niet springen!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XAngieX

niet springen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 20:50

Ik heb een vraagje:
Mijn verzorgpony angie is heel goed in springen en weigerd nooit,
kging vannochtend rijden met haar en springen en ze heeft 2 x geweigerd, zou iemand misschien weten hoe dit komt, misschien omdat ze een keer haar zin heeft gekregen van een andere verzorgster of was het mijn schuld, ik reed goed op de hindernis af had best wel veel vaart an had de teugels een beetje los maar dat doe ik meestal bij angie!
nou al weet je wat het is wil ik het graag horen bedanktt
xXxXx marije en bokjes van angie!!
Haha!

Lenneke_

Re: niet springen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:27

Misschien is er ongemerkt toch iets gebeurt waardoor ze niet durft. Een "klap" in de mond tijdens de landing, een plof in het zadel tijdens de spong... noem maar op. Misschien was je zelf op dat moment ongemerkt iets onzeker. Er zijn wel honderd oorzaken te noemen waarom je paard niet springt.
Als je weer gaat springen, zelfverzekerd op de hinderns aanrijden, contact met de mond (niet trekken) benen eraan en goed opletten dat je haar niet hinderd tijdens de sprong.

Ik weet niet hoevaak je springt, maar als je teveel springt hebben ze er soms geen zin meer in.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:35

Anuoar haalt me de woorden uit de mond.. heb ik totaal niets aan toe te voegen..

colliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:14

Anouar15 schreef:
Misschien is er ongemerkt toch iets gebeurt waardoor ze niet durft. Een "klap" in de mond tijdens de landing, een plof in het zadel tijdens de spong... noem maar op. Misschien was je zelf op dat moment ongemerkt iets onzeker. Er zijn wel honderd oorzaken te noemen waarom je paard niet springt.
Als je weer gaat springen, zelfverzekerd op de hinderns aanrijden, contact met de mond (niet trekken) benen eraan en goed opletten dat je haar niet hinderd tijdens de sprong.

Ik weet niet hoevaak je springt, maar als je teveel springt hebben ze er soms geen zin meer in.

Amen Bloos

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:06

ik heb nog wel wat toe te voegen Clown
je zegt dat je de teugels een beetje los houd, in het begin deed de pony het misschien nog braaf, maar nu heeft ze wsl door dat je der toch los laat en dat ze er dan ook wel langs kan.
je moet misschien proberen contact te houden, en goed je benen erbij.
het gaat niet alleen om "ik sjees ff hard op de hindernis af en dan springtie wel"
zeg niet dat jij dit doet hoowr! Vork
maar het is belangrijk dat je je pony goed op de hindernis aanrijd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 07:11

VMR -> RT