Longeren, werk of ontspannen beweging geven?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Longeren, werk of ontspannen beweging geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 16:09

Waarvoor staat longeren bij jullie meestal??

Ik doe m soms wel eens longeren, dat ie toch wat gedaan heeft die dag maar dan hoeft ie niet onwijs hard aan t werk. Meer even ter afwisseling.
Als ik hem aan t werk wil zetten doe ik dat fijner onder het zadel

Maar aangezien ik nu zelf ff niet kan rijden wil ik hem dus ook aan de longe aan t werk kunnen zetten.
Maar dan kan ik er niet zo fijn bij komen. Hij loopt dan wat langer door de bovenlijn en wat meer op de voorhand.
Ik longeer altijd gewoon in de bak, en dan aan de dubbele longe.

Hoe kun je nu het beste bijzetten en longeren dat ie toch wat meer aan het werk komt. En dan bedoel ik dat ie naar horizontaal evenwicht gaat, dus die achterhand er beter bij.

Iemand tips?

krientje

Re: Longeren, werk of ontspannen beweging geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:16

Ik heb precies hetzelfde. Ik longeer ongeveer 1x in de week bijgezet (maar lekker lang beginnen) omdat hij bijvoorbeeld de vorige dag hard heeft gewerkt. (of als ik weinig tijd heb) Longeren is voor mijn pony nooit echt hard werken. Onder het zadel kan ik hem makkelijker trainen, ook omdat ik me een beetje schuldig en lui voel als hij rondjes loopt te sjouwen en ik in het midden sta te gapen.

Ik vind het wel belangrijk dat hij actief is en niet op de voorhand valt. Dat bereik ik door heeeeeeel veeeeeeel overgangen te laten maken. Zo wordt hij ook lekker gehoorzaam... Knipoog