schouderbinnenwaarts

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manonutjuh

schouderbinnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 09:10

hoe doe je nou precies schouderbinnewaars, ik weet hoe het eruit moet zien maar een vriendin van mij legt haar buitenbeen naar achter en houd dur binnen been op de plaats. toen ik het aan mijn instructriese vroeg zei ze dat ik me buitenbeen juist niet naar achter moet doen Verward Ik heb dus les en ik heb het vanmiddag even nodig voor de haflinger die je bij de deur schouderbinnenwaarts moet zetten anders gaat hij daar iets zoeken om te schrikken, dus kom niet met neem les maar leg gewoon ff uit wat voor hulpen jij geeft.

Lielle

Re: schouderbinnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:18

Ik kom in ieder geval met de opmerking dat je leestekens en hoofdletters moet gebruiken in je tekst. Bovendien is even nalezen op typfouten ook een goed idee en MSN taal is hier niet toegestaan.

Kan die pony al schouderbinnenwaarts? Als dat niet zo is, kun je beter zorgen dat hij goed naar binnen kijkt (iets meer dan gewone stelling) en hem met je binnenbeen naar buiten drijven.

Mijn hulpen voor schouderbinnenwaarts (op een paard dat dat al kan):

binnenhand licht van de hals, vraagt stelling
buitenhand normale plaas, begrenst de buitenschouder
binnenbeen op de singel, onderhoudt de buiging
buitenbeen een fractie naar achter om uitzwaaien van de achterhand te voorkomen (vaak blijft die zelfs gewoon op de plaats liggen, als de oefening goed bevestigd is)
gewicht op het binnenzitbeen, om het binnenachterbeen meer te laten doortreden

Kortom: dezelfde hulpen als voor een wending.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:10

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:23

Misschien een makkelijke uitleg voor je; Probeer net alsof je van hand gaat veranderen. Neem lichte binnen stelling aan en als je paard/pony met zijn voorhand 'afwendt', komt jouw binnenbeen erbij en drijf je hem zijwaarts. Ik zou dus ook niet weten waar die buitenbeen in het plaatje komt.

Trouwens hoef je geen schouderbinnenwaarts te rijden als je paardje in de hoek een beetje schrikt. Extra binnen stelling of schoudervoor zal ook goed helpen hoor. En dat is wat makkelijker uit te voeren dan schouderbinnenwaarts als je dit nog nooit gedaan hebt.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 12:59

@ evelijn, heel duidelijk
ik ga het zo ff proberen