Nu heb ik haar vorige week heel gemakkelijk en vrij rustig kunnen rijden, ze kwam zelfs mooi aan de teugel. Tot zondag, toen kon ik haar gewoon niet meer houden!
Zo ineens, en nu gaat ze dus wel lopen, in volle galop vertrekt ze. En dan nog iets, nu heeft ze overal in de piste schrik! Dan heeft een vriendin van mij, (ze geeft ook les) op men paardje gereden en zij zei meteen; ten eerste dat het bit veel te zacht was (ik rij met een gewoon dik en hol, enkelgebroken bitje), en dat men paardje enorm sterk is (daar had ik nooit last mee, tot nu zondag dan) Zij had dan zondag een dunner bitje aangedaan, en dan nog meteen de elastiek goed strak. Men paardje liep meestal heel erg gespannen, en trippelde meer dan gewoon te draven of te stappen. Nu moest ik een dun en een vol bit gaan kopen zei men vriendin. Ik heb een kneveltrens geprobeerd, maar die neemt ze nog erger vast, ze is dan zo zwaar in de mond, en ik heb zo het gevoel dat je haar niet kunt sturen dan. Nu heb ik ook met dat zelfde bitje gereden (dan dat van zondag) en ik vind dat ze dat feller vastneemt dan mijn zacht bitje! En met die elastiek rijden vind ik maar niks, omdat ze dan zo erg opgejaagd is en blijft trippelen... pfff, binnenkort kan ze nog niet meer gewoon ruim draven.
Nu heb ik besloten om gewoon met mijn zacht bitje verder te rijden, en dan zien we wel...
Of wat zouden jullie doen??