2 leerlingen @ springwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

2 leerlingen @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 17:38

Ik wkam tot de conclusie dat ik van Kelly en jolieke nog geen enkele rijfoto had, dus hup, woensdag tijdens de les kwam de camera gezellig mee.
Beide rijden elke week gezellig een les bij mij op Cezanne, dus hou er rekening mee dat ze maar 1X per week rijden.

Eerst was kelly de pineut:
(neehee, ze deed niet extra har best om recht te zitten voor de foto..ahum Knipoog )

Afbeelding

Juist! zo moet je zitten Lachen

Afbeelding

en ach, we hadden al sinds begin November niet meer gesprongen, dus speciaal voor de foto's, even een paar sprongetjes met race monster cezanne:

Afbeelding

Cezanne maakt een noodsprong Clown

Afbeelding

En toen had Jolieke les, die het absoluut vreselijk vond om op de foto te gaan.

Mooie halthouden foto:

Afbeelding

Afbeelding

En ook Jolieke wilde graag een keertje springen. dit had ze al ruim 6 maanden niet meer gedaan ivm haar knie, dus haar techniek is niet 100%, maar ze zit Cezanne niet in de weg, en daar gaat het mij om.

Afbeelding

nou, ze rijden toch best netjes? Qua springen, ze moeten van mij boven de sprong Cezanne een redelijk losse tuegel geven, omdat ze zo hard gaat, en er anders grote kans is dat ze haar keer op keer in de mond trekken door de snelheid waarmee Cezanne omhoog gaat.

Serendipity1

Re: 2 leerlingen @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:08

Hee, gaaf!
Cezanne vindt het volgens mij echt geweldig leuk... Clown

Ze zitten idd wel netjes.

Follytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 20:51

Ik vind ze dus totaal niet netjes zitten...okee ze hebben hun handen netjes... maar ze moeten allebij hun bekken meer kantelen zodat ze niet zoon holle rug hebben. en iets verder naar voren in het zadel gaan zitten. Wel een leuke pony

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:18

Ja idd, dat viel mij ook al op, beide hebben ze hun kontje naar buiten gekanteld (ik heb 't zelf ook, komt bij mij door slechte en holle rug)
Verder vind ik het een leuke pony, en ach, zolang ze zich maar vermaken en de pony niet tot last zijn is het leuk Lachen

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:08

Ik vind dat er een beetje stijfjes op zitten mag wel wat soepeler vooral boven de sprong. en ja inderdaad die bekken ze zitten met hun kont naar achteren

Wel leuke pony's Clown Haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 10:10

hoe krijgen ze dat dan anders?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:29

door hun bekken naar voren te kantelen in plaats van naar achter.

ziet dr best leuk uit,
maar laat je dames ff recht aanrijden voor de sprong Tong uitsteken dit is af en toe wel heel scheef.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 10:48

leuke foto's hoor.
cezanne heeft in het springen volgens mij wel plezier.
het meeste commentaar is al gegeven.
maar verder heb je een leuk ponytje hoor. Knipoog

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:02

Afbeelding

Wat heb je met Cannie d'r ene voorbeen gedaan!!! Dierenbeul, beetje met een paard met 3 benen gaan rijden en springen Boos! Hamer Stoom uit je oren Knipoog

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:22

flettie schreef:
Afbeelding

Wat heb je met Cannie d'r ene voorbeen gedaan!!! Dierenbeul, beetje met een paard met 3 benen gaan rijden en springen Boos! Hamer Stoom uit je oren Knipoog

Hahahaha dat was mij niet opgevallen.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik vind het paardje erg leuk, maar de dames mogen idd hun bekken kantelen..ziet er een stuk beter uit..springen of geen springen. Knipoog

mel_kreeft

Woonplaats: Warwick University (en in de vakanties in Sassenheim)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 16:19

het lijkt denk ik zo dat ze scheef springen, maar de sprong stond op de volte, omdat toen ik er in het weekend was, cezanne na een tijdje elke keer de verkeerde kant op rende.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 16:57

inderdaad, ze rijden prima recht op de hinderrnis af, maar de hindernis staat op een volte, en dus ook scheef zodat cezanne zelf al met de volte mee gaat, omdat vorige week ze het spelletje 'ruiter wil naar links? dan ga ik naar rechts!"begon te spelen, en met die snelheid is dat levensgevaarlijk als er een hek op je af komt.

Citaat:
en iets verder naar voren in het zadel gaan zitten

ehm, dat mogen ze dus niet. In de verlichtte zit moet je meegaan met het paard, maar niet naar voren duiken ( au je hoofd, of au je flikkert eraf). De enige foto waar de ruiter iets naar achteren zit, is de foto van jolieke, en daar kun je duidelijk zien dat ze nog maar bezig zijn met de afzet.

Wel wil ik weten hoe ik het ze kan uitleggen of de bekken te kantelen. Ikzelf zat eens na te dneken, en als iemand dat tegen mij zou zeggen van, kantel je bekken, dan weet ik niet wat ik moet doen. Heeft iemand er een oefening voor warbij je automatisch je ebkken kantelt, zodat we het gevoel kunnen oefenen, en dat dan toepassen boven de sprong?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:26

Ziet er leuk uit !
volgens mij ligt het aan de camerastand, maar lijkt net of ze schuin springt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 18:47

zie de uitleg boven je bericht Ikkah Clown

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:48

lowara schreef:
zie de uitleg boven je bericht Ikkah Clown

Sorry, lees weer is te vlug Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:57

lowara schreef:
Wel wil ik weten hoe ik het ze kan uitleggen of de bekken te kantelen. Ikzelf zat eens na te dneken, en als iemand dat tegen mij zou zeggen van, kantel je bekken, dan weet ik niet wat ik moet doen. Heeft iemand er een oefening voor warbij je automatisch je ebkken kantelt, zodat we het gevoel kunnen oefenen, en dat dan toepassen boven de sprong?

Nou, mij werd vroeger altijd verteld dat ik moest proberen mijn onderrug naar beneden te drukken. Doe dat zelf maar eens, dan kantel je je bekken automatisch.

Verder vind ik het er netjes uitzien, de meisjes hinderen de pony iig niet!