Daarna ben ik begonnen met dressuur (na de zomervakantie), Ik voelde gelijk wel dat het niet erg gemakkelijk ging en ze was niet erg buigzaam..
Toen heb ik een tijdje les gehad van een meisje dat ook bij ons op stal stond.. Toen is het een tijdje goed gegaan als ik alleen reed.. Ze was iets meer buigzaam in haar lichaam, was nog niet nageeflijk ofzo, maar het ging al beter.. Ook had ik nog 1x in de 2weken manege les.. Dat ging vanaf het begin al niet heel erg goed.. Ze laat zich zo opfokken door de rest vooral met de draf of galop.. dan was er geen stoppen meer aan, ze wou maar al te graag hard en liet zich ook niet stoppen, omdat ze dus dood was in haar mond, als ik nu met groepjes ging buiten rijden was dit hetzelfde.. alleen maar hard willen en ook dood in de mond.. je kon als het ware met je hele gewicht “aan haar mond gaan trekken” maar ze bleef vrolijk met haar oortjes naar voren door draven.. Nu heb ik een periode gehad dat het super goed ging buiten & met dressuur, maar van de ene op de andere dag.. Was dat gewoon verdwenen.. Echt stug &stijf doen en ik weet het echt niet meer.. Springen gaat daar in tegen echt super.. Netjes en beheerst springt ze er over heen.. Maar dressuur gaat zo bagger, heb het buiten rijden maar even laten liggen, wil eerst maar eens weer de basis op pikken in de bak..
Iemand goede tips?.. Het is een beetje een lang verhaal geworden
..Alvast bedankt!
Priis. 

.