Nou sta ik sinds begin november op een andere stal, als ik dan naar buiten ga gaat het net zoals altijd. lekker rustig ontspannen en super braaf. Der is alleen 1 plek waar ik der gewoon niet aan het lopen kan laten.
Er zijn links huizen, dan een straat dan een berm dan zo'n slootje zonder water dan weer een berm met bomen, dan het fietspad (waar we op lopen) en dan een hele brede gras strook en dan een kanaal. Niks engs zou je zeggen maar ik krijg Loe er gewoon niet langs. Of nouja anders gezegd op ongeveer de helft stopt ze ermee. Dan draait ze zich om, draai ik er weer terug en zo word het een gevecht waarbij ze uiteindelijk op der plek staat te springen.
Als ik afstap loopt ze zonder om te kijken mee, als er een ander paard voor gaat idem. Alleen als we met zun tweeen naast elkaar rijden of loe voorop, stopt ze gewoon. En ik krijg er echt niet meer die richting op.
Sporen doen er niks op dat moment en de zweep ook niet.
En met dat staken heeft ze overigens nog niet der zin gehad, ze heeft elke keer zegmaar 20 meter fatsoenlijk gelopen en toen heb ik er zelf omgedraaid. Wel de andere kant dan die zij telkens draaide.
Ik ben er nu met 3 verschillende paarden geweest dus dat kan het ook niet zijn..
Wat zouden jullie doen? Ik wil gewoon rustig op dat fietspad kunnen uitstappen

(In het bos zelf loopt ze wel gewoon. Verder heb ik het ook niet eerder zo meegemaakt. Wel dat ze poging deed tot omdraaien, maar 'straf' geven met me stem was voldoende om er bijv. over zo'n bruggetje te krijgen)
) En er kwamen auto's dus het was gevaarlijk.. Ik afgestapt er aan de hand over die heuvel genomen, ging braaf. Toen opgestapt en weer over de heuvel gegaan, en toen ging het helemaal zonder problemen.. Dus mochten die andere tips niet helpen, dan stap ik misschien weer af, kijken of dat helpt
mijn verzorgpaard doet het ook... staken echt zo iritant.. ben je net 15 min op weg gaat het helemaal goed en dan ineens is het stil staan en niet meer verder gaan.. ze gaat dan in dr achteruit en blijft gewoon de rest van de weg achteruit lopen tot dat ik har om trek omdat ze anders de sloot of prikkeldraad in loop... ik dacht eerst die is ergens bang van maar dat is dus niet.. ze doet het ook gewoon midden in de polder op de weg.. draai ik om en dan ben ik boos op de zelf dat ik toe geef maar ze gaat gewoon met geen mogelijkheid meer naar voren.. als ik dan een andere weg ik ga en ze weet dat het tegenovergestelde van haar stal is gaat ze gewoon stil staan... nou ben ik zelf niet zo bang aan gelegt en vind het ook niet eng als ze het doet maar ben meer bang dat ze dingen van andere mensen kapot maakt en dat wil ik niet op me geweten hebben... wie heeft er nog meer tips voor me?