paard wordt sterk waneer ik naast een ander paard rij.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Freke

paard wordt sterk waneer ik naast een ander paard rij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 18:38

Mijn paard is eigenlijk heel braaf buiten, maar nu ik met dit weer weer ga buitenrijden en ik rij langs een ander paard kan ik hem niet houden. Hij word heel sterk en krijg hem niet in een normaal tempo. Wanneer ik voor of achter het andere paard rij is dit niet. Ik weet echt niet meer hoe ik hem in een rustig tempo kan krijgen. Het rare is is dat als mijn vader er mee naar buiten gaat met vrienden is hij wel rustig:s. Mischien word ie beetje gek van ons gekwebbel;). Of word hij zenuwachtig van het paard van m'n vriendin. Mja niets helpt. Boos worden niet en rustig blijven ook niet:s

Ineke2

Re: paard wordt sterk waneer ik naast een ander paard rij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 23:20

Misschien ben je te gespannen...
Als hij naast een ander paard komt en hij word druk, dat jij dan te gespannen gaat zitten, waardoor hij niet meer terug te krijgen is.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:12

als het niet het bovenstaande is, kan het zijn dat je niet streng genoeg bent. wanneer je voelt aankomen dat hij zich sterk maakt, zou ik dan een halve ophouding maken, en stevig doorrijden terwijl ik veel figuren maak. kwestie van hem zich te laten concentreren op zijn werk. hij moet gefocust zijn op wat jij doet en niet op wat rond hem gebeurt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:35

Veel figuren maken enzo dat gaat niet zo makkelijk met buiten rijden denk ik Knipoog

DianaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:59

Misschien is de jouwe een beetje onder de indruk van het paard van je vriendin ? Ongemerkt kunnen paarden elkaar onderling signalen geven, die wij vaak niet zien. (zeker niet als je gezellig zit te kwebbelen, heeeeel herkenbaar Knipoog )

xilsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:11

Hey,
Als je buitenrijdt en je gaat samen, naast elkaar ff stukje galopperen kan het zijn dat je pony het als een soort race ziet die hij moet winnen, daardoor gaat hij steeds harder lopen.. Je kunt proberen paar ophoudinkjes te maken en als je hem echt niet meer kunt houden zou je richting een heuveltje ofzo kunnen rijden.. als die in de buurt is dan he;) njah.. suc-6
Ilse

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:55

Ineke2 schreef:
Veel figuren maken enzo dat gaat niet zo makkelijk met buiten rijden denk ik Knipoog
Maar wel in de bak. Kun je niet in de bak ook naast 'n ander gaan rijden, om 't te provoceren zeg maar? Dan kun je 'm wel aan 't werk zetten, om het af te leren.

F3mke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 19:21

DianaL schreef:
Misschien is de jouwe een beetje onder de indruk van het paard van je vriendin ? Ongemerkt kunnen paarden elkaar onderling signalen geven, die wij vaak niet zien. (zeker niet als je gezellig zit te kwebbelen, heeeeel herkenbaar )

Klopt Knipoog
Je paard wilt denk ik net ietsje sneller dan de ander lopen. En de ander wilt dat natuurlijk ook.

Juist goed door laten lopen als je langs een paard loopt kan ook helpen. Je kunt hem ook ietwat aan het werk zetten zodat hij op jou let, hiermee bedoel ik bijvoorbeeld terugnemen en weer wegrijden, of wat schouderbinnenwaarts erbij.