Galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 10:27

Misschien is dit een beetje een domme vraag maar ik stel het toch maar. Ik ben nu net een paar lessen (ong. 7 lessen) de galop aan het leren. (Op mijn manege doen ze rustig aan, ik rij vanaf aug. vorig jaar). Maar gister had ik weer les en de galop gaat al wel beter maar het is alleen nog dat ik heel ver achterover moet zitten om niet zo erg te 'bonken' in het zadel. Na hoeveel lessen kun je de galop wat beter? En hoe kun je leren om een beetje rechtop in de galop te zitten?

klomp

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:31

je moet gewoon nog wat wennen dus rustig aan...wij konden het ook niet 1-2-3 Knipoog het belangrijkste is ontspannen, lekker blijven ademhalen, maak jezelf wat langer en zwaarder, goed op je billen zitten en natuurlijk meebewegen. voor de rest is het gewoon oefenen komt vanzelf maak je geen zorgen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:55

Geduld meid het komt wel de een pakt het sneller op dan de ander dus je kan niet echt zeggen na hoeveel lessen het goed is.
Vaak gaat het een hele tijd heel moeilijk en dan ineens valt het kwartje en dan begin je het door te krijgen.

Probeer inderdaad goed je been lang te kamen en niet gaan zitten klemmen maar op je billen zitten en meeliften met de bewegin. Kijk ook vooral voor je uit en waar je heen gaat dat helpt ook.

Blijven oefenen en veel succes !

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:51

je moet in ieder geval rechtop blijven zitten en niet helemaal achter over gaan hangen. rug recht en het bovenste gedeelte van je buik iets in trekken.

EN de een leert sneller dan de ander, het ene paard galopeert makkelijker dan de ander. Op mijn eigen paard moet ik het op nieuw leren ofzo die galopeert zo beroert en dan rij ik bijna 10 jaar.