Clinic Arthur Kottas-Heldenberger

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Clinic Arthur Kottas-Heldenberger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 22:17

Nav dit topic......
viewtopic.php?f=8&t=354264&hilit=

ben ik benieuwd hoe de clinic geweest is......

Dus, aan de personen die geweest zijn. Hoe was het, wat beviel er wel en niet?

Ik ben erg benieuwd...

marijkedam

Re: Clinic Arthur Kottas-Heldenberger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:20

Ik ben zaterdagochtend wezen kijken.
Vond het persoonlijk tegenvallen. Een vriendin reed mee. Maar echt les heeft ze niet gehad. Hij heeft de helft van de tijd terwijl zij stil moest staan tegen haar aan staan banketstaaf wat wel en niet mag met rijden. Zij kan niet zo goed doorzitten vanwege rug en nekklachten en ze moest van hem per se doorzitten. Ik kan niet zeggen dat ze na die 120 euro iets heeft om echt mee te gaan werken. behalve doorzitten en Fleisiger (pittiger) rijden. De overige mensen die ik heb zien rijden kwam ook op hetzelfde neer. Zitten, zitten, zitten en onafhankelijke zit.
Natuurlijk moet je dat ook wel hebben, maar voor 120 euro hoor je liever meer dacht ik. Maar dat is mijn mening.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:58

marijkedam schreef:
Vond het persoonlijk tegenvallen. Een vriendin reed mee. Maar echt les heeft ze niet gehad. Hij heeft de helft van de tijd terwijl zij stil moest staan tegen haar aan staan banketstaaf wat wel en niet mag met rijden. Zij kan niet zo goed doorzitten vanwege rug en nekklachten en ze moest van hem per se doorzitten. Ik kan niet zeggen dat ze na die 120 euro iets heeft om echt mee te gaan werken. behalve doorzitten en Fleisiger (pittiger) rijden. De overige mensen die ik heb zien rijden kwam ook op hetzelfde neer. Zitten, zitten, zitten en onafhankelijke zit.
Natuurlijk moet je dat ook wel hebben, maar voor 120 euro hoor je liever meer dacht ik. Maar dat is mijn mening.

Ik had me dus opgegeven met Licor. Per 1 maart gingen we wat te horen krijgen. Vorige week maandag wist ik nog niks. En uiteindelijk heb ik het op de website moeten lezen... Na een mail op vrijdagavond van "hey, hoe zit het nu, ben ik erbij?" Nog steeds geen antwoord..... Superslechte organisatie dus, maar dat geheel terzijde Haha!

Maar blijkbaar was het zijn 120 euro dus geheel niet waard. Wel erg jammer voor je vriendin...

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:50

marijkedam schreef:

Was je vriendin diegene met dat zwarte paard? En heeft je vriendin wel aan Kottas verteld dat ze rug- en nekklachten heeft?

Ik moet zeggen dat hij bij sommige personen idd ook de tijd nam om met het publiek te praten. In dat opzicht hadden ze de prijzen voor de ruiters wat lager kunnen houden. Ik neem aan dat het 120 euro voor 2 dagen les was?

Maar verder ben ik het helemaal met Kottas eens dat een onafhankelijke zit de eerste vereiste is om goed te kunnen rijden. Bij veel ruiters ontbrak nog wel het één en ander. En dan kan je wel meer verwachten, maar eerder kom je niet bij meer. Maar dat is dan weer mijn mening Knipoog .

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:55

Idra schreef:

Ik had me dus opgegeven met Licor. Per 1 maart gingen we wat te horen krijgen. Vorige week maandag wist ik nog niks. En uiteindelijk heb ik het op de website moeten lezen... Na een mail op vrijdagavond van "hey, hoe zit het nu, ben ik erbij?" Nog steeds geen antwoord..... Superslechte organisatie dus, maar dat geheel terzijde Haha!

Maar blijkbaar was het zijn 120 euro dus geheel niet waard. Wel erg jammer voor je vriendin...

Vreemd dat je zo slecht geïnformeerd werd. Ik moet zeggen dat ik wel goede ervaringen heb met de organisatie, maar ik reed dan ook niet mee Knipoog . Ik hoorde op de clinic dat na 3 uur alle lesplaatsen al vergeven waren. Maar volgens mij ook voor een aardig kringetje bekenden, in ieder geval een aantal lesklanten van David.

Verder vond ik het wel erg leuk en leerzaam. En ik denk dat veel ruiters wel aardig wat hebben geleerd. Daarbij denk ik dat je op een clinic soms ook niet al teveel moet verwachten.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:17

Appie schreef:

Vreemd dat je zo slecht geïnformeerd werd. Ik moet zeggen dat ik wel goede ervaringen heb met de organisatie, maar ik reed dan ook niet mee Knipoog . Ik hoorde op de clinic dat na 3 uur alle lesplaatsen al vergeven waren. Maar volgens mij ook voor een aardig kringetje bekenden, in ieder geval een aantal lesklanten van David.

Verder vond ik het wel erg leuk en leerzaam. En ik denk dat veel ruiters wel aardig wat hebben geleerd. Daarbij denk ik dat je op een clinic soms ook niet al teveel moet verwachten.

Ja, maar als je 120 euro moet neertellen, dan verwacht je toch wel wat?

Ik had een week voor de clinic een mail gestuurd en toen stuurden ze me dat ze nog steeds niets wisten en dat ze me de lijst gingen doorsturen zodra die bekend was. Vreemd dan als ze het na 3 uur al wisten....
Dat is dus nooit gebeurd. En op de vraag waarom dat niet gebeurd was, hebben ze ook niet geantwoord.

En idd, ik had wel verwacht dat er weer lekker veel vriendjespolitiek aan te pas ging komen Tong uitsteken

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:36

nee mijn vriendin had een vos bij zich. Zij was als eerste en zij heeft maar 1 dag gereden.

Vond het jammer dat ze zelf eigenlijk heel weinig aandacht kreeg van die man.
overigens is ze er zelf wel tevreden mee, maar als ik het was geweest was ik hartstikke kwaad geworden.

Oja en toevallig rijd ze sinds kort ook nog eens bij David, dus vriendjespolitiek geloof ik ook nog

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:14

Idra schreef:

Ja, maar als je 120 euro moet neertellen, dan verwacht je toch wel wat?

Ik had een week voor de clinic een mail gestuurd en toen stuurden ze me dat ze nog steeds niets wisten en dat ze me de lijst gingen doorsturen zodra die bekend was. Vreemd dan als ze het na 3 uur al wisten....
Dat is dus nooit gebeurd. En op de vraag waarom dat niet gebeurd was, hebben ze ook niet geantwoord.

En idd, ik had wel verwacht dat er weer lekker veel vriendjespolitiek aan te pas ging komen Tong uitsteken

Het is idd een aardig bedrag Knipoog en ik zou er ook wel wat van verwachten. Alleen is mijn ervaring bij clinics dat je niet echt goed les kan krijgen. De instructeur kent je helemaal niet en zal ook lang niet alles zeggen. Het blijft vaak wat algemeen.

Idd vreemd dat het zo gelopen is betreffende de lijst. Ik hoefde zelf geen les, maar ik had ergens eind februari wel begrepen dat de lessen al vol waren. Dus heel vreemd dat ze dat niet eerlijk tegen je hebben gezegd.

En tja, het is niet eerlijk die vriendjespolitiek, maar zo is het nu eenmaal Knipoog .

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:16

marijkedam schreef:
nee mijn vriendin had een vos bij zich. Zij was als eerste en zij heeft maar 1 dag gereden.

overigens is ze er zelf wel tevreden mee, maar als ik het was geweest was ik hartstikke kwaad geworden.

Oja en toevallig rijd ze sinds kort ook nog eens bij David, dus vriendjespolitiek geloof ik ook nog

O, dan heb ik haar niet zien rijden, kwam pas om een uur of 10 aan Knipoog . Betaalde zij dan 120 euro voor één les?

Gelukkig is ze er zelf wel tevreden over Knipoog . Aha, zij lest dus ook bij David Haha! .

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 13:56

Ik ben zaterdag ook geweest en vond erg interessant. Helaas was mijn duits niet zo best, maar ik kijk toch meer naar beenzetting, houding uitvoering van oefeningen en natuurlijk vang ik toch wel de nodige informatie op via de buren Nagelbijten / Gniffelen
Ik vond het erg interessant hoe Kottas het bracht, ja een clinic is een evenement dat gewoon weg veel aan publiek uitgelegd word. Maar goed ik kan me goed indenken dat de berijders ervan baalden idd voor dat geld.
Appie jammer dat ik je niet gezien heb zeg!!! Huilen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:27

Ik vind 120 euro ook een hoop geld.
Daarbij heb ik ook een barok paard, en ik vind dat eigenlijk wel een vereiste voor als je aan zoiets mee doet...

Ik vind jullie niet erg enthousiast klinken. Haha!
Maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je zoveel geld betaald en je krijgt er niet veel voor terug...

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 19:42

mijn isph-instructeur is twee dagen geweest en komt altijd wild enthousiast vertellend terug..

om die manier van rijden eigen te maken is er inderdaad veel theorie mee gemoeid,mijn eerste drie lessen heb ik bijna alleen stilstaand doorgebracht met alleen maar uitleg van mijn houding,handen,drijven enz.

maar voor 120 euro zou je inderdaad wel wat meer willen ontdekken..om thuis verder aan het werk te gaan..

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:34

Bets schreef:
Ik ben zaterdag ook geweest en vond erg interessant. Helaas was mijn duits niet zo best, maar ik kijk toch meer naar beenzetting, houding uitvoering van oefeningen en natuurlijk vang ik toch wel de nodige informatie op via de buren Nagelbijten / Gniffelen
Ik vond het erg interessant hoe Kottas het bracht, ja een clinic is een evenement dat gewoon weg veel aan publiek uitgelegd word. Maar goed ik kan me goed indenken dat de berijders ervan baalden idd voor dat geld.
Appie jammer dat ik je niet gezien heb zeg!!! Huilen

Hé, jij bent ook geweest! En dat lees ik nu pas Boos! Haha! . Jammer dat ik jou ook niet gezien heb! Jij bent dus alleen zaterdag geweest? Heb je Kottas zelf nog zien rijden? Die stapte er namelijk eind van de dag nog op en op zondagochtend ook nog een keer.
En mijn Duits ging zondag al een stuk beter, je went er blijkbaar aan Haha! .

En xtwisterx, ik was wel enthousiast hoor! Dat kan ook bijna niet anders bij zo'n man. En volgens mij was het toch 120 euro voor 2 dagen, dus 60 euro per les? Dat lijkt me dan wel redelijk. En je moet je gewoon bewust zijn van het feit dat het een clinic is, dus ook voor het publiek.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:44

Appie schreef:
Hé, jij bent ook geweest! En dat lees ik nu pas Boos! Haha! . Jammer dat ik jou ook niet gezien heb! Jij bent dus alleen zaterdag geweest? Heb je Kottas zelf nog zien rijden? Die stapte er namelijk eind van de dag nog op en op zondagochtend ook nog een keer.
En mijn Duits ging zondag al een stuk beter, je went er blijkbaar aan Haha! .

En xtwisterx, ik was wel enthousiast hoor! Dat kan ook bijna niet anders bij zo'n man. En volgens mij was het toch 120 euro voor 2 dagen, dus 60 euro per les? Dat lijkt me dan wel redelijk. En je moet je gewoon bewust zijn van het feit dat het een clinic is, dus ook voor het publiek.

Ja ik was er ook nog. We hebben de laatste gezien en zijn we na huis gegaan, want ik had het koud en mijn vriendin ook, we waren blij dat we in verwarmde auto zaten. Jammer dat ik Kottas zelf niet heb zien rijden zeg. Baaaaaaaaaaalen. Maar goed de volgende keer wil ik je wel zien hoor!! Daar baal ik ook wel van. Boos! Huilen
Ja ik moet echt vaker gaan kijken en dat willen we ook gaan doen, zodat mijn duits ook beter gaat worden. Het was best interessant en voor herhaling vatbaar. Haha! (om te kijken als toeschouwer)

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:01

marijkedam schreef:

Ik heb de les van je vriendin grotendeels gezien en vind dat ze wel genoeg aandacht heeft gekregen. Met alle respect, maar wat had jij dan van deze combinatie voor les verwacht? Verward Kottas hamert errug op de basis, en als die (nog) niet voor elkaar is, ga je met simpele oefeningen aan de gang. Logisch toch?

Ik ben het er wel mee eens, dat qua prijs/aandacht -sverdeling het publiek beter uit was Haha! Je weet dat je op zo'n clinic als lesmateriaal voor het publiek wordt gebruikt. Daarom haal je naar mijn idee ook meer uit zo'n les als je al wat verder bent, goed zelfstandig kunt rijden en aanwijzingen snel oppikt. want Kotty houdt er niet van dingen twee keer te moeten zeggen }>

En wat betreft de vriendjespolitiek: er is bewust geselecteerd op "interessante" combinaties, niet op "wie eerst komt, eerst maalt". Gelukkig maar, want ik nu heb ik mij uitstekend vermaakt het weekend. Wat mij betreft in september weer. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt als ruiter te gaan Haha!, lekker als toeschouwer Tong uitsteken

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:01

xtwisterx schreef:
Daarbij heb ik ook een barok paard, en ik vind dat eigenlijk wel een vereiste voor als je aan zoiets mee doet...

... Verward

Dat slaat toch nergens op! Klassieke dressuur is voor iedereen en elk type paard!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:39

Bets schreef:
Ja ik was er ook nog. We hebben de laatste gezien en zijn we na huis gegaan, want ik had het koud en mijn vriendin ook, we waren blij dat we in verwarmde auto zaten. Jammer dat ik Kottas zelf niet heb zien rijden zeg. Baaaaaaaaaaalen. Maar goed de volgende keer wil ik je wel zien hoor!! Daar baal ik ook wel van. Boos! Huilen
Ja ik moet echt vaker gaan kijken en dat willen we ook gaan doen, zodat mijn duits ook beter gaat worden. Het was best interessant en voor herhaling vatbaar. Haha! (om te kijken als toeschouwer)

Dan heb je de laatste niet helemaal gezien? Want hij ging dus nog even op dat laatste paard rijden. Dit lukte niet naar tevredenheid omdat het paard eigenlijk te moe was en toen is hij er zondagochtend nog een keer op geweest. Erg indrukwekkend hoe hij rijdt, eigenlijk zie je hem niet rijden, helemaal in harmonie met het paard (zoals het hoort, maar wie bereikt dat ooit Knipoog ) !

Oké, de volgende keer spreken we af ... Haha!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:42

Foogul schreef:
Ik ben het er wel mee eens, dat qua prijs/aandacht -sverdeling het publiek beter uit was Haha! Je weet dat je op zo'n clinic als lesmateriaal voor het publiek wordt gebruikt. Daarom haal je naar mijn idee ook meer uit zo'n les als je al wat verder bent, goed zelfstandig kunt rijden en aanwijzingen snel oppikt. want Kotty houdt er niet van dingen twee keer te moeten zeggen }>

Dat idee had ik ook bij meerdere combinaties. Die waren niet echt op de hoogte van hoe Kottas lesgeeft. Ik zou me daar toch meer op voorbereiden. Sommige mensen begrepen veel (basis)aanwijzingen niet.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:43

Appie schreef:
Dan heb je de laatste niet helemaal gezien? Want hij ging dus nog even op dat laatste paard rijden. Dit lukte niet naar tevredenheid omdat het paard eigenlijk te moe was en toen is hij er zondagochtend nog een keer op geweest. Erg indrukwekkend hoe hij rijdt, eigenlijk zie je hem niet rijden, helemaal in harmonie met het paard (zoals het hoort, maar wie bereikt dat ooit Knipoog ) !

Oké, de volgende keer spreken we af ... Haha!

Ja jammer zeg... Ik had dat graag gezien inderdaad. Heeft er iemand toevallig een video opname daarvan gemaakt? Zou ik graag willen zien namelijk. Volgende keer ga ik weer kijken, nieuwe poging nieuwe kansen Haha!

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:47

Ik zag wel meerdere mensen die aan het filmen waren, maar wie dat waren... Haha! ?

Foogul, begrijp ik dat Kottas in september weer komt?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 14:50

Appie schreef:
Ik zag wel meerdere mensen die aan het filmen waren, maar wie dat waren... Haha! ?

Ja dat weet ik dat was ook van te voren, maar daarom vraag ik het ook even of iemand een opname heeft gemaakt van Kottas dat hij zelf aan het rijden is.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:19

Appie schreef:

Wasn't me! Cool

Citaat:

Pin me er niet op vast, maar er zijn agenda's getrokken volgens betrouwbare bron Knipoog
Pling Houdt de site van de Schoolmaster in de gaten zou ik zeggen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 16:33

Foogul schreef:
... Verward

Dat slaat toch nergens op! Klassieke dressuur is voor iedereen en elk type paard!

Dat is mijn persoonlijke mening.
Met een barok paard is het gewoon een stuk gaver om te doen.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 16:41

xtwisterx schreef:
Foogul schreef:
... Verward

Dat is mijn persoonlijke mening.
Met een barok paard is het gewoon een stuk
gaver

om te doen.

Dat is wat anders Haha!