Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiekSpeciaal

Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 16:22

Na Edward en Gribaldi nu ook de beloofde foto's van Anky met Salinero en Painted. Eveneens in de losrijdpiste en helaas is Painted meer een zwarte vlek maar ok Tong uitsteken

Sali:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Painted:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou ik moet eerlijk zeggen, we zagen Gribaldi en Painted tegelijk in de losrijd piste en ik hoop toch eens een keertje een pas de deux van die twee te zien want wow Bloos! Twee geweldig gave paarden gewoon!

Men_Sven

Re: Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:05

Wow wat een plaatjes echt super vooral painted is helemaal geweldig echt een zwart vlekje Haha! Vingers aflikken

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:21

wow, die kan lekker zagen, op die ene foto!!!
ziet er niet al te lekker uit, al zeg ik het zelf.

maar ze kan wel echt mooi rijden, op paarden die echt te mooi zjn... *kwijl*

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:29

Ik vind dit werkelijk schitterende foto's Haha! Cool Ja Kwijl
Zo scherp gewoon, om in een lijstje te doen en op te hangen aan de muur.
Goed gemaakt zeg OK dan!

@ Milo zagen Verward welke foto bedoel je?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:31

de vierde, ze trekt hem zo met zn kopppie naar beneden.
die hand trekt ze gewoon omhoog.
ik weet niet of dit hoort in de hogedressuurpaarden wereld, maar ik denk dat het paard het niet lekker vind voelen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:45

Gave foto's
En hij is net zo lekker als gribje Kwijl Idd een pas de deux lijkt me geweldig!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:58

nee ik vind die vierde foto er ook niet lekker uit zien.
maar vind ook dat ze met een kin op de borst lopen ook niet echt mooi uit zien.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:00

Ik verbaasde me eigenlijk ook al over die vierde, maar dat zal wel aan mij liggen.
Mooie scherpe foto's! Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:01

Ik houd ook niet zo van de kin op de borst en ook niet dat naar beneden werken. Maar wel ontzettend mooie paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:09

Super foto's! Heel scherp.

Wel grappig om te zien dat zelfs Anky nog driftig geld zoekt. Knipoog Dat rechtop zitten en voor je uit kijken geldt vast alleen maar voor de proef zelf als de ringmeester de meeste euro's al weggehaald heeft. Knipoog

Maar trouwens, het klopt inderdaad dat er redelijk grof werd gereden door de dressuurruiters. Natuurlijk lagen de twee inrij-ringen dit jaar volledig toegankelijk en zeer centraal in de hallen, een zelfs voor verschillende terrasjes waardoor het publiek alle zicht had op het inrijden. Gelukkig hadden de bouwers echter voorzien in een van het publiek afgeschermde gang tussen de twee ringen achter de stands door waardoor de ruiters toch nog even de tijd en ruimte hadden om zonder lastige pottenkijkers hun paarden 'weer even aan de hulpen te zetten'. Onze stand lag voor die gang en ik heb enkele keren demonstratief voor de enige opening staan kijken, maar vaak waren de ruiters helaas zo druk bezig met hun handwerk dat ze dat niet eens opmerkten. Als je PB hier al opgekropt vind lopen en de teugelvoering wat grof vindt, dan heb je niet gezien hoe ze er in dat gangetje uit zagen... Het aparte was dat het niet alleen op weg naar de hoofdring gebeurde, waarbij de ruiters hun paarden dus nog even net met handen en voeten dat extra stukje 'temperament' en 'lichtvoetigheid' meegaven richting de ring, maar ook op de terugweg na de proef, waar de ruiters hun paarden nog even terugpakten in dat halletje voor de fouten in de proef, voordat men weer onder ogen van het publiek kwam en in alle rust uit kon stappen... Misselijk

Volgend jaar mogen ze van mij het hele pad tussen inrijringen en bak open en bloot neerleggen om dit soort huichelachtig gedoe voorgoed uit de weg te ruimen. De reden waarom dit allemaal in dat gangetje gebeurde was ook echt niet alleen omdat Pennymeisjes en geitenwollensokkentypes anders overstuur zouden raken door hun idolen, maar omdat in dat gangetje geen ringmeesters waren die dit soort trainingsmethodes niet zouden waarderen. Ik weet echt wel het verschil tussen een correctie en ongenadig straffen, vind dat een paard dat de dienst weigert ook best een zwaardere hulp mag krijgen om hem weer even te laten zien wie er de baas is, maar wat ik hier allemaal voorbij zag komen maakte me echt kotsmisselijk.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:43

je hebt gelijk xyzutu2, ook wanneer ik foto's zag van paarden in de ring dacht ik erg vaak van: , al zijn het momentopnames, zo'n momentopnames mogen gewoon niet voorkomen. anky zit erg mooi, maar het paard ziet er niet happy uit...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:48

gatver, zulke mensen moeten het voorbeeld geven!!!!!!!!!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:49

Get alive mensen..... Gaaaap

Paarden gaan niet piafferen etc als je het ze lief vraagt en als je ze overspoeld met klopjes.
Paarden die op dit niveau presteren worden flink getraind en dat gaat niet altijd gepaard met lief zijn......
Omdat het publiek meestal alleen de proef ziet en veel ruiters er zelf ook een handje van hebben om het voor te laten komen dat het allemaal 'vanzelf' gaat valt het nu misschien op. Maar daar is niks vreemd of nieuws aan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:52

ik ga nu vast heel bokt over me heen krijgen, maar gezien deze ruiters zo ver gekomen zijn veronderstel ik niet dat die paarden echt slecht behandeld worden. En dat ze heus wel weten waar ze mee bezig zijn...Met een ongelukkig paard kom je niet op dat niveau
en als je niet weet waarmee je bezig bent ook niet.

een ongelukkig paard komt in opstand of weigert. Maar gaat niet nog braaf zijn oefeningetjes lopen
en dat dat stukje afgesloten is kan ik best begrijpen...En over dat 'harder' zijn. Tja ben jij altijd even zacht voor je paard? (en nou niet het heilige boontje uit hangen)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:57

ach joh, het meisje die er geweest is zal zeker niet overdrijven.

en ik heb het al vaker gehoord, dat ze de paarden niet zachtzinnig naar beneden werken.

ga me nou niet vertellen dat het normaal is dat je zo omgaat met je paard zoals beschreven is.

en ja, ik doe soms ook dingen waarvan ik denk: oeps.. maar dan ga ik er wel verandering in brengen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:59

saluut schreef:
Get alive mensen..... Gaaaap

Paarden gaan niet piafferen etc als je het ze lief vraagt en als je ze overspoeld met klopjes.
Paarden die op dit niveau presteren worden flink getraind en dat gaat niet altijd gepaard met lief zijn......
Omdat het publiek meestal alleen de proef ziet en veel ruiters er zelf ook een handje van hebben om het voor te laten komen dat het allemaal 'vanzelf' gaat valt het nu misschien op. Maar daar is niks vreemd of nieuws aan!

mee eens!!
Jezus en dat je van een foto kan zien dat ze haar paard uit elkaar trekt, vind ik heel knap!!
Jaloezie is dit gewoon Slapen

Ziet er echt super uit!!!, gave paarden!

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:00

milo schreef:
ach joh, het meisje die er geweest is zal zeker niet overdrijven.

en ik heb het al vaker gehoord, dat ze de paarden niet zachtzinnig naar beneden werken.

ga me nou niet vertellen dat het normaal is dat je zo omgaat met je paard zoals beschreven is.

en ja, ik doe soms ook dingen waarvan ik denk: oeps.. maar dan ga ik er wel verandering in brengen.

Het meisje was er geweest is heeft er niet zo heel veel verstand van vrees ik..... Ik geloof gerust wat ze zegt. Ik was er zelf ook 2 dagen en ben ook achter de coulissen geweest. En ik ben er echt niet geschokt van, vind het vrij normaal eigenlijk.... Knipoog Misschien dat je nu met een hele harde klap wakker wordt uit je "penny" droom. Maar GP rijden gaat nou eenmaal niet vanzelf! Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:06

man, doe normaal.

lekker trekken is gezond.

en wat nou penny meisje, wat is je punt?
ik vind het niet normaal hoe er gesproken wordt over dat dit soort acties erbij horen.

tuurlijk loopt je paard niet zomaar zo, maar volgens mij hoef je daarvoor niet zo hardhandig te zijn.
en als je dat wel vind, moet je dat zelf weten, maar ga mij niet zo noemen wil je.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:07

Leuke foto's. Maar ze geeft een slecht voorbeeld voor de ruiters en aan de fans van haar, namelijk: De Cap!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:09

ik ben het met saluut en nimmendor eens, GP rijden gaat niet zomaar.. er wordt hard getraind en dat gaat niet altijd met alleen maar lief zijn voor het paard.

die Painted Black is wel echt een enorm gaaf dier trouwens !

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:15

Mijn punt is dat Topsport, Topprestaties vraagt. En er uitersten van zowel paarden als ruiters worden gevraagd. Ik denk het grootste deel van het publiek niet weet wat het vergt om daar te rijden. En al helemááál geen benul heeft van de trainingen. Het gaat niet altijd zachtjes en er wordt handhandig opgetreden. Ik vind daar niks raars aan. Het hoort erbij. Zonder lopen ze niet zo!
Als je denkt dat het zachtaardig en met halsklopjes gaat dan spijt me dat je uit je droom bent gehaald. Want zo is de werkelijkheid nou eenmaal niet!
Ga je paard maar snel knuffelen om ál het leed wat deze toppaarden moeten doorstaan goed te maken! Whoosh! *LOL* *LOL* *LOL*

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:15

Wat voor niveau ook, rijden doe je met je benen en niet met je handen.
Dat mag dan een nobel streven zijn maar echt geen raar 'penny' uitgangspunt. En anders ben ik graag een penny Verward
Ik heb ze niet zien rijden dus beweer niet dat ruiters van dit niveau niet goed rijden oid (integendeel natuurlijk!) maar k reageer even op bovenstaande!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:23

Lenn schreef:
Wat voor niveau ook, rijden doe je met je benen en niet met je handen.
Dat mag dan een nobel streven zijn maar echt geen raar 'penny' uitgangspunt. En anders ben ik graag een penny Verward
Ik heb ze niet zien rijden dus beweer niet dat ruiters van dit niveau niet goed rijden oid (integendeel natuurlijk!) maar k reageer even op bovenstaande!

helemaal mee eens. zoals ik ze daar zie rijden met haar handen, en dan heb ik het absoluut niet over het LDR gedoe, je doet met je paard wat je wilt op dat vlak, maar het is dat ik die handen vaak zie zitten op plaatsen waar ze niet horen. op de meeste foto's zie ik ze goed rijden en met een lekker lopend paard, maar dat wilt niet zeggen dat je geen kritiek mag geven, elke ruiter maakt gewoon fouten. en ik weet heel goed dat je in elke sport om een topprestatie te behalen tot het uiterste moet gaan, keer op keer, en die paarden zien er ook mooi getraind en erg gezond uit, maar een paard is niet een middel om een podiumplek te halen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:40

ik kan het voor het eerst volledig eens zijn met Nimmedor...
meer heb ik daar eigenlijk niet op te zeggen. En...milo. Ik wil niet grof zijn, maar jij denkt ook dat je de wereld aan je gat hebt hangen he? Lips are sealed Nimmedor is zeker geen penny, hoewel wij ook niet beste vriendinnen zijn Knipoog maar eerlijk is eerlijk, je kan van haar niet zeggen dat ze penny is.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:49

Prachtige foto's hoor!
Lachen