Orien (Landwind) @ Dressuurtraining in 't wit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Orien (Landwind) @ Dressuurtraining in 't wit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:57

Eerst even aan de hand showen, hoewel ik er zelf aan de hand weinig aan vind, geen mooie ruglijn. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En gaan met die banaan! Stapje...
Afbeelding

En wat ik hier nou precies wilde is me een raadsel
Afbeelding
Afbeelding
Stukkie wijken voor het been...
Afbeelding

Hier liep ze me weg uit de schouderbinnenwaarts }>
Afbeelding

Even halthouden.
Afbeelding

Stukje middendraf
Afbeelding
Galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Okeeeee, maar waar is de berg nou waar we tegenop moeten galopperen?
Afbeelding

En een sprongetje, werkelijk dramatisch met mijn dressuurzadeltje Clown
Afbeelding

Commentaar welkom!
De scheve tenen weet ik (ene voet is wat scheef dus daar kan ik nieteens wat aan doen), en schouders naar achteren. En Orien moet soms wat fijner door de hals, maar daar zijn we mee bezig (en het is al ontzettend verbeterd Ach gut ) En dat ik geen cap droeg is me ook duidelijk. (18+, eigen verantwoordelijkheid)

Kim_S

Re: Orien (Landwind) @ Dressuurtraining in 't wit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:03

mooie fotos hoor, mooi paard ook
hij kan mooi lopen
je zit mooi rechtop

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:03

wow mooi paardje hoor!
leuke foto's Haha!
nee springen met dressuurzadel gaat niet zow lekker nee, heb er ervaringen mee;) haha:P
nee maar leuk paard heb je!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:09

super mooie foto's!!!:D als je bedenkt dat toen ze kwam ze nog niet eens normaal een volte kon draaien in galop, is ze echt SUPER vooruit gegaan!!!
Stoere knol Haha!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:35

leuk paardje hoor ziet er goed uit.
springen met een dressuur zadel vind ik nog wel mee valllen.
wat rijden jullie op dit moment of doe je nog geen wedstreiden

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:05

mooi paardje zeg ziet er nettjes uit hoor kan lekker strekken Kwijl

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:11

dobbel schreef:
leuk paardje hoor ziet er goed uit.
springen met een dressuur zadel vind ik nog wel mee valllen.
wat rijden jullie op dit moment of doe je nog geen wedstreiden

Voor mij is springen met een dressuurzadel een drama, deze sprong was echt een huppeltje en dan maakt het me niet veel uit, maar als het wat normalere hindernissen worden is Orri soms érg enthousiast en springt ze me zowat uit het zadel- daarom zweer ik bij m'n Pessoa springzadeltje.

Ik ga 6 mei voor het eerst met haar starten, ze heeft zelf M1 gelopen maar was er al een hele tijd uit toen ik haar kreeg (waarschijnlijk enkel héél recrea gereden of helemaal niet voor lange tijd) het was een drama, ze was keihard in de mond, liep niet op haar eigen benen en kon geen volte lopen. Nu zijn we inmiddels bijna 3 maand verder en nu is ze wel weer concoursklaar. Ik mag haar nog gewoon in de B starten omdat ik zelf enkel wat jonge paarden in de B heb gereden, hoef nog niet hoger te starten (gelukkig Tong uitsteken ) Nu merk ik wel aan haar dat ze toch meer kent als waar ze zich de eerste tijd naar gedroeg (niet enkel bij mij overigens, m'n instructrice werd ook een beetje gefrustreerd van haar maar bleef wel stug volhouden dat 't best een goed paard is)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:28

heel netjes, maar ik vraag me bij die wijk foto wel af welke kant je opgaat Haha! het lijkt namelijk dat je naar rechts gaat (links voor mensen die achter de computer zitten) maar daarvoor is de lengtebuiging en de stelling van je paard verkeerd.
lijkt me iets een aandachtspuntje.
de middendraf vind ik heerlijk om te zien Lachen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:47

rebekky schreef:
wow mooi paardje hoor!
leuke foto's Haha!
nee springen met dressuurzadel gaat niet zow lekker nee, heb er ervaringen mee;) haha:P
nee maar leuk paard heb je!

ik heb er anders nooit last van hoor als ik met mijn dressuur zadel spring Haha! maar misschien kan het wat in je houding schelen ofzo
maar het ziet er goed uit in mijn ogen..

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 14:26

LiSSy schreef:
heel netjes, maar ik vraag me bij die wijk foto wel af welke kant je opgaat Haha! het lijkt namelijk dat je naar rechts gaat (links voor mensen die achter de computer zitten) maar daarvoor is de lengtebuiging en de stelling van je paard verkeerd.

Ik ging ook naar rechts, had niet overdreven veel lengtebuiging maar zeker wél de goede kant op. De foto is wat van een rare hoek genomen.
De reden van minder lengtebuiging is dat dit at buiging betreft de kant is waar ze het makkelijkst op is, en ik juist haar andere kant wat meer wil pakken, training dus, anders wordt ze me dadelijk zo krom als een hoepel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:09

Leuk om eens een andere Landwind te zien!
Mijn paardje komt ook uit Landwind Haha!
Leuke foto's, zie er niet verkeerd uit.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:00

Hier nog een Landwind eigenaar! Haha!
ze lijken wel een beetje, maar die van jou is duidelijk al veel beter voor elkaar! Lijkt een fijn achterbeen te hebben zo, klopt dat?
Leuk paard hoor!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 10:37

Super leuk paardje heb je zeg! en je zit er ook netjes op hoor!! Lachen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 12:42

Noukie schreef:
Hier nog een Landwind eigenaar! Haha!
ze lijken wel een beetje, maar die van jou is duidelijk al veel beter voor elkaar! Lijkt een fijn achterbeen te hebben zo, klopt dat?
Leuk paard hoor!

Haar pluspunt is idd een heel sterk achterbeen, nadeel is dat ze wat strak in het lijf is, kort halsje heeft, en daardoor niet zo makkelijk is qua lengtebuiging, er zit ook niet zo'n heel fijn mondje op (hoewel dat echt al ontzettend is verbeterd, toen ik haar kocht kon ze enkel met dr kop omhoog lopen te knarsen met haar kiezen over het bit, ze hield onwijs vast)
Ze kent al wel veel (mocht M2 starten, maar was daar volgens mij nog niet klaar voor) maar is nadat ze is uitgebracht wel ontzettend verreden, het was een ramp!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 12:58

Concorde schreef:
Haar pluspunt is idd een heel sterk achterbeen, nadeel is dat ze wat strak in het lijf is, kort halsje heeft, en daardoor niet zo makkelijk is qua lengtebuiging, er zit ook niet zo'n heel fijn mondje op (hoewel dat echt al ontzettend is verbeterd, toen ik haar kocht kon ze enkel met dr kop omhoog lopen te knarsen met haar kiezen over het bit, ze hield onwijs vast)
Ze kent al wel veel (mocht M2 starten, maar was daar volgens mij nog niet klaar voor) maar is nadat ze is uitgebracht wel ontzettend verreden, het was een ramp!

zonde dat ze zo verreden is! Vind het wel echt een leuk type!
die van mij is idd ook wat kort in de hals en weinig souplesse in zn lichaam. Daarnaast is de mijne nog erg horizontaal.
Met voldoende training komt dat wel goed, weet niet of dat bij de jouwe ook zo is, maar de mijne compenseert een hoop doordat hij gewoon bijna altijd aan het werk wil en super meewerkt.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:12

Leuk paard ! Haha!

Dat wit staat erg leuk. Lachen
Ziet er verder leuk uit hoor.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:13

Leuk paard zeg! Het ziet er wel goed uit!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 13:29

Noukie schreef:
zonde dat ze zo verreden is! Vind het wel echt een leuk type!
die van mij is idd ook wat kort in de hals en weinig souplesse in zn lichaam. Daarnaast is de mijne nog erg horizontaal.
Met voldoende training komt dat wel goed, weet niet of dat bij de jouwe ook zo is, maar de mijne compenseert een hoop doordat hij gewoon bijna altijd aan het werk wil en super meewerkt.

Ja idd zonde... Ik heb haar gekocht van een handelsstal waar ik heb stagegelopen en nu in de vakanties nog werk, die mensen zijn écht eerlijk tegen me, ze had haar geruild tegen een Z1 paard (een ontzettend rotdier) met de hoefsmid, maar wist totaal geen achtergrond van Orien maar had opgevraagd wat ze had gelopen. Geen idee hoe lang dat terug is trouwens. Het was echt een lastpak met rijden, en haar hele lijf zat in de weg, zelfs haar kruis was iets scheef omdat haar spieren zo overgevoelig waren- ze verkrampte schijnbaar gewoon om haar spieren te ontlasten. Kon ook niet normaal galopperen, ze ging heeeel hard en constant overkruist. Omdat ze in haar lijf zo vast zat deed het waarschijnlijk ook gewoon pijn als ik bepaalde dingen vroeg, dus dan dramde ze gewoon haar zin door (ze was bijvoorbeeld niet terug te krijgen naar de stap-dieselde gewoon dom door, terwijl ze nu vanuit galop op 'ho!' stilstaat) Ik heb haar bijna 3 weken E-plus (voor de spieren) bijgevoerd van Pavo, en nu doet ze het dus hartstikke goed, ik heb geen idee of dat aan dat spul ligt, zo anders ben ik niet ineens gaan rijden, maar ik ben er wel blij mee. Ik heb een veel blijer paard, die idd altijd voor me wil werken, en geen zere spieren meer heeft! Vanochtend liep ze weer zo goed... Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n dier zomaar verkoopt naar de handel, ze kan ook nog eens heel fijn springen, en braver dan zij is met springen bestaan ze niet (ik hang er zowat ondersteboven aan maar de 2e van de dubbel springt ze toch altijd netjes)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:38

Concorde schreef:
ze kan ook nog eens heel fijn springen, en braver dan zij is met springen bestaan ze niet (ik hang er zowat ondersteboven aan maar de 2e van de dubbel springt ze toch altijd netjes)

Herkenbaar Haha!
Die van mij spring werkelijk alles!
Vraag niet hoe ik er dan opzit Bloos

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:30

Leuk paard zeg Knipoog
Neusriem lijkt wel wat hoog te zitten..
Kan aan mij liggen natuurlijk

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:50

Het zou heel goed kunnen hoor dat je paard beter is gaan lopen doordat je hem E-plus bent gaan geven.
E-plus= vitamine E
En vitamine E zit vaak niet in het voer, of te weinig

Vitamine E zorgt ervoor dat je paard soepeler blijft in zijn spieren doordat de afvalstoffen in zijn spieren sneller afgevoerd worden

Let wel op dat je hem niet teveel vitamine E geeft.
Niet meer dan het max. i.v.m. vergiftiging

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:53

mooi wit setje Haha!
leuke fotoos hoor !!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 15:58

Snappie schreef:
Het zou heel goed kunnen hoor dat je paard beter is gaan lopen doordat je hem E-plus bent gaan geven.
E-plus= vitamine E
En vitamine E zit vaak niet in het voer, of te weinig

Vitamine E zorgt ervoor dat je paard soepeler blijft in zijn spieren doordat de afvalstoffen in zijn spieren sneller afgevoerd worden

Let wel op dat je hem niet teveel vitamine E geeft.
Niet meer dan het max. i.v.m. vergiftiging

Dat dacht ik dus ook, en mn instructrice ook, alleen mn voedingsleerdocente vond het onzin (zit al voldoende in gewoon voer, ze krijgt kuil, hooi en pavo sportbrok 2 kg per dag, en een halve schep mueslie) Maargoed, ik vond het iig de moeite waard. Clown

Oh, en de neusriem zit prima Haha!

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:36

super leuk beestje.. mooie foto's!!

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 21:02

super leuk paardje !!
Die lijkt trouwens heel erg veel op mijn verzorgpaardje zeg !! Wow!
Het wit op de achterbenen is volgens mij even hoog hetzelfde, alleen heeft die van mij de voorbenen iets hoger en een witte vlek op dr buik en dr bles loopt íets verder door.