me rug :S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

natas101

me rug :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 22:04

in de draf en galop ga ik heel erg voorover zitten eerst had ik dat niet in de gate maar ik beging erge last van mijn rug te krijgen....wie heeft dit ook of weet nog tips om rechtop te kunnen zitten

Britt

Re: me rug :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:05

gewoon aan denken en jezelf er aan herinneren!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:10

vaak ga je juist zo zitten om je rug te ontlasten (automatisch) als ik bijvoorbeeld les heb gehad en er is gehamerd op het rechtzitten heb ik best veel last van me rug. ook omdat je je spieren vasthoud, denk aan gespannen. door veel te lessen en je bewust te worden van je eigen lichaam, kan dit probleem redelijk verholpen worden. het beste is ook gewoon om te ontspannen er er aan te denken als je aan het rijden bent maar ook in het dagelijks leven, rechtop zitten, fiesten etc...
veel succes nog ermee Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:25

Ook goed op je handen blijven letten, goed ontspannen niet trekken en goed gevoel houden met de mond. Wanneer je je handen kunt ontspannen ontspannen je schouders en je rug ook beter!
Verder gewoon eraan blijven denken, gelijk vanaf het begin en niet denken ach.. met losrijden kan ik nog wel heel even..

Misschien kun je het andere mensen ook vertellen. Wanneer zei zien dat je verder naar voren gaat zitten, kunnen ze je misschien wel een seintje geven!

natas101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 09:37

owkey bedankt voor de tips:D:D

evelienPMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:55

met mij si dat ook de probleem!
ik ga ook in draf en galop voorover zitten..
en dan paar dagen later krijg ik last van mn rug...
het is miss neit dezelfde problreem..
maar als ik dus voorover zit ind raf en galop dan krijg ik paar dagen daarna last vanmn spieren, naast je ruggengraat tussen je schouderbladen..
mn spieren zijn dan stijf...dat heb ik ook als ik 1 week neit heb gereden dan begint mn rug zeer te doen..

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:11

Oke, Bekken naar voren kanten en het bovenste gedeelte van je buik in trekken. Zo worden je buikspieren een soort schild voor je rug. Zij vangen de schokken op van de rug en door het boenste gedeelte van je buik in terekken dan ontspannen je schouders automatisch.

Ook zul je merken dat je makkelijker blijft zitten als je je buikspieren aanspant. Laat maar eens iemand voor je paard staan en zachtjes aan de teugels trekken.
Dan zul je het verschil merken. Ook je evenwicht wordt beter.
Het is wel even wennen hoor, je zult in het begin best even buik pijn hebben, maar alles beter dan een verknoeide rug.

Wil het niet lukken laat het even weten! Dan kan ik misschien nog verder helpen.

Groeten Lianne