Paard valt terug in tempo als ze ontspannen loopt.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Paard valt terug in tempo als ze ontspannen loopt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:52

Hi.

Sinds 2 weken gaat het rijden steeds beter. Alleen loop tegen een probleem aan. Lady heeft nooit echt ontspannen gelopen onder het zadel en nu heb ik het ontdekt. Ik stel haar laag in, veel overgangen en zorgen dat alles van achter naar voren gaat en ze loopt hee ontspannen aan de voorkant, maar er is één maar....ze loopt dan wel fijn aan de voorkant, maar komt terug in tempo. Ik rijd dan veel overgangen, maar toch blijft ze sloom. Stap/draf/halt/stap/draf/halt/draf/stap etc gaat gewoon goed, maar schakelen in de draf gaat niet van harte of 2 passen.

Komt dit probleem vooral omdat ze dit helemaal niet gewend is? Of speelt ook haar dracht een rol?

Alvast bedankt.

anouksel

Re: Paard valt terug in tempo als ze ontspannen loopt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:54

Kan, toch zie je zit eel bij paarden. met name als ze nageeflijk gaan lopen. blijf je been er aan houden? Geef je elke pas been? Zo ja niet meer doen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:56

Ik hoor zeker 10x in mijn les dat ik niet te veel moet aandrijven, maar voornamelijk als ze terug valt in tempo. Dit is idd een punt waar ik hard aan moet werken.

Wat ik wel weet wat ik fout doe, is dat ik een soort ga duwen als ze niet vooruit te branden is en dat moet er uit (makkelijker gezegd dan gedaan)

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:01

Ik denk dat daar je probleem zit. Je paard is niet attend voor je been. Ze moet gelijk reactie geven voor je been en dan gaat ze op een actieve manier ontspannen lopen.

Ga eerst met je tempo aan de gang. Dat rond rijden is van later belang.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:03

Ik vind het ook helemaal niet van belang dat ze rond loopt aan de voorkant, maar wel dat ze goed aan mijn been is en dit probleem heb ik dus eigenlijk zelf gecreeerd Bloos

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:06

overgangen en heel consquent zijn. Actie=reactie zeg maar.