Paard valt op links erg naar binnen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diedjee

Paard valt op links erg naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 11:57

Het paard dat ik rij is ernstig verwaarloost geweest. Hij is super mager bij ons gekomen en kon niet eens meer op zijn eigen benen staan. Nu is hij weer volledig hersteld en ben ik al weer een tijdje met hem aan het rijden. Van zijn geschiedenis weten we helemaal niets maar ik merk wel dat ie goed bereden is geweest.
Hij reageert overal heel goed op loopt netjes ontspannen rond en geeft perfect na. Het enige probleem is dat hij op de linkerhand gruwelijk naar binnen valt. Krijg hem de hoek nog niet in hij snijd de halve bak af en op de hoefslag gaat zn hoofd naar buite en valt hij naar binnen.
Op rechts doet hij dit niet en heeft ie gewoon goede stelling en zitten alle "knoppen" erop.
Ik heb expres heel veel op links geoefend, maar er is geen verbetering.

Als ik in de buitenbak rij dan heeft hij dit veel minder, dus het is eigenlijk alleen in de binnenbak. Maar ook daar zal hij het toch moeten leren ?!!?

Heeft iemand misschien een tip ??

klomp

Re: Paard valt op links erg naar binnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:12

je paard is waarschijnlijk rechtsgebogen. meer info kun je vragen bijv. bij bets hier op bokt. heeft mij ook geholpen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:38

Bets krijgt het nog druk Haha! Clown

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:43

NehnaDagmar schreef:
Bets krijgt het nog druk Haha! Clown

tja ze is er erg handig in en legt alles goed uit. dus als ze mij kan helpen dan anderen ook, toch?

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:15

Inderdaad, ik denk ook dat je paardje rechts gebogen is en dus niet recht!

Dus moet je hem recht rijden, maar ook daar heb je verschillende manieren voor (discussie zat gehad bij ons op stal).

Dus ik weet niet of je les hebt, maar een instructrice kan hier denk ik het best bij helpen!

Diedjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:20

Bedankt voor de reacties. Ik heb volgende week proefles bij de club, ze doen nogal moeilijk omdat het een hengst is Tong uitsteken Dus als hij niet de boel op stelten zet heb k les. Misschien dat ze me daar idd kunne helpen.

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:29

Mooi zo OK dan!

Wat ik altijd doe om mijn paardje recht te krijgen is het volgende:
Ik ga op de tweede hoefslag rijden en laat de voorkant voor het wat het is. Ik zorg dat hij goed actief van achter is.
Valt hij naar rechts toe, dan begrens ik hem met mijn rechterbeen en rechterteugel zodat hij weer recht is. Andersom natuurlijk met mijn linkerteugel en been.

Uiteindelijk probeer je dan dat hij op zijn eigen benen recht loopt, dus dat je hem bijna niet meer hoeft te corrigeren.

Doet hij dit goed, dan probeer je hetzelfde met het rond rijden.

Op de volte is het eigenlijk precies hetzelfde, komt hij tegen je been in... even contra-stellen en je been erbij!!

Maar dit is niet iets wat je binnen een aantal dagen goed hebt hoor.

Veel succes saampies!