. Dat borstel je niet even weg en hou je ook niet tegen met een deken.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:06

Wat een gave foto's joh! De foto's van hindernis 2 zijn echt geweldig! Die beentjes iedere keer zo mooi ingetrokken! Ziet er echt goed uit hoor! Hoe hoog was het ongeveer, best wel hoog voor een ijsco lijkt me zo bij sommige hindernissen!

Zonde dat hij tijdens een wedstrijd minder loopt, moet toch een keer een oplossing voor gevonden worden! Het probleem achterhalen.

Ik vind die "snelheidsstreep" nog wel apart staan Lachen en als het nou helpt... die emmers met haren iedere borstelbeurt, waar je helemaal gestoord van wordt omdat je wel kan blijven borstelen, blijf je toch houden.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 01:17

Stoere fotos Iris!
Best leuk om die grote shet zo te zien springen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:32

leuke foto's ik vidn toch dat je paardje wel goed kan springen .
jammer dta het wat mis ging mja kan je hebben he. Bloos

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 11:48

heey,
leuke fotos van je haarbol!!!!

jammer genoeg kon ik niet kijken want had vette party bij linda(qwinty) thuis...wannee rheb je weer wedstrijd??
ikke 17april op riant. zin om te komen kijken??
ik spreek je nog wel op msn!!
whaha niet dat we dat nu ondertusse niet doen ofzo..Tong uitsteken
hey ajuuus! (K)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 12:09

Okee, is goed, ik wil wel komen kijken Marijke!! Haha!

Shadow, na even goed naar de foto's te hebben gekeken denk ik dat ik weet waarom ik mijn benen altijd zo belachelijk hou. Clown Als ik ze verder naar voren doe dan steken mijn knieën ietsje voor de zweetbladen uit in springstand, en dan heb ik het gevoel van onbalans (namelijk, geen steun bij de knieën). Maar goed ik krijg juist onbalans (zelf hè, het is niet zo dat ik Röskur belemmer ofzo) als ik mijn benen zo idioot hou omdat ik dan gewoon geen steun bij m'n voeten heb. Clown Wie weet komt het ooit nog goed. Nagelbijten / Gniffelen

ShadowFax, ik weet niet precies hoe hoog het was. Officieel 70 cm (groen D-pony), maar ik heb altijd het idee dat het op de ponyclub nog net ietsje lager staat als officieel zou moeten... Knipoog Röskur vind sommige van deze sprongetjes juist wat laag Gestoord Maar goed, van mij hoeven ze zeker niet hoger, dus ik vind ze hoog zat. *LOL* Omdat Röskur 1.40 is valt hij net in categorie D dus gelijk 10 cm hoger dan cat. C. Lachen (de grens is 1.37)

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:12

leuke foitos hoor,
vooral die van hindernis 2

hoe hoog waren de hindernissen?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:29

je hoeft niet te komen hoo. alleen ma als je het leuk vind!!
waarom doe je eigenlijk niet mee?? of heb je geen startkaart?? wel toch??

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:04

Nee ik heb alleen een endurance startkaart. Haha! Bovendien zou ik dit jaar nog bij de pony's moeten starten. Endurance startkaart is de helft goedkoper als een paardenstartkaart, dus ik denk niet dat die er gaat komen. Bloos (+ lidmaatschap van een vereniging Knipoog) Met de tripalon mag je gelukkig meedoen als je een KNHS nummer hebt, die heb ik dus wel (endurance-startkaart) dus kan daar volgend jaar wel aan meedoen zonder paardenstartkaart te moeten hebben. Lachen

Het valt me trouwens op dat ie op de breedtesprongen veel beter lijkt te springen... (iig ruim genoeg, op de hoge sprongen springt ie echt gewoon nét hoog genoeg Gestoord soms zie je die benen echt gewoon bíjna (of helemaal maar niet eraf) de balk aanraken Nagelbijten / Gniffelen)