Voor VVALAR---> Flemmingh merrie voor het eerst OHZ

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

Voor VVALAR---> Flemmingh merrie voor het eerst OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

opmerkingen over mijn houding is niet nodig;geloof me zo zit ik normaal niet op een paard Knipoog ,maar houding is het laatse waar ik me druk om maak met het beleren...

Dit is van een kleine maand geleden.Ze ziet er hier niet op haar voordeligst uit(spelen meerdere factoren mee:nog in winterwacht,voor het eerst ohz,longeerstukje wat nog vast zat aan het bit waardoor ze erg druk was met haar hoofd)

Maar goed voor eerste met de man erop rond hobbelen deed ze het verschrikkelijk braaf,ondanks dat rot longeer stukje wat er niet was afgeklipt met het voor het eerst los gaan door mijn helper,maar ach..

Ondertussen zijn we een stuk verder en is ze vrijwel b proef klaar.Ik rijd haar nog een paar weekjes 3 x per week door en daarna gaat ze weer voor een paar maanden de wei op(hopen dat ze nog wat groeit,ze meet nu 1.65.)
Maar gewoon een eng braaf beest dus...(ondanks de extra brok Haha! Knipoog )

Biepje

Re: Voor VVALAR---> Flemmingh merrie voor het eerst OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:44

een mooie merrie moet ik zeggen! en die tweede foto: ze zette haar achterhand er wel netjes onder!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:46

Bekende foto's Jira! Lachen

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:48

Goh, toch leuk dat je deze foto's er speciaal voor mij opzet Bloos

Ondanks die extra brokken die je haar geeft ( Haha! ) ziet het er niet verkeerd uit! Het belangrijkste is natuurlijk dat je blijft zitten in het zadel, zeker de eerste paar keren. Met dit soort paarden mag gewoon niets gebeuren. Het zijn immers niet hetzelfde soort paarden die we 10 jaar geleden hadden.

Erg leuke merrie (ondanks die wintervacht Knipoog ). Ze heeft ook echt al zo'n Flemmingh kont.... zo'n model zie je wel vaker bij deze paarden. Op de foto's lijkt ze vrij beknopt, of geven de foto's een vertekend beeld van de merrie? Die van mij is ook vrij kort in de rug, daarentegen is zijn zus langer gelijnd.

Dat B-klaar maken heb je snel gedaan! In een maand tijd toch als ik het goed gelezen heb? Maar als ik het goed begrepen heb gaat ze weer op het land. Lekker hoor, dat is trouwens precies hetzelfde wat ik voor mijn paard in gedachten heb. Alleen krijgt die van mij niet zoveel brokken Knipoog Hij is namelijk aan de vette kant op het moment haha.

Nou mocht je binnenkort meer foto's maken, wil ik ze graag weer eens zien (moet je het me even laten weten). De merrie oogt trouwens groter dan 1.65 m onder het zadel. Bedankt voor de foto's! Haha!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 23:59

VValar schreef:
Erg leuke merrie (ondanks die wintervacht Knipoog ). Ze heeft ook echt al zo'n Flemmingh kont.... zo'n model zie je wel vaker bij deze paarden. Op de foto's lijkt ze vrij beknopt, of geven de foto's een vertekend beeld van de merrie? Die van mij is ook vrij kort in de rug, daarentegen is zijn zus langer gelijnd.

Ja dat komt inderdaad een beetje vertekend over op de foto s.Tis jammer dat ik geen andere op de comp meer heb staan zonder zadel,ik denk ook dat ze korter in de rug lijkt door dat mega dekje.Maar als er nieuwe foto s komen hou ik je wel even op de hoogte Haha!

Maar ik denk dat dit wel een talentje is(ben natuurlijk een beetje bevooroodeelt Bloos )Maar als je ziet hoe deze merrie op deze leeftijd al kan schakelen en wat een verschrikkelijk snel achterbeen zij heeft en zoveel balans al uitzichzelf,dan gaat het wel goed komen met deze merrie... Vingers aflikken

Maar eerst mag ze straks nog even een paar maandjes voor kleuter spelen op de wei en dan na de zomer pak ik haar weer op het gemakje op.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 00:03

KarinvdM schreef:
Bekende foto's Jira! Lachen
jupjup Vork maar lang niet allemaal Haha! was even om VValar een beeld te geven van de merrie,zij heeft nl ook een Flemmingh...

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 12:24

Biepje schreef:
een mooie merrie moet ik zeggen! en die tweede foto: ze zette haar achterhand er wel netjes onder!

Schijnheilig ben er ook erg blij mee dat ze onder het zadel ook de eerste keer al zo sterk beweegd.Los hd ik het al wel gezien dt er echt wel wat in zat,mar is altijd dan nog even afwachten hoe ze het onder t zadel doen,en voor de eerste keer hier was ik echt niet ontevreden...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:35

lekker beest, en wat ziet het er heelijk bekend uit, nog zo onzeker Clown Heb je nog recentere foto's?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:49

wat een prachtig hoofdje heeft ze echt erg mooi.
Hihihi op die ene foto dat beentje

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 15:49

Wat een gaaf dier zeg!!! Heerlijk koppie ook. En je houding is helemaal zo slecht niet hoor Jira! Ach gut

Meer foto`s zijn zeker gewenst! Knipoog

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 15:51

Is ze trouwens van jou zelf, of rij je haar voor iemand anders?

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 16:48

Koortje schreef:
Is ze trouwens van jou zelf, of rij je haar voor iemand anders?

Wat denk je Haha! is dr gewoon weer een voor de africhting....maar deze is van zelfde eigenaar waar ik al ruim 2 jaar paarden voor rijd,en ik geloof dat dit wel een blijvertje is(dusse wordt mijn Vork )

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 18:21

Tulandro schreef:
lekker beest, en wat ziet het er heelijk bekend uit, nog zo onzeker Clown Heb je nog recentere foto's?

nee helaas geen foto s van nu.Komen nog wel.(Dit zijn trouwens vrij recente foto s hoor nog geen maand geleden genomen...)