Misty (fries) @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

R0X

Misty (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:50

Ok ze is pas een paar maanden ingereden door me, en dit is pas de 2e keer dat ik "dresuur" met haar doe. Ze vat alles heel goed op, ik beloon d'r veel en houd haar niet te lange tijd achter elkaar nageeflijk.

Ik ben zelf ook totaal geen dressuurcrack dus je mag gerust tips geven, die neem ik graag aan. Sommige dingen van mn houding weet ik wel, die vermeld ik er dan ook wel bij.

Ik ben vooral blij dat het zo goed gaat met dr, dat ze zo dr best voor me doet. Ik rijd zeer gevarieerd en ze blijft er zin in houden Pling

Bekijk de fotoos maar en geef maar advies!

Dit was voor we begonnen, welke is beter? (welke hoofdhouding van dr)
Afbeelding
of
Afbeelding

in de bak aangekomen
Afbeelding

Afbeelding

Hier ging ze net in draf
Afbeelding

Galop, ze vind dit in de bak nog heel moeilijk om erin te blijven omdat de bak zowat "klein" is. (zij is gewoon groot en moet nog leren compacter te gaan lopen, minder uitgestrekt, wendingen maken )Maar dat komt allemaal goed.
Ik moest haar echt erin houden vandaar dat mijn been/voet er zo tegenaan geplakt is Bloos
Afbeelding

Actieeee Haha!
Afbeelding

Waar is mijn hoofd??
Afbeelding

Volte
Afbeelding

Dit is in de springwei, hier heeft ze alweer meer ruimte (en galopeert ze ook beter en makkelijker)
Afbeelding

Deze vind ik zelf heel mooi Tong uitsteken
Afbeelding

Belonen... Pling "Knap hoor!!!"
Afbeelding

En klaar met werken...ZUCHT
Afbeelding

Afbeelding

En het veulen in een vrolijke bui.
Afbeelding

Ik vind het geruite dekje zooo leuk !!!! En mijn nieuwe neusriem en frontriem (waar je niet zoveel van ziet Tong uitsteken )

Adviesjes zijn welkom.
Onthoud wel dat ik al een paar jaar geen les meer heb gehad (vandaar dat het advies welkom is haha) en dat ik zoizo weinig met dressuur heb en dat ze 3 jaar is en net is ingereden.
Haha!

Oja ik weet dat de teugels vaak iets te lang zijn, maar dat is expres want ik probeer dr eerst relaxt na te geven. Zodat ze ontspannen is en relaxt blijft lopen en de ruimte heeft. Ik moet eerlijk zeggen , ze heeft weinig nodig en blijft ook zo lopen . Vandaar dat ik liever zo rijd. Ik hoef toch niet op wedstrijd dus...

Ik hoop dat jullie ze mooi vonden.

SdaphneS

Re: Misty (fries) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:53

Leuke fries ! Lachen

Ziet er leuk uit hoor.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:56

Ik ben er sowieso geen voorstander van om niet te lessen, want zo leer je alleen je eigen fouten aan. Ik vind haar als ze nageeflijk loopt veel te diep lopen, wat wel een veelgekend probleem is bij friezen. Mijn advies? Neem les! Wij kunnen zo weinig zien.

LittleWillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 20:14

Allereerst: leuk paard!

Verder kan ik je weinig tips geven aangezien ikzelf niet heel goed kan rijden maar de bovenstaande tip van les nemen is een hele goeie! Ik reed ook heel lang voor mezelf op een paard dat we zelf in hebben gereden maar pas nu we les nemen gaat het met sprongen vooruit.

Bovendien ziet iemand die er naast staat veel beter hoe het gaat/eruitziet op dat moment, zelf kan je alleen van bv foto's zien wat er mis ging, en da's dan pas achteraf...

In ieder geval: veel succes, gaat vast helemaal goed komen!