gesloten houden in draf tijdens zijgangen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

gesloten houden in draf tijdens zijgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:08

In stap lukt het al goed met schouderbinnen en wijken, maar in draf kan ik haar niet zo goed bij me houden, dan wil ze alleen maar eruit rennen als ik het vraag, wie kan tips geven? Bloos

Chrissetje

Re: gesloten houden in draf tijdens zijgangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:15

ow bij mij lukt in draf alles beter/makkelijker Clown (raar paard)

stukje schouderbinnenwaarts en dan volte en zo steeds verder.
ook zo hetzelfde met het wijken Ja

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:22

Dus een klein stukje vragen eerst op een rechte lijn, en dan doorrijden op een cirkel? Hoe bedoel je dan met wijken? sorry Bloos

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:27

ja dus van uhm H naar K... eerst 2 of 3 pasjes schouderbinnenwaarts en dan draai je een rondje naar links en dan doe je weer verder.

en met wijken precies hetzelfde eigenlijk,gewoon middellijn pasje wijken en dan even rechtstellen en draai naar links(of naar recht natuurlijk)

ik leg het vast heel moeilijk uit Bloos

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:30

klein stukje wijken, als ze gaat rennen rechtuit , laten wachten.. en dan verder wijken.

Nog een tip; overgangen naar stap maken tijdens het voorkomen van dit oprobleem. Deze laatste kan ook bij schouderbinnenwaarts. Steeds overgangen maken naar stap en dan weer naar draf.
Moet lukken dacht ik zo Knipoog

Succes OK dan!

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:34

Dat ze haar tempo opvoert in die oefeningen kan te maken hebben met dat ze het nog moeilijk vind om haar evenwicht meer op het achterbeen te dragen.
Dit vraag je namelijk in bijvoorbeeld schouderbinnenwaarts.
Dan wil ze eigenlijk een beetje onder het werk uit rennen.

Bovenstaande tips zijn nuttig! Ga er maar lekker mee aan het werk.

Ook kun je in je training proberen de achterhand sterker te maken zodat ze evenwicht makkelijker op het achterbeen kan dragen in de oefeningen, dit kun je trainen door lekker veel te schakelen (voorwaarts&terug), overgangetjes waarbij je iedere keer het achterbeen weer aanspreekt om actie te ondernemen.

Suc6!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:38

Hier kan ik inderdaad al mee verder, veel schakelen enzo, en dan een paar pasjes, ok, ik zal proberen er een paar fototjes bij te steken, volgende week alst goed gaat Vingers aflikken

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:28

Begin rustig in rustig tempo met schouderbinnenwaarts, of schoudervoor en wijken. Veel overgangen maken, maar deze dus zelf goed voorbereiden dat je paard goed gaat luisteren naar je zit. Zodra je dus merkt dat als het in schoudervoor bijvoorbeeld, harder wilt gaan, dat je op je zit je paard terug krijgt en bij je blijft. Als dit in orde is ga je proberen om de passen groter te maken zodat je paard meer moet gaan scharen zonder harder te gaan. Succes ermee.