hoe binnenhand los laten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoe binnenhand los laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:04

hoi!

ik houdt met rijden altijd snel mijn binnenhand vast.. weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dit afleer? ik heb het zelf niet in de gaten als ik dat doe..het helpt meestal niet als ik aai over de hals, dan gooi ik meteen al mijn teugels los en das niet de bedoeling, ook houdt ik met licht rijden mijn handen niet mooi stil..tips? dan heb ik nog een probleem Bloos , ik vind het moeilijk om mijn benen lang te maken en met mijn kuiten aan te sporen ipv met mijn kuiten gebruik ik mijn voeten(hakken zeg maar) en vindt t moelijk om ze stil te houden, hierdoor krijg ik mijn pony dus ook niet aan het lopen hoe het hoort, ik wil hier heel erg aan werken, dus alle tips zijn welkom! x

Biepje

Re: hoe binnenhand los laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:27

die binnenhand: stop iets diks in je hand, waardoor je voortdurend bewust bent dat er iets in zit, dan ga je er automatisch meer op letten.

handen en lichtrijden: dat is iets waar je op moet oefenen, hou je handen boven de schoft en strek je pinken tot ze de schoft raken. zo gewoon blijven rijden. dit is wel een van de tips die ik hier ooit heb gelezen, dus zelf niet heb uitgeprobeerd.

benen lang: nog zoiets waar je op moet oefenen. het is over het algemeen wel een stuk makkelijker op een dressuurzadel. wat bij mij eigenlijk de klik was op dat vlak was dat ik probeerde mijn knieën onder de wrong te duwen (zonder ze vast te zetten). en met de kuiten aansporen is iets waar je op moet letten, daar zou ik geen trucjes voor weten...

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:37

Laten we beginnen met je hakken, ik denk dat je pony toch net niet genoeg aan je been is. Je kuitspier aanspannen (kuit aandrukken) is reageren, zoniet tikje met de zweep net achter je kuit terwijl je drijft.
Probeer heel een aantal keren achter elkaar heel extreem op je handen te letten, eigenlijk alleen daarop concentreren. Probeer goed met je hand te voelen hoe het hoofd van je pony beweegt en dan goed meeveren vanuit je ellebogen.
De binnenhand, als je ieder rondje (desnoods bij dezelfde letter) je hand even ligt opent ontspan je ook al meer.
Veel succes!
(Probeer anders een vriend(in) te vragen of zij je continu op je handen wilt wijzen, het meegaan en even ontspannen)

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:11

Ik heb eens een heel grote pleister met een kruis op mn hand geplakt toen ik een wedstrijd had. Het hielp wel!!!! Clown en je hakken misschien eens aan de longe rijden zodat je je daar helemaal op kunt concentreren. klinkt misschien beetje sneu, maar het is best grappig om aan de longe te rijden.
Pling

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:30

Ik heb hier ook altijd nog last van.
Het verwarrende is, dat je moet je binnenhand dan ontspannen, maar toch moet je hem in verbinding houden, en dus op 2 teugels rijden.
Dat is zo moeilijk voor mij Ach gut

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 12:04

ja das egt moeilijk!dat probleem heb ik dus ook!! ik verwar ook snel alles maar ik ga mn best doen!!xxx

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:08

De uiteinde van je buitenteugel in je binnen hand pakken. Op deze manier als je je binnenhand te vast pakt voel je dat in buiten hand en dus een teken om weer los te laten