Problemen in galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Problemen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:42

Hey,
daar ben ik weer Schijnheilig. Vandaag voor het eerst met Boris in de buitenbak gereden. Ging goed enzo.. Totdat we galop moesten doen. Op de cirkel bij A en C gaat het prima , maar wanneer we gewoon de hoefslag moeten volgen , wil Boris niet normaal galoperen. Hij gaat scheef galoperen met zijn hoofd naar buiten en dan wil hij ook niet op de hoefslag. Ik heb geprobeerd om weer uit draf op de hoefslag te graken en dan weer aanspringen maar nee , dan viel hij weer naar binnen.
Hoe kan ik dat voorkomen? En hoe kan ik hem weer 'normaal' op de hoefslag krijgen?
Na het eerste halfuur hebben we ook gesprongen , moesten we vanuit de hoek in galop en naar de hindernis. Dan ging alles oke. Hij croste zelf niet naar de hindernis.

Groetjess

PS: in de binnenbak doet hij dit niet..

M3isSi3j

Re: Problemen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:09

wat voor een schutting of omheining heb je in de buitenbak? zou het kunnen zijn dat die de steun van de schutting of omheining van de binnenbak mist?

Hoe dan ook moet je je paardje eerst goed rechtrichten. Dit kan je doen door bv op de binnenhoefslag te rijden en veel diagonalen op de letters.

Daarnaast moet je gewoon proberen je paardje recht te richten door oefeningen te doen waarbij hij zn hoofd naar binnen moet doen en automatisch dus recht word zoals voltes 10 meter rijden. Ook schakelen en overgangen zullen je helpen je paardje beterop 4 benen te rijden zodat zn everwicht ook verbeterd.

Biepje

Re: Problemen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:08

yaan heeft het ook eventjes, gewoon omdat hij de buitenbak spannend vindt en dan zo veel mogelijk wil zien door zijn hoofdje mooi naar buiten te halen. wat ik dan doe, is een volte maken, niet te groot, dan weer verder. ik probeer hem zoveel mogelijk zich te laten concentreren op zijn werk. terwijl ik dat doe, drijf ik iets meer door met mijn binnenbeen. probeert hij er toch onderuit te komen, dan ga ik schoudervoor galopperen om hem beter te laten reageren op mijn binnenbeen. moest hij dan nog niet reageren, heeft hij een lel te pakken achter mijn binnenbeen.