Heros @ longeerwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Heros @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:17

Aangezien we sterk moeten werken aan het wegwerken van zijn onderhals en me verteld geweest is dat ik dit het beste via longeren aanpak doen we dat maar he Haha!
Heb hem ook eerst nog gelongeerd zonder pessoa, maar daar heb ik geen foto's van
Afbeelding
Afbeelding
beetje draven
Afbeelding
rechts is zijn moeilijke kant, kijkt hij altijd naar buiten en zelf heb ik er nogal wat last mee dit te corrigeren aan de longe
Afbeelding
Hier een galopfoto, rustig galopperen kent hij niet zeker niet onder het zadel
Afbeelding
Afbeelding
Dan rechts galopperen, is dus ook zijn moeilijke kant voor galop, hij gaat eerst heel hard draven en valt als het ware in galop.
Ow baasje zei galop, vrrroem lekker hard gaan
Afbeelding
Vrroem vlug want ze word kwaad omdat ik niet in galop wou, dan loop ik nu maar de fotograaf omver Haha!
Afbeelding

SarahJ

Re: Heros @ longeerwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:23

Mooie foto's Titsia!
Dat blauwe (groene?) dekje staat hem beeldig Vingers aflikken!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:24

hey, het komt zeker goed met je paardje. het zo hard willen in galop is vaak omdat ze moeilijk hun balans kunnen bewaren, maar dat komt zeker goed. veel succes nog met hem Knipoog

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:30

Goed dat je 'm zo traint Lachen
En ik vind dat groene dekje 'm ook prachtig staan.
Mooie naam draagt hij trouwens Haha!

Liefs, Mischa

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:49

Sarah het is een groen dekje hoor Knipoog

Mariz mm of hij de galop ooit nog deftig onder de knie krijg weet ik neit, heb hem ondertussen al twee jaar. Zou eens een filmpje moeten nemen aan de longe ofzo, van het ogenblik hij iets rustiger galoppeert valt hij zelf in draf, voor een ander paard is dit rustig galopperen (bij hem) al hard Haha! Maar wie weet als ik die onderhals wegkrijg en hem eindelijk eens ontspannen kan krijgen tijdens het rijden de galop ook veel rustiger word

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:07

hey,
je zegt dat hij terug valt vanuit de galop naar de draf, rijden moet je! hup overgangen maken, desnoods aan galoperen een paar passen galop en weer terug, en weer aan galopperen. maak je paard sterk in de achterhand. dit kan je ook oefenen aan de longe.
nou veel succes nog, en kom maar op met de filmpjes! Haha!

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:46

mariz ik nodig je uit om hem eens te komen rijden, aan de longe valt hij uit galop niet onder het zadel. Het probleem tijdens het rijden zit hem gewoon in de galop, hoe meer overgangen hoe heter hij wordt, zo erg zelfs dat je hem na een tijdje niet meer kan houden en hem op een muur moet afsturen of letterlijk omtrekken. Ik hoop dat dit met longeerwerk serieus kan verholpen worden

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:23

word denk een beetje ver... je woont in belgie.. nou zit ik me suf te denken wat je dan nog kan doen, want het is geen succes als hij door overgangen op ontpoffen staat Clown
hoe doet hij het in galop als je er op zit aan de longe? want dan heb je net wat meer te vertellen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:30

Dat is iets wat ik nog niet geprobeerd heb, maar wat ik zeker wel ga doen. Zodat ik hem 100% leer rijden op de zit ipv op de teugels wat nu soms wel het geval is bij teveel overgangen van galop draf galop

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:36

oke dan zou ik dat zeker proberen. het komt wel goed hoor, de aanhouder wint Knipoog