Vandaag heb ik hem dus gelongeerd, ik longeer met tussenstukje omdat er geen andere longeerlijn ligt, ik weet dat het niet geweldig is, maar de musketon van deze lijn is kapot en er zit zo'n tussenstukje aangeknoopt, dus tot ik een betere heb moet ik het hier maar mee doen.
Ik longeer ook zonder hulpteugels ofzo, het paard is 24, het gaat me niet echt om het echte werk, meer om het een beetje ontspannen lopen en wat ruggebruik.
Aan het begin ging het best lekker, hij was lekker ontspannen (hij is nogal stresserig in de longeerbak), maar helaas gingen ze later grasmaaien met zo'n wagentje, toen was alle ontspanning helemaal weg.
Maar nu plaats ik deze foto's om te vragen of jullie misschien nog tips hebben ofzo?
Ik heb trouwens bijna geen foto's van rechtsom, omdat het de andere kant op niet goed lukte met de lijn en de zweep enzo

Maar ik wissel het wel gewoon af hoor. De foto's zijn wel van zijn goede kant, de andere kant op ontspant hij iets moeilijker, vooral in de galop (ook daar geen foto's van kunnen maken helaas).
Wat foto's van het begin:

En toen kwam de grasmaaier.
Eerst was het alleen maar rennen rennen rennen, maar later werd het al wat minder eng

En na het werk:

Hier staan ook nog wat actiefoto's

[ITP] Zorayo in de paddock