Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
marijkedam schreef:Ik ben zaterdagochtend wezen kijken.
Vond het persoonlijk tegenvallen. Een vriendin reed mee. Maar echt les heeft ze niet gehad. Hij heeft de helft van de tijd terwijl zij stil moest staan tegen haar aan staan banketstaaf wat wel en niet mag met rijden. Zij kan niet zo goed doorzitten vanwege rug en nekklachten en ze moest van hem per se doorzitten. Ik kan niet zeggen dat ze na die 120 euro iets heeft om echt mee te gaan werken. behalve doorzitten en Fleisiger (pittiger) rijden. De overige mensen die ik heb zien rijden kwam ook op hetzelfde neer. Zitten, zitten, zitten en onafhankelijke zit.
Natuurlijk moet je dat ook wel hebben, maar voor 120 euro hoor je liever meer dacht ik. Maar dat is mijn mening.

marijkedam schreef:Ik ben zaterdagochtend wezen kijken.
Vond het persoonlijk tegenvallen. Een vriendin reed mee. Maar echt les heeft ze niet gehad. Hij heeft de helft van de tijd terwijl zij stil moest staan tegen haar aan staan banketstaaf wat wel en niet mag met rijden. Zij kan niet zo goed doorzitten vanwege rug en nekklachten en ze moest van hem per se doorzitten. Ik kan niet zeggen dat ze na die 120 euro iets heeft om echt mee te gaan werken. behalve doorzitten en Fleisiger (pittiger) rijden. De overige mensen die ik heb zien rijden kwam ook op hetzelfde neer. Zitten, zitten, zitten en onafhankelijke zit.
Natuurlijk moet je dat ook wel hebben, maar voor 120 euro hoor je liever meer dacht ik. Maar dat is mijn mening.
. Idra schreef:
Ik had me dus opgegeven met Licor. Per 1 maart gingen we wat te horen krijgen. Vorige week maandag wist ik nog niks. En uiteindelijk heb ik het op de website moeten lezen... Na een mail op vrijdagavond van "hey, hoe zit het nu, ben ik erbij?" Nog steeds geen antwoord..... Superslechte organisatie dus, maar dat geheel terzijde
Maar blijkbaar was het zijn 120 euro dus geheel niet waard. Wel erg jammer voor je vriendin...
. Ik hoorde op de clinic dat na 3 uur alle lesplaatsen al vergeven waren. Maar volgens mij ook voor een aardig kringetje bekenden, in ieder geval een aantal lesklanten van David.Appie schreef:
Vreemd dat je zo slecht geïnformeerd werd. Ik moet zeggen dat ik wel goede ervaringen heb met de organisatie, maar ik reed dan ook niet mee. Ik hoorde op de clinic dat na 3 uur alle lesplaatsen al vergeven waren. Maar volgens mij ook voor een aardig kringetje bekenden, in ieder geval een aantal lesklanten van David.
Verder vond ik het wel erg leuk en leerzaam. En ik denk dat veel ruiters wel aardig wat hebben geleerd. Daarbij denk ik dat je op een clinic soms ook niet al teveel moet verwachten.
Idra schreef:
Ja, maar als je 120 euro moet neertellen, dan verwacht je toch wel wat?
Ik had een week voor de clinic een mail gestuurd en toen stuurden ze me dat ze nog steeds niets wisten en dat ze me de lijst gingen doorsturen zodra die bekend was. Vreemd dan als ze het na 3 uur al wisten....
Dat is dus nooit gebeurd. En op de vraag waarom dat niet gebeurd was, hebben ze ook niet geantwoord.
En idd, ik had wel verwacht dat er weer lekker veel vriendjespolitiek aan te pas ging komen
en ik zou er ook wel wat van verwachten. Alleen is mijn ervaring bij clinics dat je niet echt goed les kan krijgen. De instructeur kent je helemaal niet en zal ook lang niet alles zeggen. Het blijft vaak wat algemeen.
. marijkedam schreef:nee mijn vriendin had een vos bij zich. Zij was als eerste en zij heeft maar 1 dag gereden.
Vond het jammer dat ze zelf eigenlijk heel weinig aandacht kreeg van die man.
overigens is ze er zelf wel tevreden mee, maar als ik het was geweest was ik hartstikke kwaad geworden.
Oja en toevallig rijd ze sinds kort ook nog eens bij David, dus vriendjespolitiek geloof ik ook nog
. Betaalde zij dan 120 euro voor één les?
. Aha, zij lest dus ook bij David
.

Bets schreef:Ik ben zaterdag ook geweest en vond erg interessant. Helaas was mijn duits niet zo best, maar ik kijk toch meer naar beenzetting, houding uitvoering van oefeningen en natuurlijk vang ik toch wel de nodige informatie op via de buren![]()
Ik vond het erg interessant hoe Kottas het bracht, ja een clinic is een evenement dat gewoon weg veel aan publiek uitgelegd word. Maar goed ik kan me goed indenken dat de berijders ervan baalden idd voor dat geld.
Appie jammer dat ik je niet gezien heb zeg!!!
. Jammer dat ik jou ook niet gezien heb! Jij bent dus alleen zaterdag geweest? Heb je Kottas zelf nog zien rijden? Die stapte er namelijk eind van de dag nog op en op zondagochtend ook nog een keer.
.Appie schreef:Hé, jij bent ook geweest! En dat lees ik nu pas![]()
. Jammer dat ik jou ook niet gezien heb! Jij bent dus alleen zaterdag geweest? Heb je Kottas zelf nog zien rijden? Die stapte er namelijk eind van de dag nog op en op zondagochtend ook nog een keer.
En mijn Duits ging zondag al een stuk beter, je went er blijkbaar aan.
En xtwisterx, ik was wel enthousiast hoor! Dat kan ook bijna niet anders bij zo'n man. En volgens mij was het toch 120 euro voor 2 dagen, dus 60 euro per les? Dat lijkt me dan wel redelijk. En je moet je gewoon bewust zijn van het feit dat het een clinic is, dus ook voor het publiek.
(om te kijken als toeschouwer) marijkedam schreef:
Vond het jammer dat ze zelf eigenlijk heel weinig aandacht kreeg van die man.
overigens is ze er zelf wel tevreden mee, maar als ik het was geweest was ik hartstikke kwaad geworden.
Oja en toevallig rijd ze sinds kort ook nog eens bij David, dus vriendjespolitiek geloof ik ook nog
Kottas hamert errug op de basis, en als die (nog) niet voor elkaar is, ga je met simpele oefeningen aan de gang. Logisch toch?
Je weet dat je op zo'n clinic als lesmateriaal voor het publiek wordt gebruikt. Daarom haal je naar mijn idee ook meer uit zo'n les als je al wat verder bent, goed zelfstandig kunt rijden en aanwijzingen snel oppikt. want Kotty houdt er niet van dingen twee keer te moeten zeggen }>
, lekker als toeschouwer
xtwisterx schreef:Daarbij heb ik ook een barok paard, en ik vind dat eigenlijk wel een vereiste voor als je aan zoiets mee doet...

Bets schreef:Ja ik was er ook nog. We hebben de laatste gezien en zijn we na huis gegaan, want ik had het koud en mijn vriendin ook, we waren blij dat we in verwarmde auto zaten. Jammer dat ik Kottas zelf niet heb zien rijden zeg. Baaaaaaaaaaalen. Maar goed de volgende keer wil ik je wel zien hoor!! Daar baal ik ook wel van.![]()
![]()
Ja ik moet echt vaker gaan kijken en dat willen we ook gaan doen, zodat mijn duits ook beter gaat worden. Het was best interessant en voor herhaling vatbaar.(om te kijken als toeschouwer)
) !
Foogul schreef:Ik ben het er wel mee eens, dat qua prijs/aandacht -sverdeling het publiek beter uit wasJe weet dat je op zo'n clinic als lesmateriaal voor het publiek wordt gebruikt. Daarom haal je naar mijn idee ook meer uit zo'n les als je al wat verder bent, goed zelfstandig kunt rijden en aanwijzingen snel oppikt. want Kotty houdt er niet van dingen twee keer te moeten zeggen }>
Appie schreef:Dan heb je de laatste niet helemaal gezien? Want hij ging dus nog even op dat laatste paard rijden. Dit lukte niet naar tevredenheid omdat het paard eigenlijk te moe was en toen is hij er zondagochtend nog een keer op geweest. Erg indrukwekkend hoe hij rijdt, eigenlijk zie je hem niet rijden, helemaal in harmonie met het paard (zoals het hoort, maar wie bereikt dat ooit) !
Oké, de volgende keer spreken we af ...
?Appie schreef:Ik zag wel meerdere mensen die aan het filmen waren, maar wie dat waren...?
Foogul, begrijp ik dat Kottas in september weer komt?
Appie schreef:Ik zag wel meerdere mensen die aan het filmen waren, maar wie dat waren...?
Citaat:Foogul, begrijp ik dat Kottas in september weer komt?
Houdt de site van de Schoolmaster in de gaten zou ik zeggen. Foogul schreef:...
Dat slaat toch nergens op! Klassieke dressuur is voor iedereen en elk type paard!
xtwisterx schreef:Foogul schreef:...
Dat slaat toch nergens op! Klassieke dressuur is voor iedereen en elk type paard!
Dat is mijn persoonlijke mening.
Met een barok paard is het gewoon een stuk
gaver
om te doen.