Allereerst begrijp ik je verhaal eigelijk totaal niet. daarom ga ik even uitleggen wat de bedoeling is en ik denk dat je van daaruit verder kunt. Wat absoluut verboden is is trekken, vasthouden en terugwerken.
De uitgangshouding zijn handen die altijd op de plek blijven. Het vragen van stelling gebeurd altijd op de binnenteugel, die draait vanuit de pols naar binnen in. De buitenteugel regelt het tempo, de hoofd/halshouding.
Voor de stelling draai je dus simpel naar binnen. Voor het tempo speel je buiten met je pink.
Het hangen van het paard zul je dus op moeten lossen door activer de achterhand eronder te rijden. Je moet wel vragen op de buitenteugel maar durf ook na te geven zodra je paard nageeft. De aanlruning moet gelijk zijn het mooiste is geen druk daar moet je naar toe werken maar zeer zeker niet wel op de buitenteugel en niet op de binnenteugel of ongelijk.
Ongelijk of meer druk aan een zijde duid erop dat paard niet aan de hulpen is, niet recht.
Terugwerken met de binnenhand mag nooit omdat je dan het binnenachterbeen blokkeert wat zich bijvoorbeeld uit in het moeilijk aangalloperen en dat is logisch.
Het meer druk links als rechts of kantelen duid op een sterke hand, houd die druk dus gelijk.
De tip is je niet op die voorkant te concentreren, activeer die motor achter de rest komt vanzelf.
Mits je het natuurlijk goed doe
Het je les want een goed instructeur of instructrice kan je hier pas voor pas in begeleiden.