Tiara @ work tijdens de les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Tiara @ work tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 15:45

Gisteren les gehad. Saskia (Primeur op bokt) logeerde bij mij en ging mee als fotograaf! Foto's zijn een beetje wazig, dat komt door de instellingen op mijn camera denk ik, maar voor het idee Lachen

Eerst even in de "kleine" bak.
Actief maken voor mijn been
Afbeelding
Even stappen en extra uitleg...
Afbeelding

Daarna eindelijk weer in de grote bak Haha! Tiara was niet goed aan het been en om de kleine bak zit een hek. Daar kan je nog eens extra gas geven zonder over het erf te vliegen....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iets ronder.... Best moeilijk.... ga meteen weer naar de grond kijken dan Bloos
Afbeelding
Afbeelding

Daarna liep ze na 1 mini weigering zo de trailer weer in Lachen BLij dat ze naar huis mocht Haha! Weer een overwinning!

Diana_Mabel

Re: Tiara @ work tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:49

Daar is de krachtpatser Lachen
ze ziet er goed uit Masja!

banjer84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:51

Erg leuk paard en erg leuke foto's *LOL*

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:56

Waarom moet je paard nog ronder gereden worden. Als paard niet actief is, is de achterhand er dus niet goed erbij. Door hem nog ronder in te zetten, blijft achterhand alleen nog maar meer erachter. Ik zou ervoor kiezen, paard gewoon van voren los te laten en vervolgens echt van achteren naar voren rijden, tot paard de neus naar voren gaat brengen, je van voren aanleuning krijgt en dat paard kan ontspannen. Dit paard zal niet zomaar kunnen gaan ontspannen want het rechterachterbeen word linksom bijna geplaats achter linkervoorbeen. Dat is dus niet rechtgericht en ik zou ervoor kiezen om linksom wat schouder voor achtig te gaan rijden om juist linkerachterbeen meer te activeren en paard meer recht te richten.
Als paard wat meer rechtgericht is zou ik met juiste drang naar voren (zodat je hem van voren wat op kunt gaan houden/tegen kunt gaan houden) rijden zodat paard op gelijkmatige aanleuning kan gaan komen en rug kan ontspannen (en tegelijkertijd de buikspieren aanspannen) Dan kan paard in voorwaartse neerwaartse tendens gaan lopen en dan kun je naar verzameling en oprichting werken. Als je paard actiever wilt krijgen, kun je veel tempowisselingen rijden.
Maar ik zou beginnen met RECHTRICHTEN. Succes ermee. Het is wel leuk paard overigens. Maar crossen is NIET actief maken. Paard moet met oortjes hoog in de lucht lopen en niet in de krul gereden worden.

MyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:58

Wauwie, ziet er goed uit hoor!!
Mooi paard en je hebt hem lekker aan jet lopen, vind ik Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:00

Bets schreef:
Waarom moet je paard nog ronder gereden worden. Als paard niet actief is, is de achterhand er dus niet goed erbij. Door hem nog ronder in te zetten, blijft achterhand alleen nog maar meer erachter. Ik zou ervoor kiezen, paard gewoon van voren los te laten en vervolgens echt van achteren naar voren rijden, tot paard de neus naar voren gaat brengen, je van voren aanleuning krijgt en dat paard kan ontspannen. Dit paard zal niet zomaar kunnen gaan ontspannen want het rechterachterbeen word linksom bijna geplaats achter linkervoorbeen. Dat is dus niet rechtgericht en ik zou ervoor kiezen om linksom wat schouder voor achtig te gaan rijden om juist linkerachterbeen meer te activeren en paard meer recht te richten.
Als paard wat meer rechtgericht is zou ik met juiste drang naar voren (zodat je hem van voren wat op kunt gaan houden/tegen kunt gaan houden) rijden zodat paard op gelijkmatige aanleuning kan gaan komen en rug kan ontspannen (en tegelijkertijd de buikspieren aanspannen) Dan kan paard in voorwaartse neerwaartse tendens gaan lopen en dan kun je naar verzameling en oprichting werken. Als je paard actiever wilt krijgen, kun je veel tempowisselingen rijden.
Maar ik zou beginnen met RECHTRICHTEN. Succes ermee. Het is wel leuk paard overigens. Maar crossen is NIET actief maken. Paard moet met oortjes hoog in de lucht lopen en niet in de krul gereden worden.

Valt best mee.... leuk paardje hoor! Lekker rond, helemaal mijn type!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:02

Leuk paard, lijkt heel erg op een paardje wat ik vroeger heb gereden. Ben benieuwd naar z'n afstamming.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:07

Bets schreef:

Ik weet niet op welke foto je doelt.

Waarom nog ronder: Ik wil dat mijn paard mijn hand volgt. Dus ook een paar passen ronder, paar passen meer opgericht, paar passen neus eruit. Ik wil haar in kunnen stellen zoals ik dat op dat moment vraag.

Crossen zou ik nooit met mijn paard doen. Actief maken wel. Met actief bedoel ik dat ze weg moet zijn voor mijn been. Actief vanuit acteren naar voren komen zodat ik dat in mijn hand op kan vangen.

Rechtrichten kan imo pas als de motor loopt. Als je stilstaat kan je niet sturen. Daarbij is mijn paard naar begrippen redelijk recht gelukkig. Heeft ook even geduurd, maar ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Alleen met losrijden ben ik meer bezig met het actief en wakker maken, dan rechtrichten. Dat doe ik pas als ze wakker en actief is.

Maar toch bedankt voor je visie. Ik kan hier wel wat mee Haha!

Masja

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:08

Anoeska schreef:
Leuk paard, lijkt heel erg op een paardje wat ik vroeger heb gereden. Ben benieuwd naar z'n afstamming.

Jazz x Ulft x Ivanhoe x Xebec x Tamboer Bloos

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:09

Leuk paard ! Haha!

Ziet er leuk uit hoor.
Hij loopt erg netjes Ja

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:09

masja schreef:
Anoeska schreef:

Jazz x Ulft x Ivanhoe x Xebec x Tamboer Bloos

Nee, ik zie er niks in terug van mijn vorige paard (was van Samber). Maar toch echt een hele leuke!!

zjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:28

Wowie....blijft een super beest! Leuke foto's hoor! Staan ze ook al op je site?

(En Masja, da's subtiel voor duim effe mee dinsdag Knipoog )

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:36

Kikker schreef:
Wowie....blijft een super beest! Leuke foto's hoor! Staan ze ook al op je site?

(En Masja, da's subtiel voor duim effe mee dinsdag Knipoog )

Ja staan al op mijn site, moet ze alleen nog doorlinken... Daar staan er trouwens meer Lachen

Ik duim voor je *en mij Knipoog *

_Ellen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:53

Mooi paardje heb je hoor! Loopt netjes! Vingers aflikken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:07

Leuke foto's masja Ja
En het blijft een geweldig paardje!

Jij dacht Anouk foto's, ik ook foto's Tong uitsteken

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:19

Heej, daar hebben we Tiara Haha! .
Ze gaat echt vooruit zeg, met de laatste keer dat ik haar heb zien lopen! Ga zo door!
Saskia heeft hele mooie foto's gemaakt!

Primeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:27

hoi hoi,

echt een beetje wazig.... Bloos maar voorderest echt leuk!!!!

me buurmeisje zegt dat ze mooi is! Knipoog (die zit naast me!)

doei doei!! groetjes Saskia

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:24

Ik vind je wel behoorlijk vooruit gegaan zeg Haha! ziet er goed uit.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:40

ze ziet er goed uit masja! en het totaal plaatje is ook zeker oke!! Haha!

ga zo door!!!

OK dan!

silkit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:58

hey

Jij en je paardje zijn een heel mooie combinatie!
Hij loopt ook helemaal niet slecht!
doe zo verder zou ik zeggen !
X

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 13:45

Merilyn schreef:
Ik vind je wel behoorlijk vooruit gegaan zeg Haha! ziet er goed uit.

We moeten er hard voor werken, maar het werpt zo zijn vruchten af.

Ik krijg al helemaal zin in Vriezeveen. Eens kijken wat de jury van mijn harde trainen zal vinden...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:41

masja schreef:
Bets schreef:

Ik weet niet op welke foto je doelt.

Waarom nog ronder: Ik wil dat mijn paard mijn hand volgt. Dus ook een paar passen ronder, paar passen meer opgericht, paar passen neus eruit. Ik wil haar in kunnen stellen zoals ik dat op dat moment vraag.

Crossen zou ik nooit met mijn paard doen. Actief maken wel. Met actief bedoel ik dat ze weg moet zijn voor mijn been. Actief vanuit acteren naar voren komen zodat ik dat in mijn hand op kan vangen.

Rechtrichten kan imo pas als de motor loopt. Als je stilstaat kan je niet sturen. Daarbij is mijn paard naar begrippen redelijk recht gelukkig. Heeft ook even geduurd, maar ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Alleen met losrijden ben ik meer bezig met het actief en wakker maken, dan rechtrichten. Dat doe ik pas als ze wakker en actief is.

Maar toch bedankt voor je visie. Ik kan hier wel wat mee Haha!

Masja

hee ziet er goed uit hoor al weer veeeeeeeeel beter als de vorige foto's.

Begrijp wat bets bedoelt ben ik ook voorstander van. Buigen en stelling kan je pas oefenen als de actief achter zijn. Tuurlijk kan je het afwisselen maar denk dat Tiara al meer actief is dan je denkt. En ze heeft les dus onder begeleiding geen probleem lijkt mij.

Ik merk dit goed bij urban als ik nu met stelling ga rijden pakt hij achter niet mee puur ook omdat zijn lichaam dat nog niet goed aankan en breekt dan af. Door rechtrichten en actief te maken (tempowisselingen) wordt hij sterker door dan later op de volte rond te worden en meer te buigen. Ga nu langzaam wat voltes rijden en meer buiging vragen of veel recht door de volte. Maar eerst actief en aan het been.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:52

Prisca schreef:
Begrijp wat bets bedoelt ben ik ook voorstander van. Buigen en stelling kan je pas oefenen als de actief achter zijn.
Tuurlijk kan je het afwisselen maar denk dat Tiara al meer actief is dan je denkt
. En ze heeft les dus onder begeleiding geen probleem lijkt mij.

Ik merk dit goed bij urban als ik nu met stelling ga rijden pakt hij achter niet mee puur ook omdat zijn lichaam dat nog niet goed aankan en breekt dan af. Door rechtrichten en actief te maken (tempowisselingen) wordt hij sterker door dan later op de volte rond te worden en meer te buigen. Ga nu langzaam wat voltes rijden en meer buiging vragen of veel recht door de volte. Maar eerst actief en aan het been.

Dat bedoelde ik dus ook. Ik heb het idee dat activiteit meer is overgegaan in zeg maar hard lopen. Activiteit kan namelijk al zijn bij verzameling, om maar even een ander voorbeeld te geven. Paard moet bij wijze van al actief zijn dat hij op zijn plaats begint te bewegen zonder dat je hard hoeft te gaan, dat is wat ik eigenlijk bedoelde. Kijk tempowisselingen is goed, maar het LIJKT op foto dat het meer naar "crossen"gaat, dit is misschien niet juiste woord maar je begrijpt denk ik wel dat ik bedoel (hoop ik)

Inderdaad wat Prisca zegt, door buiging te vragen, komt paard vaak terug in tempo en ook in activiteit. Dat heeft tijd nodig om dat goed voor elkaar te krijgen. Inderdaad net even stapje terug, iets rustiger rijden en opbouwen scheelt hoop werk en goede verstandhouding tussen ruiter en paard.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:21

Bets schreef:
[ Kijk tempowisselingen is goed, maar het LIJKT op foto dat het meer naar "crossen"gaat, dit is misschien niet juiste woord maar je begrijpt denk ik wel dat ik bedoel (hoop ik)

[/quote]

Haha denk dat dat eerder aan de sluitertijd van de camera ligt want ook de langzame foto's zijn bewogen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:24

Prisca schreef:
Haha denk dat dat eerder aan de sluitertijd van de camera ligt want ook de langzame foto's zijn bewogen.

Eh alle foto's zijn bewogen.... Haha! Tuurlijk het zijn ook maar momentopnames, maar dat is wat ik uit de foto's haal. Ieder het zijne natuuurlijk he Knipoog