Slofteugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:19

Hoi,

Is slofteugel eigelijk slecht? Naar mij idee niet maar ik weet het niet zeker.

Gr. Roos

VValar

Re: Slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:23

Nee, tuurlijk niet.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:26

nou, het ligt er gewoon aan hoe je hem gebruikt. Het is geen hulpmiddel om je paard even in een krulletje te trekken, dat denken de meeste mensen.
Met een slof moet je LEREN rijden!!! zorg dat je er (een volwassen) iemand bij haalt die er veel verstand van heeft.. niet zelf ermee gaan klooien, voor dat je het weet hem je je paard in de verkeerde houding getrokken (dat zie je de laatste tijd steeds vaker)
Haal er even iemand bij die je kan helpen!
Haha! veel succes Haha!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:40

Casca schreef:
nou, het ligt er gewoon aan hoe je hem gebruikt. Het is geen hulpmiddel om je paard even in een krulletje te trekken, dat denken de meeste mensen.
Met een slof moet je LEREN rijden!!! zorg dat je er (een volwassen) iemand bij haalt die er veel verstand van heeft.. niet zelf ermee gaan klooien, voor dat je het weet hem je je paard in de verkeerde houding getrokken (dat zie je de laatste tijd steeds vaker)
Haal er even iemand bij die je kan helpen!
Haha! veel succes Haha!

Dank je wel, maar ik rijd er liever niet mee want mij (super Haha! ) paard (haha grapje) gaat al heel goed met alles zonder hulpmiddel... en ik ben ook met instructie toch bang dat ik wat fout doe... dus ik houd het maar bij zonder hulpmiddelen... maar ik wou het ff weten omdat er bij ons op de manege heel veel met slof op bijzetteugel word gereden. ook door kinderen die in de B rijden, en dan heel strak de slofteugel aantrekt!!! Best erg vind ik dat... bedank voor je reactie Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:44

nee hoor, de slofteugel is niet slecht

wel sommige mensen die het in handen hebben Tong uitsteken

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:47

runningkawa schreef:
nee hoor, de slofteugel is niet slecht

wel sommige mensen die het in handen hebben Tong uitsteken

ja dat dacht ik al! Vet plaatje trouwens!! Hoe maak je dat?

Gr. Roos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:49

Ik heb mezelf laten filmen en uit dat filmpje stills gehaald, die ik zo weer achter elkaar heb geplakt Lachen

Ontopic
Er zijn imo wel teveel mensen die denken dat ze goed omgaan met de slof.
In realiteit zie je echter heel wat anders.

dit was verder in dit 1001e slof topic weer genoeg bijdrage van mijn kant Haha! Doei!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:51

Nee het is niet slecht , heb het een keer in de winkel gevraagt ,het licht er igg aan hoe je het gebruik

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:55

runningkawa schreef:
Ik heb mezelf laten filmen en uit dat filmpje stills gehaald, die ik zo weer achter elkaar heb geplakt Lachen

Ontopic
Er zijn imo wel teveel mensen die denken dat ze goed omgaan met de slof.
In realiteit zie je echter heel wat anders.

dit was verder in dit 1001e slof topic weer genoeg bijdrage van mijn kant Haha! Doei!

Oeps... ik ben pas lid op bokt.nl dus ik moet alles nog ff uitzoeken... haha...

Gr. Roos

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:17

dondahsteen schreef:
Oeps... ik ben pas lid op bokt.nl dus ik moet alles nog ff uitzoeken... haha... Gr. Roos

misschien een idee om dan op alle forumpagina's de mededelingen even te lezen. In de mededelingen van [RT] staat bijv. al een heel stuk met allemaal opmerkingen die eerder over slofteugels zijn geplaatst.

Verder ben ik het met Runningkawa eens. Die slofteugel is niet slecht, sommige handen waar ze in zitten wel... Maar dat is eigenlijk met alle hulpteugels zo.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:31

Ik heb tot een week toe geroepen dat het gebruik van een slofteugel niet helemaal in de haak is, vind ik trouwens nog steeds, hij wordt er soms wel erg snel bijgepakt. Maar sinds afgelopen week train ik onder begeleiding ook met slof, weliswaar aan de zijkanten vastgezet en niet tussen de voorberen. Zo kan ik Patos iets soepeleren krijgen in de oprichting en het werkt perfect!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:56

wij hebben thuis wel een slof maar gebruiken hem bijna nooit... mijn pony word er alleen maar stugger van... soms als begrensing is ie wel handig maar ik zorg dur wel voor dat de slof bijna nooit strak hangt... Bloos ach... in de krul trekken is geen kunst

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:13

Ik rijd bijna nooit met slof en als ik ermee rijd dan is het omdat mijn pony een paar weken heeft stilgestaan en nogal eens de lucht in gaat en ik sommige dingen moeilijker kan doen dan andere omdat ik nu een knie blessure heb.
En als ik naar buiten ga(doe ik nu al 1 jaar nie meer Boos! )dan doe ik voor de eerste keer ook een slof om denk ik.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:05

Dromen topic numero 100..

ben tegen het gerbuik, vaak zie ik dat het setje een beetje strak aangetrokken is [dus slof strakker dan normale teugel] en daar kan ik helemaal niet tegen. verder is het makkelijk om een slofje eraan te hangen, kun je je paard lekker op iedere hoogte te krul in trekken en dan zweep over been iedere pas beetje bijtikken zodat de achterhand een soort van actief word.
Bij ons op stal zit iedereen lekker aan de slof te trekken [of tiedemann gewoon heel strak], maar gelukkig zie je bij sommige ruiters hier op bokt dat het ook normaal kan.
Het kan niet veel kwaad bij het juiste gebruik, maar bij veel ruiters gaat het om het plaatje en trekken het dan toch strak aan. Beetje jammer en sneu voor het paard.
Maar succes bij evt gebruik.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:41

mij is geleerd,dat als het paard goed nagevelijk loopt de slof los moet hangen, zonietmag er wel wat spanning opstaan
ik rijoook met slof, tijdelijk om meghan wat losser in dr hals te maken,rug gebruikt ze namelijk prima, alleem dr nek niet, best vreemd eigenlijk.
De eerste keer dat ik met slof reed was in de les, de tweede keer ook, sindsdien rij ik er ook zelfstandig mee

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:58

Wat ik altijd maar zeg is als je samen met je paard met een slof goed kan rijden dan kun je ook zonder Knipoog

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:14

Dustinlover schreef:
Wat ik altijd maar zeg is als je samen met je paard met een slof goed kan rijden dan kun je ook zonder Knipoog

Zo denk ik er ook over! Haha!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:33

Dustinlover schreef:

Heb je helemaal gelijk in, maar sinds kort weet ik dat je 'goed rijden' kunt veranderen in 'beter rijden' met de hulp van de slof.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:14