aantal filmpjes

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juudjuh

aantal filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 11:10

hier een aantal filmpjes.
ik op kastillio
http://www.zippyvideos.com/2121589111485.html
let maar niet op zijn 'snelheid' want hij is al bijna 20 en niet de snelste meer.

ik op adios aan het stappen. ik wilde dat ze stil stond maar daar was ze het niet zo mee eens Haha!
http://www.zippyvideos.com/48766068111495.html

dit is nide(eigenares) op adios.
http://www.zippyvideos.com/61953651104515.html

dit is Johnine(eigenares) op mijn lieveling Jolly.
http://www.zippyvideos.com/124178021104485.html
http://www.zippyvideos.com/114641483104475.html

en dit is milou op ty break. ze zat wat naar voren omdat ze ty break even liet gaan want ze was heel vervelend.
http://www.zippyvideos.com/9363957494204.html

(ik laat trouwens de filmpjes van adios jolly en ty break zien omdat dat een soort van verzorgpaarden van mij en een vriendin zijn. we mogen er wel eens op rijden.)

nou wat vinden jullie ervan? Bloos

FunkyMirko

Re: aantal filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:27

ik vind het alledrie zeer leuke paardjes, maar ik heb wel wat aan te merken op de filmpjes.

Op het eerste filmpje stamp je heel hard met je benen, of lijkt dat maar zo en bengelen en wapperen je benen heen en weer?

Op het tweede filmpje je trek je keihard in die pony der mond, dat helemaal geen nut heeft, dan gaat ze alleen maar nog meer vooruit willen gaan omdat ze pijn heeft. Ik zou eens wat les pakken moest ik van jou zijn ...

Op het derde filmpje zit dan meisje constant heen en weer te trekken in dat paardje der mond om ze aan de teugel te krijgen veronderstel ik, dat is ook geen zicht. Kleine ophoudingen zijn daar goed voor.

Op het vierde filmpje vind ik die ruiter haar handen heel wijd uit elkaar houden?Op het vijfde heb ik niks bijzonders aan te merken.

Op het zesde filmpje moet je vriendin als ze de pony laat "gaan" wel volledig in verlichte zit gaan, als ze een poging doet omdat te doen, of niet kan blijven zit oid want nu bonkt ze constant in het zadel, dus op de rug van het paard...

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 11:57

FunkyMirko schreef:
Op het eerste filmpje stamp je heel hard met je benen, of lijkt dat maar zo en bengelen en wapperen je benen heen en weer?

ik stamp niet echt heel hard(veel te bang dat ik hem pijn doe) maar ik spoor hem wel vaak aan omdat hij nogal langzaam is.
dus misschien bedoel je dat??

FunkyMirko schreef:
Op het tweede filmpje je trek je keihard in die pony der mond, dat helemaal geen nut heeft, dan gaat ze alleen maar nog meer vooruit willen gaan omdat ze pijn heeft. Ik zou eens wat les pakken moest ik van jou zijn ...

ik trek niet hard in de mond van dat paard. ik had hem stil gezet en was zeg maar bezig hem naar onder te krijgen(is heel moeilijk bij haar omdat je heel veel been moet gebruiken en dat ben ik niet gewend om dan ook nog eens met je handen bezig te zijn) en toen ging hij net weer lopen dus het ziet er misschien zo uit maar ik had de teugels ervoor niet zo strak dus hij deed meer zijn hoofd naar voren.

FunkyMirko schreef:
Op het derde filmpje zit dan meisje constant heen en weer te trekken in dat paardje der mond om ze aan de teugel te krijgen veronderstel ik, dat is ook geen zicht. Kleine ophoudingen zijn daar goed voor.

dat kwam volgens mij omdat adios zich toen heel erg aan het vastbijten was. want normaal doet ze dat niet.

FunkyMirko schreef:
Op het vierde filmpje vind ik die ruiter haar handen heel wijd uit elkaar houden?Op het vijfde heb ik niks bijzonders aan te merken.

daar ben ik het wel mee eens.

FunkyMirko schreef:
Op het zesde filmpje moet je vriendin als ze de pony laat "gaan" wel volledig in verlichte zit gaan, als ze een poging doet omdat te doen, of niet kan blijven zit oid want nu bonkt ze constant in het zadel, dus op de rug van het paard.

ik denk dat ze niet goed kon blijven zitten omdat Ty Break nog een heel jong paardje is wat nogal slungerig loopt. ze kan nog niet goed op de hoefslag blijven. misschien dat het daardoor komt?

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:04

juudjuh schreef:
FunkyMirko schreef:

ik stamp niet echt heel hard(veel te bang dat ik hem pijn doe) maar ik spoor hem wel vaak aan omdat hij nogal langzaam is.
dus misschien bedoel je dat??

FunkyMirko schreef:

ik trek niet hard in de mond van dat paard. ik had hem stil gezet en was zeg maar bezig hem naar onder te krijgen(is heel moeilijk bij haar omdat je heel veel been moet gebruiken en dat ben ik niet gewend om dan ook nog eens met je handen bezig te zijn) en toen ging hij net weer lopen dus het ziet er misschien zo uit maar ik had de teugels ervoor niet zo strak dus hij deed meer zijn hoofd naar voren.

FunkyMirko schreef:

dat kwam volgens mij omdat adios zich toen heel erg aan het vastbijten was. want normaal doet ze dat niet.

FunkyMirko schreef:

daar ben ik het wel mee eens.

FunkyMirko schreef:
Op het zesde filmpje moet je vriendin als ze de pony laat "gaan" wel volledig in verlichte zit gaan, als ze een poging doet omdat te doen, of niet kan blijven zit oid want nu bonkt ze constant in het zadel, dus op de rug van het paard.

ik denk dat ze niet goed kon blijven zitten omdat Ty Break nog een heel jong paardje is wat nogal slungerig loopt. ze kan nog niet goed op de hoefslag blijven. misschien dat het daardoor komt?

Dan vind ik wel dat je aansporen nogal "uitbundig" is, op het eerste filmpje.
tweede filmpje zie je echt wel dat je in der mond trekt zelf 3 keer na mekaar, ik heb daarnet nog eens het filmpje bekeken...
derde filmpje, blijf nog steeds bij men mening dat dat geen enkel nut heeft.
zesde filmpje, het heeft er niks mee te maken of dat paard nu net zadelmak is of stokoud, je vriendin zit gewoon slecht in de galop van dat paardje...

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:07

vind geen van alle filmpjes ontspannen overkomen en wat een getrek weer!!! Boos!

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:09

FunkyMirko schreef:
tweede filmpje zie je echt wel dat je in der mond trekt zelf 3 keer na mekaar, ik heb daarnet nog eens het filmpje bekeken...

ik denk dat het zo lijkt omdat adios heel vaak gewoon de teugels uit mijn hand trekt en dan lijkt het zo dat ik trek ofzo. ik weet het niet. maar bedankt voor je reactie

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:10

klomp schreef:
vind geen van alle filmpjes ontspannen overkomen en wat een getrek weer!!! Boos!

bij het eerste filmpje zie ik geen getrek hoor....

FunkyMirko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:15

klomp schreef:

ben het volledig met je eens Boos!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:23

juudjuh schreef:
klomp schreef:

bij het eerste filmpje zie ik geen getrek hoor....

maar ook zeker geen ontspanning.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:56

-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 14:01

steffiej schreef:
nou kvind ut allemaal niks.. en waarom zou je eigelijk nog op zon oudje rijde als er ook andere paarde staan laat dat oudje dan gewoon lkkr zijn oude dag door brenge.. want egt fit ziet ie er ook niej meer uit.. zet um overdag gewoon lkkr een paar uur op de wei laat er desnoods nog een klein kindje beetje mee stappe en drave.. lkkr verzorge.. want om nou een beetje te gaan zitte bungele op zon pony waar je toch niej verder mee komt Verward
en de rest vind ik er trouwens ook niej uitzien.. sorry mijn mening!!

hoezo vind je hem er niet meer fit uitzien???
hij ziet er nog goed uit hoor Verward
en hij heeft er ook nog plezier van van het rijden dus waarom niet?

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:06

-
-
Laatst bijgewerkt door honey007 op 13-11-24 13:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:11

mooie filmpjes hoor
lleuke paardjes Knipoog

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 14:39

mymy schreef:
mooie filmpjes hoor
lleuke paardjes Knipoog

dankjewel

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:30

juudjuh schreef:
mymy schreef:
mooie filmpjes hoor
lleuke paardjes Knipoog

dankjewel

Het is maar wat je wil horen denk ik!
Ik vind het op alle filmpjes een DRAMA! Vooral die derde, daar valt mijn mond van open. Ben blij dat ik niet 1 van die paardjes ben. Wat een ruk en pluk werk zeg!
Als je al zegt dat je nog niet gewend bent om goed met het been te rijden wees dan ook zo verstandig om van die voorkant af te blijven.
Ik weet wel dat als mijn instructrice mij ook maar 1 sec. zo op een paard ziet zitten dat ik het kan schudden.
Vreselijk. Zullen best leuke paardjes zijn maar de amazones hebben nodig behoefte aan goede les!
Dit is vast een mening die je niet wil horen, JAMMER DAN.
Moet je maar geen filmpjes op I-net plaatsen.

honey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:32

ben het helemaal eens met zwelgje!!

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 16:03

Zwelgje schreef:
het is maar wat je wil horen denk ik!
Ik vind het op alle filmpjes een DRAMA! Vooral die derde, daar valt mijn mond van open. Ben blij dat ik niet 1 van die paardjes ben. Wat een ruk en pluk werk zeg!
Als je al zegt dat je nog niet gewend bent om goed met het been te rijden wees dan ook zo verstandig om van die voorkant af te blijven.
Ik weet wel dat als mijn instructrice mij ook maar 1 sec. zo op een paard ziet zitten dat ik het kan schudden.
Vreselijk. Zullen best leuke paardjes zijn maar de amazones hebben nodig behoefte aan goede les!
Dit is vast een mening die je niet wil horen, JAMMER DAN.
Moet je maar geen filmpjes op I-net plaatsen.

mag ik dan vragen wat er mis is aan het eerste filmpje?? en met de filmpjes van jolly?? met de rest ben ik het wel een beetje mee eens maar met die 3 filmpjes niet hoor.

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:19

EEY!
Ik vind het allemaal stuk voor stuk leuke diertjes en vooral dat setje van die Ty break (laatste Haha! ) vind ik hem erg leuk staan.
Enne gewoon blijven rijden met die 'ouwe', als tie het maar leuk blijft vinden, anders heb je strax zo'n stijve op stal die geen stap meer kan zetten! En dat je er toch niks mee kan bereiken, en hem daarom maar moet verzorgen... srry gewoon onzin!! Gewoon lekker rijden dus!

En wat er mis met het eerste filmpje is.... Tja, misschien niet zo vaak aansporen. 1 keer been is weg, anders tikje erbij. Dat geeft al een rustiger beeld! Maar verder vind ik het allemaal wel meevallen bij jou hoor. Ik vind dat die eigenaresse wel erg loopt te 'zagen', om het zo maar even te zeggen! En jouw vriendin moet inderdaad echt in de verlichte zit zitten en niet zo half. Misschien de beugels een gaatje korter.. Knipoog

En het tweede filmpje... ik kan heel duidelijk zien dat het wel meevalt met het trekken hoor. Ik zie het inderdaad net als jou, dat je paard zijn hoofd naar voren steekt Bloos Misschien iets constantere druk..

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:21

How, toevoeging Haha! Bloos

Even uitleg voor je bij de fotows van Jolly. Als je goed kijkt dan zie je dat de ruiter haar binnenhand helemaal naar haar toehaalt en weer loslaat en dat nog een paar keer doen. Vandaar dat daar commentaar op is, en terecht. Bij de andere filmpjes van haar zie je dat elke keer wel terug komen. Dus rustiger met de hand, van achter erbij en dan komt de rest vanzelf!!

juudjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 16:43

Danielle01 schreef:
En het tweede filmpje... ik kan heel duidelijk zien dat het wel meevalt met het trekken hoor. Ik zie het inderdaad net als jou, dat je paard zijn hoofd naar voren steekt Bloos Misschien iets constantere druk..

inderdaad. dat deed ze ook. dat doet ze altijd als ze lange teugel wil en dan gaat ze een beetje doordrammen.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:15

Danielle01 schreef:
EEY!
Ik vind het allemaal stuk voor stuk leuke diertjes en vooral dat setje van die Ty break (laatste Haha! ) vind ik hem erg leuk staan.
Enne gewoon blijven rijden met die 'ouwe', als tie het maar leuk blijft vinden, anders heb je strax zo'n stijve op stal die geen stap meer kan zetten! En dat je er toch niks mee kan bereiken, en hem daarom maar moet verzorgen... srry gewoon onzin!! Gewoon lekker rijden dus!

En wat er mis met het eerste filmpje is.... Tja, misschien niet zo vaak aansporen. 1 keer been is weg, anders tikje erbij. Dat geeft al een rustiger beeld! Maar verder vind ik het allemaal wel meevallen bij jou hoor. Ik vind dat die eigenaresse wel erg loopt te 'zagen', om het zo maar even te zeggen! En jouw vriendin moet inderdaad echt in de verlichte zit zitten en niet zo half. Misschien de beugels een gaatje korter.. Knipoog

Inderdaad!! Hier ben ik het ook mee eens hoor Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:35

Pfoe hoe bedoel je ruk en gesnuk
Zeker dat 3e filmpje!!!

Loewsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:46

Waarom vinden jullie dat ze trekt! Dat is helemaal niet zo! Als je een beetje KIJKT! Dan zie je dat ze bij het 2e filmpje van adios en haar alleen maar probeert adios aan de teugel te krijgen! En dat is dus echt geen trekken! Er is niets verkeerds aan hoor.. hoe ze doet!

Loewsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:51

En hoezo bij het 3e filmpje veel getrek!? Dat is toch helemaal niet zo! Wat hebben jullie veel aan te merken op die filmpjes allemaal! Er is helemaal niets mis mee!
Het wat jullie noemen getrek bij het 3e filmpje.. dat is aan de teugel proberen te krijgen! En soms lijkt het dan alsof ze trekt, maar zij weet echt wel wat ze doet! En het is dus echt wel geen trekken! Pff..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:27

Loewsiej schreef:
Het wat jullie noemen getrek bij het 3e filmpje.. dat is aan de teugel proberen te krijgen!

bijna juist.
Dit is in de krul proberen te krijgen, wil zeggen proberen het paard zijn hoofd mooi rond te krijgen. Ik kan ook duidelijk zien dat zeker in het begin de handen nogal zwaar op en neer gaan en het ziet er niet uit alsof het paard licht in de handen is, het ziet er eerder totaal gespannen uit.

Aan de teugel wil heel wat anders zeggen dan dat. Een paard dat echt aan de teugel loopt moet je veel meer met benen en zit rijden en zo weinig tot niet met je handen.