pony valt naar buiten op de volte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

pony valt naar buiten op de volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 17:55

Ik heb weer es een probleempje waar is afgelopen dinsdag achterkwam, als ik met mijn verzorgpony in draf (en volgens mij ook in ga op een kleine volte of een halve volte ga, dan valt ze, als ik zegmaar van de hoefsalag af rij en aan de volte wil beginnen, in een keer opzij (naar buiten toe) ik heb mijhn been er volgens mij wel genoeg aan.. what to do???
kussies Eva.. Clown

Bienotje

Re: pony valt naar buiten op de volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:59

Rechtdoor lopen over de hoefslag die recht is en omheind is aan een kant vind ze waarschijnlijk makkelijker dan zonder omheining afbuigen van de hoefslag met stelling de volte in..

(zodra je op de binnehoefslag rijdt trekken veel paarden ook al automatisch naar buiten richting hoefslag, beetje zelfde idee denk ik)

Vergeet niet om naast je buitenbeen erbij, ook goed je buitenteugel erbij te houden zodat je haar om je binnenbeen kan laten buigen.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:21

je paardje loopt gewoon door je begrenzing heen.. neem je zweep in je buihand en begrens hem goed met je zit, teugel en beenhulpen.. loopt die er door heen tik je hem een beetje bij op zn shcouder of net achter je been.

Als die het nou moeilijk blijft vinden moet je gewoon 8'tjes gaan draaien, voordat die naar buiten uitwijkt draai je hem de andere kant op.. zo krijgt die en beter everwichten en word die goed aan je been en zit hulpen.

Wat je ook kan doen is hem naar binnen laten wijken, eventueel met contra stelling om het makkelijker te maken voor hem

Succes

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:46

kuzz eva
Eefske schreef:
Ik heb weer es een probleempje waar is afgelopen dinsdag achterkwam, als ik met mijn verzorgpony in draf (en volgens mij ook in ga op een kleine volte of een halve volte ga, dan valt ze, als ik zegmaar van de hoefsalag af rij en aan de volte wil beginnen, in een keer opzij (naar buiten toe) ik heb mijhn been er volgens mij wel genoeg aan.. what to do???
kussies Eva.. Clown

Dat moest galop zijn.. Vork

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:51

zit je zelf ook recht? misschien knik je wel in naar een kant, en dan gaat je pony dat compenseren. probeer telkens jezelf lang te houden in je rug en benen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:39

Je moet met je buitenteugel een muur vormen, een blokkade. Waar je paard niet doorheen kan. Deze muur kan je ondersteunen met je buitenbeen als zijn achterhand uitzwaait.

Waarschijnlijk is jouw muur niet duidelijk genoeg, of heb je de buitenteugel er helemaal niet bij.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:12

Gebeurt het ook als je op de binnenhoefslag rijdt? Zo ja, ik denk dat je je paardje eerst goed recht moet richten!! En dat moet je trainen!

En waarom moet je dan je buitenteugel erbij nemen? Heel simpel, op het moment dat je paardje naar buiten valt, valt hij dus over zijn buitenschouder weg....
Waarschijnlijk heeft hij dan ook nog eens extra stelling naar binnen... op het moment dat je dan je buitenteugel erbij neemt, dan wordt je paardje weer recht (je voelt dat de druk weer op beide teugels gelijk wordt). Dan pas kan je een goede volte rijden!

Dus naast je been, ook goed je buitenteugel gebruiken om zo je paardje weer recht te maken!

Succes ermee Knipoog