quicky@inrijden,ex@dres&vd. En phar..tja :\

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

quicky@inrijden,ex@dres&vd. En phar..tja :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 21:53

vandaag had ik spring wedstrijd. Er zijn alleen fotos van het inrijden jammer genoeg, ik had heel erg problemen in het parcourse, ik mocht nog even in de piste inrijden en ze hadden daar pas ventilators gezet, die bewogen door de wind, en door de lichtinval leek het alsof er iets 'engs' op de grond gebeurde (voor t paard dus) hebben ze de hindernis verbouwd omdat ik samen met mede ruiters in opstand kwamen omdat geen enkel paard daarover zou willen (quicky springt normaal álles!) Hij was heel erg nerveus in het parcourse, ze hadden de ventilator opgezet om te zien welk effect dat had, maar dat maakte een hels lawaai met gevolg dat paardlief op hol sloeg, meteen ventilator weer afgezet maar natuurlijk bleef hij nerveus. Al bij al toch nog 2x 1ste kunne rijden en 1x 3de, was niet snel genoeg in de barage (was al lang blij dat ik de rem gevonden had. Clown) had 1 beker aan mijn medespringenoot gegeven, twas een jong meisje en zij won niets. Later wouden ze mij uitsluiten om een fout die ik niet eens gemaakt had Hamer ook de laatste keer dat ik vriendelijk ben Rolleyes hier dus de inrij fotos:
Afbeelding
bij het inrijden al vermoeiend, hij heeft de gewoonte van het eerste half uur te bokken. Als je m longeert kán je dat met wat geluk voor komen. Maar hij blijft dingen proberen.
Afbeelding
Afbeelding
mooie foto vind ik dit wel Nagelbijten / Gniffelen Niet dat hij fantastisch loopt, ik spring 1x in de maand een keer met hem. Voor de rest rijd ik hem dus niet. Alleen op jumping
Afbeelding
blijven zitten Rolleyes
Afbeelding
en weg was ie
Afbeelding
en toen kreeg ik t er warm van Nagelbijten / Gniffelen

daarna exje, ik ben hem de buiging aan het leren wat aardig gaat. Mijn zadel ligt niet 100% maar ik krijg een dressuur zadel Lachen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
knuffel, ja ik heb me teugels af en toe appart vast Rolleyes
Afbeelding
oef serieus, let niet op dat ding, mam was net hooi naar achter aan het brengen en hier de kar aan het vol laden.
Afbeelding
galopje. Mooi toch? maar mijn houding Scheve mond
Afbeelding
stelling in galop
Afbeelding
middelijn, of poging tot
Afbeelding
galop (duh)
Afbeelding
Afbeelding
exje valt er bij in slaap Clown
Afbeelding
artistieke foto van mijn fotograaf Rolleyes volte verkleinen waar ie nogal moeite mee heeft
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
poging tot teugel uit handen laten knabbelen maar dat lukte dus niet Scheve mond
Afbeelding
Afbeelding
op de andere hand lukte het al wat beter maar nog niet gelijk ie het zou kunnen
Afbeelding
en terug de teugels opnemen
Afbeelding
*tromgeroffel*
Afbeelding
buiging Clown (hij begint het op commando te doen...Maar nog niet gelijk t moet zoals je ziet (snoepje))
Afbeelding
euh stretchen? Clown
Afbeelding
en even knuffelen.
over mijn houding: ik maak mijn rug hol(tips gevraagd), moet mijn handen hoger doen en mijn hakken uitdrukken.

Ook Pharaon eens aan het werk gezet, had ik geweten dat hij zo ging doen had ik mijn cap opgezet! Hij schrok echt super snel en reageert daar op zijn eigen manier op Verward Hij was erg gespannen en nerveus. dus aub geen commentaar op mijn cap! Scheve mond Ik was van plan rustig dress. te rijden maar daar kwam weinig van in! Ik weet dat het onverantwoordelijk is enzo.. Scheve mond dus asjeblieft geen comment. Op cap! Scheve mond
Afbeelding
net terug genomen van een wilde galop omdat hij op hol sloeg van mijn stiefvader die 'lawaai' maakte
Afbeelding
van zon galop dus
Afbeelding
ieeeek gras Rolleyes hier schoot hij weg en stuurde ik naar de draad, maar...
Afbeelding
nam mijn teugels te kort Scheve mond deze was dus volledig terecht en helemaal mijn fout
Afbeelding
dát lijkt er al meer op!
Afbeelding
hij kan lief zijn Lachen
Afbeelding
galop is niet watt moet zijn
Afbeelding
op hol
Afbeelding
volte kleiner maken om terug te kunnen nemen
Afbeelding
geen comment Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding
hiertussen hebben we heel wat 'lol met je knol' fotos gemaakt die in een appart itp topic komen Lachen wat op deze foto gebeurde weet ik niet juist. Ik GELOOF dat ik hem een tik gaf...En dan durft ie nog wel eens in opstand te komen Scheve mond Pharaon heeft écht geen pijn. Ik rijd hem nog zelden meestal longeer ik hem met elastieken. hij is wat overgevoelig op het gebied van 'been geven' en 'een tikje' krijgen. (ik hoef alleen maar te 'aaien' en hij vertrekt al, dus als ik hem corrigerend een tikje geef krijg je dit soort toestanden) . Er scheeld dus echt niets. We hebben hem een keer laten nakijken en de DA zei dat hij waarschijnlijk gewoon dominant was (de DA kent hem wel een beetje) En dat ik een tik moest geven als hij dit deed!
Afbeelding
om goed af te sluiten

Ayasha
Blogger

Re: quicky@inrijden,ex@dres&vd. En phar..tja :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 22:03

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:07

Bij de schimmel maak je de voltes kleiner, ga dan NIET mee naar binnen hangen. Dat is zwaarder en het paard gaat dan onder je lopen en dus naar binnen vallen. Ook niet naar binnen beneden kijken ej Clown

Ik zou alleen wel dat bruintje met zadel rijden en had ook mn cap gehaald.

Veel suc6

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:15

Spectaculaire foto's Katleen.

Wanneer zien we je in het circus? Haha!

Nerwen

Re: quicky@inrijden,ex@dres&vd. En phar..tja :

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:17

Gefeliciteerd met je 2 keer eerste plaats en 1 keer derde OK dan!
Op de foto's van het inrijden kan je indd zien dat Quicky gespannen is, toch vind ik wel dat je hem daar netjes blijft rijden. Je hebt een nette houding, al zit je af en toe in een stoelzit, je steekt je benen iets te veel naar voren af en toe. Daar heb ik ook last van hoor, maar als je er op let dan gaat het vanzelf beter (bij mij dan Haha! )

Over Ex: die ziet er een stùk ontspannender uit. Valt me op dat je daar je benen over het algemeen wel goed hebt liggen Haha! Kan dus bij Quicky misschien ook aan het zadel gelegen hebben dat je daar niet helemaal lekker op zit (tenminste, op ''slechte'' zadels waar ik niet goed op zit, daar wordt mijn houding niet beter van Clown ). Nog over je holle rug: probeer je bekken te kantelen.

Over Phara: die was behoorlijk gespannen... Daarbij vergeleken was Quicky niks Clown Misschien had Phara gewoon zijn dag niet? Vind het trouwens wel knap dat je zo blijft zitten zonder zadel OK dan!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 22:22

xtwisterx schreef:
Spectaculaire foto's Katleen.

Wanneer zien we je in het circus? Haha!

wat dacht je van; als ik mijn ponys onder controle heb Clown of beter gezegd hun trukjes Clown
veel voorkomend foutje. Mijn ouders wouden moeilijk doen en hebben een h in mijn naam gegooid Clown maar die fout maakt echt iedereen Haha!

amethyst: Quicky heeft een heel erg appart zadel kwam vorm Nagelbijten / Gniffelen hij loopt ook als een kameel als ie pas van stal komt (in stap dus) heb nog nooit op een kameel gezeten ofzo hoor. Maar tlijkt me dat die beesten zo lopen, Het is een fijn dier maar enorm sterk en nerveus...dankje trouwens Haha!
Pharaon was echt enorm gespannen. Ik denk dat ie zijn dag niet had Scheve mond Ik hoop het vooral! En dat blijven zitten Clown tja euh ja. Kwestie van ervaring met Pharaon? Nagelbijten / Gniffelen
Explosion loopt fijner de laatste tijd. Heb ik allemaal te danken aan mijn nieuwe lesgever die ook heel erg aan mijn houding aan het sleutelen is sinds nu vrijdag omdat ponylief al wat beter loopt Lachen

QuijoSavan: voor dat 'bruintje' heb ik dus geen zadel. Of het past niet, en voor het aantal keer dat ik hem nog rijd, ik ben nu vooral bezig met vd met hem maar dat lukt dus nog niet Clown Ik rijd hem 1x in de 2 weken ofzo, voor de rest is het vd/ longeren/vrijspringen. En geloof het of niet. Maar ik zit veel beter zonder zadel op Phara dan met Nagelbijten / Gniffelen en dankje voor de tip met Explosion! zal er zeker aan denken Lachen

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:29

Zo das lekker wild ! Je blijft wel goed zitten hoor haha

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:37

pharagirlke schreef:
amethyst: Quicky heeft een heel erg appart zadel kwam vorm Nagelbijten / Gniffelen hij loopt ook als een kameel als ie pas van stal komt (in stap dus) heb nog nooit op een kameel gezeten ofzo hoor. Maar tlijkt me dat die beesten zo lopen, Het is een fijn dier maar enorm sterk en nerveus...dankje trouwens Haha!
Pharaon was echt enorm gespannen. Ik denk dat ie zijn dag niet had Scheve mond Ik hoop het vooral! En dat blijven zitten Clown tja euh ja. Kwestie van ervaring met Pharaon? Nagelbijten / Gniffelen
Explosion loopt fijner de laatste tijd. Heb ik allemaal te danken aan mijn nieuwe lesgever die ook heel erg aan mijn houding aan het sleutelen is sinds nu vrijdag omdat ponylief al wat beter loopt Lachen

Zo op die foto's heeft Ex een erg lange rug. Lijkt me lastig om bij elkaar te rijden... Maar dat zal verder wel goedkomen met je nieuwe instructrice, het valt alleen wel op Ja
Die Quicky lijkt me indd op zich wel een fijne pony, maar niet voor iedereen weggelegt. Met dat soort gevallen moet je mee om kunnen gaan.
En voor Phara is het indd de moeite niet om een zadel te kopen.. Voor die enkele keer...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 22:42

Amethyst schreef:
Zo op die foto's heeft Ex een erg lange rug. Lijkt me lastig om bij elkaar te rijden... Maar dat zal verder wel goedkomen met je nieuwe instructrice, het valt alleen wel op Ja
Die Quicky lijkt me indd op zich wel een fijne pony, maar niet voor iedereen weggelegt. Met dat soort gevallen moet je mee om kunnen gaan.
En voor Phara is het indd de moeite niet om een zadel te kopen.. Voor die enkele keer...

daar was ik dus ook van geschrokken (die rug) en het zadel ligt tans goed, (singel zit toch goed) en schuift ook niet...Het is erg lastig bij elkaar rijden. Maar het lukt me 'aardig' geloof ik Clown Hij voelt in elk geval al fijner aan dan in het begin
Quicky is een enorm fijne pony! Alleen beresterk en super gevoelig, t minste dat je aan zijn buik komt kan je een bok verwachten. Daarbij is hij ook nog eens bijna niet te houden. Dus hij heeft geen al te makkelijk karakter, maar hij springt álles als je hem een beetje kan rijden (dus kan blijven zitten) Hij legt wel het parcourse af in een topsnelheid Nagelbijten / Gniffelen barage had ik echt op mijn 1000ste gemak gereden omdat ik hem echt foutloos wou krijgen, en mijn bochten lekker ruim genomen en zat nog maar op 42 s. De winnaar had 32 s en had gereden als gek. Had 1 hindernis omgetrokken met scherp te draaien en ging bijna onderuit met af te snijden. Verward Dus zegt wel genoeg geloof ik Nagelbijten / Gniffelen Daarom wil ook niemand er mee springen, het eerste parcourse wat je er mee doet is sturen en hopen dat je niet valt. Maar ik rijd hem wel graag eigenlijk. Hij heeft me er wel al 2x in een kwartier afgekregen Rolleyes
veraA: ja das Phara, vandaag doodbraaf en morgen de duivel zelven Verward

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:54

Idd knap dat je blijft zitten! Lijkt me doodeng zonder cap en dan ook nog eens zonder zadel..

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:01

Tjeeee Phara, knap dat je daarop bent blijven zitten zeg!! Die Pharaon had zeker het voorjaar in zijn bol Haha!

Je zadel op Explosion lijkt wat te ruim, waardoor het toch wat naar voren ligt volgens mij. Dat belemmert hem toch in zijn beweging, het drukt op zijn schouder. Maar met je nieuwe zadel zal dat wel goedkomen Ja Hij is inderdaad zelf al lang in de rug, en dat is soms lastig bij elkaar te rijden, en als je zadel dan nog naar voren ligt dan lijkt die rug nog eens zo lang. Maar dat komt vast goed Knipoog
Laatst bijgewerkt door Justy op 20-03-05 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:03

Justy schreef:
Tjeeee Phara, knap dat je daarop bent blijven zitten zeg!! Die Pharaon had zeker het voorjaar in zijn bol Haha!

Je zadel op Expolsion lijkt wat te ruim, waardoor het toch wat naar voren ligt volgens mij. Dat belemmert hem toch in zijn beweging, het drukt op zijn schouder. Maar met je nieuwe zadel zal dat wel goedkomen Ja Hij is inderdaad zelf al lang in de rug, en dat is soms lastig bij elkaar te rijden, en als je zadel dan nog naar voren ligt dan lijkt die rug nog eens zo lang. Maar dat komt vast goed Knipoog

ja dat zou ook wel kunnen ja Nagelbijten / Gniffelen Nogal makkelijk zitten als je een nek hebt om je aan vast te houden he Clown
Famke_a4pje: Van phar ben ik het wel gewend Nagelbijten / Gniffelen hij heeft een periode gehad dat ie 55 min van de 60 steigerde... Nagelbijten / Gniffelen en dan erger als dit. Nu ben ik hem vaak voor waardoor hij niet echt hoog kan komen. Nagelbijten / Gniffelen op een ander paard blijf ik ook niet zitten als ze zo doen. Maar phar ja...Das anders Haha!

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:04

Leuke foto's Lachen Phar is lekker op dreef zo te zien haha Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:34

Leuke foto's Phara..

En volgens mij voelde Pharaon zich kiplekker zo te zien.. Echt knap dat je daar op blijft zitten.. Ja

En die foto's van Ex zien er ook netjes uit..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:40

leuk hoor, maar let op met je kunstjes dat het hoofd niet onder het lichaam komt ...hij zou zo zijn nekkie kunnen breken. leer hem het hoofd naast het lichaam te houden

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:47

je hebt die bruine pony zeker steigeren op commado aangeleerd, dat kun je zo zien...Ik had er maar mee opgepast, want straks gaat die het tegen je gebruiken...
Die witte pony is wel een leuk dier! alleen idd lange rug!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:10

Ik vind je er supernetjes opzitten! Ja vooral met explosion vind ik je een mooie combinatie vormen.Doe zo verder! Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:58

Nimmedor schreef:
je hebt die bruine pony zeker steigeren op commado aangeleerd, dat kun je zo zien...Ik had er maar mee opgepast, want straks gaat die het tegen je gebruiken...
Die witte pony is wel een leuk dier! alleen idd lange rug!

niet te zeker van je zelf zijn Nimmedor. Pharaon heeft nooit en dan ook echt nóóit steigeren op commando aan geleert.(misschien wel een compliment dat het er euh gecontroleert uit ziet Clown (niet dus)) ik was dat van plan maar ben daarop terug gekomen. Omdat ik andere kunstjes leuker vond Clown Pharaon steigert gewoon alstie bang heeft, of nerveus is, of gewoon lekker gek aan het doen is. En voor mij kan hij het ook niet van iemand anders geleert hebben want Pharaon is bij ons thuis van veulen af aan. Lachen

Klomp: dus het hoofd naast het lichaam laten houden? Zal er aan denken in het vervolg Lachen dankje!

olympia: af en toe voelt ie zich een beetje te lekker als je m zo ziet Nagelbijten / Gniffelen in de weide is het net een jong veulen Nagelbijten / Gniffelen die sprongen die hij daar maakt zou ik toch niet graag willen uitzitten Nagelbijten / Gniffelen ben blij dat het beter begint te gaan met exje Nagelbijten / Gniffelen

Gemma: tja zo kennen we Pharaon he? Clown normale paarden worden rustiger als het warmer word. Pharaon word dan gekker Clown

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:17

proficiat met je springresultaten. Ex blijft een fantastisch leuke pony. nog een beetje en hij maakt een koprol maar wel leuk Haha! Clown Rijden gaat goed vind ik toch. mooi die zwarte benen terwijl ie verder bijna wit is. (op sommige foto's valt het nogal op vind ik). Je zadel ligt nu ook weer niet rampzalig vind ik. welk dress zadel ben je van plan te kopen?

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:02

effe snel dan want kid moet van school geplukt worden...

Mooie foto's Phara! Vooral die buiging is grappig met d'r hoofd tussen de voorbenen Clown

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:53

Ik heb het idee dat je je zadel wat meer treug moet leggen. het ligt nu wel erg ver op de schouder.
Zelf moet je je rug niet zo hol trekken. trek je navel een beetje in dan zul je merken dat je je bekken vanzelf in de juiste richting beweegt.
Verder kom je bij het lichtrijden wel erg ver naar voren.

Wel leuke foto's. heb je al eens overwogen om stuntvrouw te worden? Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:03

pol013 schreef:
Ik heb het idee dat je je zadel wat meer treug moet leggen. het ligt nu wel erg ver op de schouder.
Zelf moet je je rug niet zo hol trekken. trek je navel een beetje in dan zul je merken dat je je bekken vanzelf in de juiste richting beweegt.
Verder kom je bij het lichtrijden wel erg ver naar voren.

Wel leuke foto's. heb je al eens overwogen om stuntvrouw te worden? Clown

wie ik? thihihi *LOL*
dankje voor de tip ivm holle rug!
ik krijg ook de indruk dat ik mijn zadel wat meer naar achter moet leggen.
en ik zal proberen te letten op het naar voren komen Lachen

braaaaave hurry Lovers *LOL* dankje Haha! ik vrees alleen dat exje t niet gaan aprecieren als je hem 'der' noemt Nagelbijten / Gniffelen hijs nl echt een vent Ja

zitake:dankje, tja een pony die koprol kan. Misschien iets voor in het records book ? hoewel Nagelbijten / Gniffelen denk niet dat hij het dan nog kan bewijzen dat ie t kan eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen
ik hoop dat hij nu niet meer witter word, vind zijn kleur wel leuk zo. En als zijn benen helemaal wit worden doe ik heel de dag niets anders dan zijn benen poetsen vrees ik Nagelbijten / Gniffelen
ehm ik heb nog niet echt gekeken naar merk ofzo. Nagelbijten / Gniffelen vond het gewoon een enorm mooi zadel van (voor zover ik dat kan beoordelen) goede kwaliteit voor een leuk prijsje (180 euro voor een pony dressuur zadel.) hoewel het niet echt 100% dressuur zadel is. Het heft nog zon 'boog' zeg maar. Ik zla eens zien of ik een foto vind van een zadel wat er op lijkt Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:12

kan al weer niet meer wijzigen Hamer

dus edit: Afbeelding
hier lijkt ie kwa VORM wel op. Lachen heel misschien nog ietsje 'ronder'
alleen lijkt dat zadel wat ik dus wil fijner om op te zitten enzo. Lachen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:19

wow, die eerste is echt een lekker ding!!!!!

die laatste pony is echt te grappig:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:49

milo schreef:
wow, die eerste is echt een lekker ding!!!!!

die laatste pony is echt te grappig:)

dank Lachen die laatste pony bedoel je nou de witte of de bruine? Lachen die bruine vond ik opt moment zelf niet erg grappig, de fotos zijn spectaculair geworden maar...
de 1ste is idd een mooi paard Lachen jammer dat hij manege paard is, met 1 ruiter zou die ver kunnen komen kwa springen. Lachen