Tarah M @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__PSM__

Tarah M @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 18:17

Hey luitjes ik had jullie beloofd wat fotos van mn paardje van deze tijd te laten zien

Hier is ze!!!

We beginnen rustig aan met een stapje!!

Afbeelding

Oeps iets achter de loodlijn ( er stonden nieuwe boompjes, die zijn toch wel zow eng)

Afbeelding

Ziet er vind ik zelf goed uit van een afstandje!!!

Afbeelding

Is moeilijk lief kijken bij het halthouden!!

Afbeelding

Een drafje, handjes bij elkaar pauline!!
Afbeelding

Fotomodel!!!!

Afbeelding

Wederom die handjes!!! MOet ik toch echt wat aan doen!!

Afbeelding

Mooi koppie heh!!!! (Nu snap ik wrom ik verliefd op haar ben)

Afbeelding

Dit vind ik een hele mooie!!!!!!!!

Afbeelding

Hier kun je aardig op zien hoe correct haar bewegingen zijn!!!

Afbeelding

Even lief lachen in de camera, paard wilde alleen niet lachen!

Afbeelding

Wat een lkkr beengebruik!!

Afbeelding

FF een middendrafje!!! Ze kan veel beter!!!!!

Afbeelding

Ligt het nou aan mij of galoppeerd Tarah opwaarts???!!!!

Afbeelding

NOu dit was t dan, jah ik weet dat mn zit niet perfect is!!!!

Commentaar mag maar hou t wel netjes

I love my horse

__PSM__

Re: Tarah M @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:28

Whhaaaa jullie kijken allemaal, maar geven me helemaal geen tips!!!

Wat vinden jullie van hoe tarah nu loopt????

Dit was ze eerst!!!!
Afbeelding

Dit is ze nu!!!!
Afbeelding

Nou nu wel ff reageren, want ik vind zelf van wel en iedereen zegt t ook maar toch twijfel ik nog regelmatig omdat tarah nog heel onregelmatig is in haar prestaties!!!!!! De ene x doet ze goed dr best en de andere keer is het flut maar wat vinden jullie van mijn paardje, vertel het me!!!!!

Commentaar geven mag altijd natuurlijk!!!

KUS pauline
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 27-03-05 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:31

Ik vind hem wel verbeterd, de gangen zijn ruimer geworden en jou haouding is ook verbeterd. Je moet alleen op je pianohanden letten Knipoog

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 13:34

Hey jah dat vink zelf ook mega erg maar, paardje loopt super vind je niet!! Ik vind haar zow mooi jullie dan!!!

KUS

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:27

okee okee, ze is verbeterd! maar nog lang niet uitgeleerd =D

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:54

ziet er wel leuk uit, lijkt me een leuk paardje, ik zie alleen niks van je hgandjes enzo hoor want ze zijn een beetje klein (de foto's) Clown Haha! Knipoog

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 19:03

El_vis schreef:
ziet er wel leuk uit, lijkt me een leuk paardje, ik zie alleen niks van je hgandjes enzo hoor want ze zijn een beetje klein (de foto's) Clown Haha! Knipoog

Je kan erop klikken Clown

Ziet er leuk uit hoor!
Leuk paardje is t.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:02

Elsemiekje schreef:
okee okee, ze is verbeterd! maar nog lang niet uitgeleerd =D

Elsje, das niet zow eerlijk je weet zelf ook hoe t eerst was, hij is er stukken bter op geworden!! ookal zeg ik het zelf:P

KUS pauline

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:07

Vind het wel beter geworden, ook jou houding is verbeterd Ja

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:08

Ik vind het beeld "super" nog niet alles hoor TS. Je houding is verbeterd maar paardje loopt nog steeds niet in de goede houding. Lijkt wel of ze een beetje hangerig is. Probeer haar eens iets meer op te richten en op eigen benen te laten lopen, denk dat het plaatje dan al anders toont... Bloos

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:12

Hermesdeux schreef:
Ik vind het beeld "super" nog niet alles hoor TS. Je houding is verbeterd maar paardje loopt nog steeds niet in de goede houding. Lijkt wel of ze een beetje hangerig is. Probeer haar eens iets meer op te richten en op eigen benen te laten lopen, denk dat het plaatje dan al anders toont... Bloos

Alles wat jij nu zegt, deed ze eerst, met oprichting lopen!!! maar juist nu leert ze op haar eigen benen te lopen!!!

Ze liep vanzichzelf rond als een Paard wat in het Z met oprichting moest lopen maar gebruikte haar rug absoluut niet, dit ben ik haar nu aan het leren.

Van hangen heeft tarah nog nooit gehoord als je op haar stapt zul je merken hoe ligt ze is in de hand!!!!

Maar zoals ze nu loopt loopt ze absoluut wel met rug gebruik en dat probeer ik juist te activeren, het is ook aan haar te zien tegenwoordig loopt ze met plezier, eerder steigerde ze alleen maar!!!

Dus als ik je dit zow heb verteld vind je dan nog steeds dat ie met meer oprichting moet gaan lopen???

Wel bedankt voor je commentaar, zal weer eens proberen of Het diertje ook met oprichting over zn rug blijft lopen!!!!

KUS

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:53

Tarah5 schreef:
Hermesdeux schreef:

Alles wat jij nu zegt, deed ze eerst, met oprichting lopen!!! maar juist nu leert ze op haar eigen benen te lopen!!!

Ze liep vanzichzelf rond als een Paard wat in het Z met oprichting moest lopen maar gebruikte haar rug absoluut niet, dit ben ik haar nu aan het leren.

Van hangen heeft tarah nog nooit gehoord als je op haar stapt zul je merken hoe ligt ze is in de hand!!!!

Maar zoals ze nu loopt loopt ze absoluut wel met rug gebruik en dat probeer ik juist te activeren, het is ook aan haar te zien tegenwoordig loopt ze met plezier, eerder steigerde ze alleen maar!!!

Dus als ik je dit zow heb verteld vind je dan nog steeds dat ie met meer oprichting moet gaan lopen???

Wel bedankt voor je commentaar, zal weer eens proberen of Het diertje ook met oprichting over zn rug blijft lopen!!!!

KUS

Oke, snap het Knipoog . Dan hield ze inderdaad der rug vast en dan is ontspanning inderdaad het belangrijkste... blijf haar dan gewoon zo rijden als dit voor paard en ruiter plezierig is... het is wel goedbedoeld commentaar hoor Haha!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 14:38

Over de rug oke, maar op de voorhand, nee! En dat doet ze nu wel een beetje. Opzich leuk paardje dat redelijk kan strekken lijkt me zo, maar nog niet top qua houding e.d. Train lekker door!

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:29

Ze is wel verbeterd, alleen zelf vind ik dat je nog meer aan je houding moet gaan werken en dat ze tog wat minder op de voorhand loopt, want dat loopt ze egt. Het spijt me dat ik nu tegen je in ga, van dat je juist probeert dr laag te laten lopen, maar op de fotows kun je cker zien dat als ze laag loopt (zoals jij bedoelt) dat ze op de voorhand loopt en dat ook de spier, die vanaf de oren, door de hals en rug naar haar kont gaat totaan de staatwortel, niet altijd wordt gebruikt, dus dat ze ook niet over de rug is.
Maarja zo zie ik het...

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:04

Je weet ondertussen al wel dat ik tarah fan ben .
En ik opzich heb niet veel commentaar .
Ik weet alleen dat ik eventjes zeggen wil dat je super geluk hebt met tarah en met je ouders Knipoog
Ffies leren rijlaarzen voor je verjaardag krijgen Knipoog !!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 20:05

Mara schreef:
Ze is wel verbeterd, alleen zelf vind ik dat je nog meer aan je houding moet gaan werken en dat ze tog wat minder op de voorhand loopt, want dat loopt ze egt. Het spijt me dat ik nu tegen je in ga, van dat je juist probeert dr laag te laten lopen, maar op de fotows kun je cker zien dat als ze laag loopt (zoals jij bedoelt) dat ze op de voorhand loopt en dat ook de spier, die vanaf de oren, door de hals en rug naar haar kont gaat totaan de staatwortel, niet altijd wordt gebruikt, dus dat ze ook niet over de rug is.
Maarja zo zie ik het...

Bedankt dat jullie allemaal commentaar geven, het klopt idd dat tarah soms op de voorhand loopt, maar tarah is heel precies en doet t in de les altijd wel, snap dr niks van!!!! En niemand op les heeft ooit tegen mij gezegd dat tarah op dr voorhand loopt, maar heb vandaag naar jullie geluisterd en haar iets laag ingereden en toen vervolgens iets omhoog gewerkt en raad eens het werkte, als ik nu overgangen met haar rijdt dan voel ik dat ie achter inzet, en de 2 volwassen vrouwen die bij mij in de bak rijden (beide ook wedstrijdrijders) zeiden dat ie oprichting begon te vertonen en dat zn nekspier er lkkr uitbegon te komen. Ze liep super, bedankt voor jullie commentaar, maar het is een moeilijk paard en ik ben met alles heel voorzichtig want ze reageerd overal heel erg overdreven op dus iets aanpassen gaat soms een btje geforcerd. Zal wel weer eens fotos plaatsen als ie met btje oprichting loopt oke!!!!!!!

KUS, bedankt voor het commentaar, cker aan mn houding zal ik gaan werken, het paard is net 5 en heeft een moeilijke start gehad, hij doet het pas echt goed sinds 2,5 maanden en ik vind dat ie goed loopt voor zon bloederig en schrikkerig paard!!!

THNX ik heb er vast een heleboel aan maar meer is altijd welkom

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:17

wat neit eerlijk?! ze liep slecht.. maar nu loopt ze tog ook niet top?! nou dan =\ enk niemand is ooit uitgeleerd! duuuuuuuuuuus!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 08:45

Elsemiekje schreef:
wat neit eerlijk?! ze liep slecht.. maar nu loopt ze tog ook niet top?! nou dan =\ enk niemand is ooit uitgeleerd! duuuuuuuuuuus!

Jah maar jij doet net alsof er helemaal geen vooruitgang is!!!!

Dat is niet zow

Enne voor de rest, m ik zal vanaaf eens aan mn instructeur vragen of taartje op de voorhand loopt. Jullie zijn de eerste die er wat van zeggen, en tarah loopt over het algemeen wel met die dikke bovenspier uit dr nek, alleen niet op alle fotos is dat goed te zien!!!

Toch ben ik nog altijd heel trots, want iedereen staat altijd te kwijlen langs de bakrand op les, laatst kwam er een man naar mij toe die tarah had gezien in de tijd dat ze alleen maar stijgerde, en die vroeg wat we er in ...... mee hadden gedaan, hij liep nu zow goed!!!

Als mensen zow naar je toekomen moet het er toch ook wel goed uitzien toch??

vorige week weer, maar die mensen zeggen nooit iets over dat ze op haar voorhand loopt!!! Ik zal het dus vanaaf eens vragen, want als dat zow is wil ik dat er wel weer graag uithebben, ik ben al begonnen met veel overgangen gaan rijden iets hoger rond gesteld..... ik voelde duidelijk verschil.

Thnx meer commentaar is altijd welkom maar hou t aardig

Groetjes pauline

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:24

Mara schreef:
Maarja zo zie ik het...

Ik ben het met je eens, mn instructeur zegt ook dat tarah op dr voorhand loopt, maar volgens hem valt het wel mee, en ze loopt absoluut wel over haar rug, ik heb het vandaag eens in de gaten gehouden samen met mijn instructeur en ze gebruikt constant haar nekspier!!!!

'Wel loopt ze iets op haar voorhand, maar niet zo erg volgens hem als jullie het mij laten denken. Ik mag er van hem nog niet zoveel aan doen, maar wil toch wel graag dat t weer bter wordt en luister dus naar jullie om te proberen hem weer netjes op zn achterhand te laten lopen!!! Ben ik nu niet heel lief????

Vandaag op les ging het vet goed, ik heb hem een pasje laten wijken en ik voelde echt dat ze steeds iets meer met oprichting ging lopen. Maar ik moet blijven denken aan mn ontspanning dus ik kan niet opeens mn hele schema omgooien!!!!

Ik bedank jullie heel erg voor jullie tips en eventuele hulpmiddeltjes en nog meer zijn er altijd welkom

PS koop nooit nieuwe leren laarzen ben heel zielig heb mega blaar!!!!

KUS

ps denk niet dat ik jullie commentaar opvat als negatief, maar tarah is heel heet en heel jong dus probeer ik haar te laten ontspannen en dat ging net zow goed, ik mag niks overhaasten met tarah van mn instructeur!!!

Groetjes Pauline

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:19

Haaj!

Tarah blijft een mooi paard! Vork
Maar ik ben het opzich wel met Els eens, ze is inderdaad ( stukken! ) verbeterd maar nog lang niet zoals het hoort en dus ook nog lang niet uitgeleerd

Zolang jij op je houding blijft letten blijf ik er in geloven dat het goed gaat komen:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 17:09

Hey daffie,

dat zeg ik ook niet hoor!!!

Maar t gaat al stukken bter, en iedereen zegt dat t nu toch in een b proefje wel goed moet komen!!!!

Dus dat hoop ik maar, maar het kwam naar mij over alsof elsje helemaal niet vond dat tarah bter is geworden, enne ze is nog maar jong!!!

Komt wel weer goed, zolang mn instructeur zegt dat ik niet moet zeuren over het op de voorhand lopen omdat ze dat wel doet maar niet heel erg vind ik dat er zeker vooruit gang is!!!

Ben ook niet boos op elsie hoor!!!!

Kusje

Jelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:26

Heey!!
Ik vind het geweldig hoe je om gaat met het commentaar van anderen. Ze hebbe allemaal gelijk,want ze loopt ook nog niet helemaal goed. Ze loopt nog veel op de voorhand en er is nog veel te verbeteren, maar ze is al weel vooruit gegaan hoor!! (tenminste voor zover je dat kan zien op foto"s want dat is natuurljk altijd anders) Ik ben ervan overtuigd dat het helamaal goed gaat komen, omdat jij zo goed omgaat met het commentaar van anderen. IK zie dat je goed je best ervoor doet om haar (Het is een haar toch) zo goed mogellijk te laten lopen. Heel veel succes verder!!!!
Heel veel liefs jelleke

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:50

hahahah jah jel het is een haar!!!

K heb net les gehad, wauwie ik wil weer een x op wedstrijd!!! Rijdt toch nog maar B

Over 3 weken hek wedstrijd en heb er zin in, ga proberen haar voor die tijd te wennen iets met oprichting te laten lopen!

KUS

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:25

hoi het ziet er wel leuk uit, TS probeer niet aan te vallen op kritiek die je krijgt, mensen die kritiek geven bedoelen het goed.. Knipoog
je paard mag idd iets opwaartser worden,dit kun je ook niet forcerend trainen door heel veel overgangen te rijden, op je zit( been er aan houden) en dan ook eens naar bijna stap gaan en weer lekker wegdraven, volte vergroten verkleinen, gebroken lijnen, slangevoltes,
ook balkjes draven, en dan het liefst in een langzaam drafje( maar wel achter actief)
Heel veel succes!!!
lekker doortrainen en dan worden jullie vast een suuper combi!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:28

Vind het er niet zo heel slecht uit zien, maar er zijn inderdaad punten die verbeterd kunnen worden Lachen

Je houding vind ik zowiezo erg vooruit gegaan, en het is een leuk paardje OK dan!