strekken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 20:59

hoi,
heeft er nog iemand tips hoe ik mijn paard (fries) mooi kan laten strekken in draf? als ik haar aan het longeren ben en haar wat aandrijf gaat ze heel mooi strekken maar onder het zadel wil het gewoon niet als ik haar extra aandrijf.
jullie tips??

M3isSi3j

Re: strekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:53

ik heb het mijn friesje geleerd door deze oefening:

Stel.. je zit op de rechterhand.. dan ging ik iets voorbij E schouder binnenwaards doen zodat ze helemaal verzamelde en dan een stukje voor de F stak ik schuin over naar de A zodra ze recht was gaf ik de hulp voor het strekken.. Doordat ze verzameld is kan ze niet gaan rennen en doordat het maar een heel klein stukje is heeft ze geen tijd om op der voorhand te vallen.. ook loopt ze vanzelf met der neus tegen de A waardoor ik niet aan mn teugels hoef te hangen om der terug te krijgen.

Een voorwaarde voor deze oefening is wel dat ze super aan je hulpen is, zowel been en zit (eventueel stem)..

Als het dat kleine stukje goed gaat maak je die diagonaal steeds iets lander door eerder in te zetten in schouder binnewaards en vroeger af te wenden naar de A of vreder door te rijden en dan van hand te verandere!

succes en laat ff weten of het werkte! Knipoog