help

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyy

help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:18

wie kan mij helpen, mijn pony gooit tijdens het rijden haar hoofd in de lucht en trekt gewoon door. ze loopt dan gewoon door mijn hand en been heen. en gaat erg hard draven. in stap gaat het wel goed.

galloperen de ik al bijna niet meer. het is een poosje heel erg goe dgegaan maar de laatste tijd gaat het weer steeds slechter

ik denk dat het met haar evenwicht te maken heeft.

maar tot nu toe heeft nog niemand een oplossing kunnen vinden voormij, heb al van verschillende mensen les gehad prive in een groep aan huis bij een manege, niks helpt.

ik heb geprobeerd met martingaal te rijden bijzet teugel halsverlenger, elastiek, op het moment rij ik vaak met thiedeman dit gaat het best maar ik wil graag een keer lekker ontspannen rijden.

ik hoop dat iemand mij kan helpen al kom je langs hihihihi Huilen Cool

anouksel

Re: help

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:25

Kom maar. Kamerik woon ik. Das bij Woerden.

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:28

dat is wel een heel eind bij mij vandaan, maar mocht ik verder geen goede tips krijgen misschien wel het proberen waard.

heb je een idee waar het aan kan liggen en wat ik eraan kan doen.
bedankt inieder geval.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:33

Tandarts er al bij geweest?
kan van alles zijn, daarom wil ik het graag even zien. Heb je geen foto dat hij het doet?

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:33

tja, dat is gewoon iets wat ze niet mag doen en waarvan ze ook moet doorkrijgen dat ze het niet mag doen. ik zou als ze zo gaat doen in draf, mijn benen erin zetten, en gewoon doorrijden. al sjees je een halfuur gewoon rond, maak haar maar moe. rijd voltes, diagonalen, gooi alles erdoor. als je het zelf niet durft, zou ik er gewoon iemand anders opzetten die eventjes door die fase durft te gaan.

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:39

heb ik geprobeerd leek mij ook een erg goed idee maar ze word niet moe, of laat het niet merken en loopt gewoon door. en veel figuren rijden is juist het probleem ze valt het figuur echt in. maar misschien ligt het wel aan mij en kan iemand anders het er wel uit krijgen

LiekeLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:42

precies.. doorrijden en hem hard laten werken.. probeer hem van voor op te sluiten en van achter bij te drijven.. gaat hij egt te snel maak maar voltes enzo dat remt hem wel af.. gaat het egt niet laat hem erges vast lopen..
Succes verder!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:50

Misschien moet je het juist helemaal anders doen, rijd je buiten of in een bak? Zou sowieso in de bak(wel zo veilig) beginnen met grondwerk; leid je pony, laat haar halthouden, wijken voor druk, stemhulpen etc. Net zolang tot je haar aandacht en respect hebt. Ik zou niet beginnen aan elastieken enzo, op zich kan het wel, maar je pony moet respect voor jou hebben!En dan los je niet op met bv scherpere bitten enzo. Succes Knipoog

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:58

Daar ben ik het ook mee eens manon. Ik vind het belangrijk dat je eerst de oorzaak ziet te achterhalen. de dokter schrijft te slotte ook niet zo maar wat voor.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:18

Eerst eens een tijdje longeren direct voor het rijden? Maak het zo voor de pony daarmee duidelijk wie de baas is (jij dus). Maak hem maar moe!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:42

Het omhoog gooien van het hoofd kan vele redenen hebben die zowel ruiterfout als paardenfout als pijn aangeven kunnen zijn .

Zo op papier of met een foto is het dus heel erg moeilijk.
Dan moet je de combinatie in het echt zien rijden en dan pas kun je mischien een oorzaak aantonen.

Hulpteugels tja ik ben anti hulpteugel je houd je zelf voor de gek ermee want het lijkt goed te gaan maar in wekelijkheid is dat dus helemaal niet zo.

Een goed instructeur zou je echt moeten kunnen helpen. Ik weet niet waar je woont dat heb je er niet bij gezet.

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 12:06

tandarts,en veearts zijn erbij geweest die zijn van mening dat het daar niet aan ligt.

ik rijd zelf ook het liefst zonder hulpteugel en weet dat het niet gaat zo als ik wil dat het gaat. ik rij ook niet met een scherp bit.

ik rij in de bak en buiten, buiten is het minder erg. denk dat het komt doordat dat veel lange rechte stukken zijn. ze gooit haar hoofd wel omhoog maar het tempo gaat beter en ik heb er weinig last van. ze gaat wel snel maar niet vervelend.

de mensen die mij hebben geprobeerd te helpen waren van mening dat ze gewoon vervelend is en dat ik gewoon doormoet rijden totdat ze naar me luisterd, ik ben het hier niet me eens en denk dat er toch meer achter zit ze doet dit ook niet altijd maar vaak genoeg om niet lekker en ontspannen te rijden.

ik heb helaas geen foto van haar dat ze dit doet, maar ze gooit haar hoofd niet zover omhoog dat ze ht sterren aan het kijken is, maar gebruikt haar hals er ook bij.

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 12:06

ohwja mijn pony staat in de buurt van amsterdam.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:55

En past het zadel wel goed? En het hoofdstel en bit?

Zo ja, zou ik toch de tip geven om goede instructie te zoeken.

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 15:56

ja alles past , is ook naar gekeken, zadel is aan haar rug aangepast. ik ben idd op zoek naar iemand die mij goed les kan geven maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden. lastig allemaal

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 17:29

Zoek dan eens hier via BOKT naar een instructeur.
Gewoon in rijtechnische problemen gezocht instructeur omgeving........

Ik had je met alle plezier willen helpen maar ik woon in Duitsland dus dat is een beetje ver weg.

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 17:34

ja das een beetje veer inderdaad maar toch bedankt