Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

. Wie heeft daar nog tips voor?

!!
.
, commentaar is al gezegd dus ga ik niet herhalen
, over dat achter de teugel kruipen heb ik niet zo heel veel verstand van.. een vriendinvan mee heeft ook een pony die dat super erg deed/doet anders moet je haar eens pben ; Robin_ heet ze hier op bokt
Spikkel schreef:Leuk beest, glanst inderdaad nogal!!
Ik zou alleen zeggen, schouders naar achter en meer recht gaan zitten, op sommige foto's zit je wat ver naar voor, voor de rest ziet het er goed uit.
inkiepinkie schreef:Spikkel schreef:Leuk beest, glanst inderdaad nogal!!
Ik zou alleen zeggen, schouders naar achter en meer recht gaan zitten, op sommige foto's zit je wat ver naar voor, voor de rest ziet het er goed uit.
![]()
enne dat commentaar hier boven,, vind ik beetje onzinnig want zoiets doe je op een jong beest heel snel omdat dat paard zelf ook nog nie helemaal in balans is ,, dus heel veel suc6 ermeej clauii KusSs Inge
, zoiets is ook maar een tip hoor en helemaal niet beledigend of aanvallend bedoelt.
. Biepje schreef:mooi paard, en ze loopt al super voor haar niveau! ik zou wel proberen om je handen gelijk te houden, ik zie vaak je binnenhand achter je buitenhand en dat is niet de bedoeling, je zit ook een beetje vreemd, ik zou je beugels een gaatje langer maken,maar dat is wel moeilijk met zo'n jong ding. probeer gewoon meer boven je benen te zitten, nu zit je af en toe net op een stoel.

zit normaal veeel netter namelijk
Nimmedor schreef:Biepje schreef:mooi paard, en ze loopt al super voor haar niveau! ik zou wel proberen om je handen gelijk te houden, ik zie vaak je binnenhand achter je buitenhand en dat is niet de bedoeling, je zit ook een beetje vreemd, ik zou je beugels een gaatje langer maken,maar dat is wel moeilijk met zo'n jong ding. probeer gewoon meer boven je benen te zitten, nu zit je af en toe net op een stoel.
Beugels langer??? ze zijn zo mega lang dat ik nog amper kan lichtrijden, maar dat kun je natuurlijk niet zien
En zoals al gezegd is, ze is nog jong en de balans is nog niet super, dan val ik ookal gauw na voren, maar zal erop lettenzit normaal veeel netter namelijk
, gewoon je been langer maken dan, je bovenbeen meer naar de grond toe laten wijzen, het is ook maar op een paar foto's, maar het is belangrijk dat je niet achter de beweging gaat zitten. maar je zit wel netjes hoor, het is echt absoluut geen slechte zit! 

ga iets verder voorin je zadel zitten en probeer je bevenbeen langer te maken. dit doe je door je knie naar de grond te laten wijzen. dan leg je je onderbeen iets naar achteren en wedden dat je dan merkt dat je beugels wat kort zijn 
LiSSy schreef:je zit als een springruiter op dat dressuurzadelga iets verder voorin je zadel zitten en probeer je bevenbeen langer te maken. dit doe je door je knie naar de grond te laten wijzen. dan leg je je onderbeen iets naar achteren en wedden dat je dan merkt dat je beugels wat kort zijn
dat diep lopen kun je alleen voorwaarts oplossen, had eraf, geef haar maar ruimte en been erbij. ik zou nog niet zo focussen op dat koppie. dus dat ze daarmee laag loopt. het is belangrijker dat ze op 4 benen loopt en goed in evenwicht is. dat is voor haar natuurlijk een stuk moeilijker als ze "in de krul moet"
maar ze was zooo heet, en ze duikt juist met de kop omlaag als ik haar iets langzamer wil laten gaan, want ze sjeest de bak door.Ik zit niet eens aan de teugels, maar probeer haar met mn zit terug te rijden
LiSSy schreef:daar heb ik het ook helemaal niet over... maar ik kan op de foto's dus echt niet zien dat je haar op je zit probeert terug te rijden door zwaar te gaan zitten.
doordat ik zo langzaam probeer licht te rijden, laat ik mn schouders na voren vallen, maar daar ga ik op letten nu
in de galop zit ik wel weer recht