Gracy @ Work in Tiel (Onder het Zadel!!)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Gracy @ Work in Tiel (Onder het Zadel!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 13:28

Hee hee!!

Dit keer zijn er al meer foto's gelukt! Ze zijn wel wat donker maar oke!!

Gracy loopt niet super maar goed dat is ook nog niet te verwachten! We zijn al blij dat er iemand op zit! Voor meer info&support Tong uitsteken

[VvdD] Vervolg: Toch EROP voor Gracy!!

Hier dan de foto's!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Megan_ op 16-03-05 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Angie_Uresca

Re: Gracy @ Work in Tiel (Onder het Zadel!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:29

Ik zie alleen kruisjes

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 13:35

Volgens mij is picserver down ofzo.. Hij geeft bij mij nu ook kruisjes maar met het voorbeeld had ik gewoon foto's!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:53

mooie kruisjes Haha!
van welk merk zijn ze Bloos

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:59

Even nieuwe poging wagen, doe ik even voor Megantjuh:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:30

Bedankt Megantjuh en Bets voor het plaatsen van de foto's! OK dan!

In het begin liep Gracy met haar neus in de lucht, ze was stijf en had niet zoveel zin om te lopen. Tatjana moest Gracy voortdurend corrigeren Whoosh! , op een gegeven moment begon Gracy te ontspannen. Er waren zelfs seconden dat Tatjana kon voelen dat Gracy niet meer aan de bit ging trekken Haha! Party!!

Ik was een stuk gelukkiger met Gracy toen ik naar huis ging. Voorheen had ik moeite om in Gracy te blijven geloven- want de laatste keer dat ik haar zag was toen op de zondag tijdens het longeren, en Gracy was continu in gevecht.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:33

Gracy schreef:
Bedankt Megantjuh en Bets voor het plaatsen van de foto's! OK dan!

Graag gedaan hoor!!! Ach gut

Ik was een stuk gelukkiger met Gracy toen ik naar huis ging. Voorheen had ik moeite om in Gracy te blijven geloven- want de laatste keer dat ik haar zag was toen op de zondag tijdens het longeren, en Gracy was continu in gevecht.
[/quote]
Ja het valt ook niet mee. Jullie moeten elkaar weer gaan vertrouwen en in elkaar gaan geloven, maar dat gaat helemaal goedkomen. OK dan! Hyper!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:37

Je ziet toch wel dat ze in het begin veel moeite heeft, maar ze gaat wel meer ontspannen op het eind. Wel fijn dat Tatjana erop kan en dat Gracy dat ook tolereert.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:45

Mhh ik weet niet wat ik hiervan moet denken maar vind de foto's alles behalve voordeling voor zowel ruiter als paard. Ze nogal een onderhals door een verkeerde houding dat is te corrigeren maar kijk uit dat ze dan niet op de voorhand valt.

Zweep bovenhands? paard wat in elkaar getrokken wordt. Ik zou deze foto's niet plaatsen al was het maar voor jezelf.

Sorry kan begrijpen dat je blij bent maar dit zijn de verkeerde momenten.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:51

Prisca schreef:
Zweep bovenhands? paard wat in elkaar getrokken wordt. Ik zou deze foto's niet plaatsen al was het maar voor jezelf.

Paard is alles behalve voorwaarts. Een paard geen drang naar voren heeft (dus wat je niet van achter uit naar voren kunt rijden) kan alleen maar gaan hangen en vastpakken. Daarom houd ze zweep bovenhands om keer te zwiepen, waarop paard als ware voor kan gaan "vluchten"om het zo maar te omschrijven. Het is niet juiste woord maar weet zo even niet hoe ik het anders kan omschrijven. het is hetzelfde als je 2 teugels in 1 hand zou nemen en dan zwiepen met paard. Als ie geen reactie naar voren geeft, dan is er iets niet aan de haak Haha!
Paard moet van achteruit naar voren gereden worden om aanleuning te krijgen (oftewel gelijkmatige aanleuning) waarop het paard op kan ontspannen en vervolgens in voorwaarts neerwaartse tendens kan gaan lopen (maar dit paard is al 6 mnd niet gereden, erg dominant en berijdster en eigenaar zijn blij dat er weer iemand op KAN zitten)
Dus voordat je (voor) oordeel plaatst, lees eerst de rest van te voren wat er gaande is geweest. Dat is namelijk nog allemaal niet zo leuk geweest. En ze boeken nu vooruitgang (als je met een paard niets meer kunt.... dan ben je al blij dat er iemand erop kan) oke het is nog een lange weg te gaan voor deze mensen en dit paard. Maar daar word aan gewerkt.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:00

Ik vind het knap dat je foto´s plaats van het corrigeren de meeste foto´s op bokt zijn allemaal van paarden die niets mankeren.
Dit is een paard dat onder de catogorie probleempaarden valt dat moet je dus creatief aanpakken.
Tatjana is een vrouw die weet waar ze mee bezig is en ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit plaatje er over een paar weken uit ziet.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:11

Bets schreef:
Prisca schreef:

Paard is alles behalve voorwaarts. Een paard geen drang naar voren heeft (dus wat je niet van achter uit naar voren kunt rijden) kan alleen maar gaan hangen en vastpakken. Daarom houd ze zweep bovenhands om keer te zwiepen, waarop paard als ware voor kan gaan "vluchten"om het zo maar te omschrijven. Het is niet juiste woord maar weet zo even niet hoe ik het anders kan omschrijven. het is hetzelfde als je 2 teugels in 1 hand zou nemen en dan zwiepen met paard. Als ie geen reactie naar voren geeft, dan is er iets niet aan de haak Haha!
Paard moet van achteruit naar voren gereden worden om aanleuning te krijgen (oftewel gelijkmatige aanleuning) waarop het paard op kan ontspannen en vervolgens in voorwaarts neerwaartse tendens kan gaan lopen (maar dit paard is al 6 mnd niet gereden, erg dominant en berijdster en eigenaar zijn blij dat er weer iemand op KAN zitten)
Dus voordat je (voor) oordeel plaatst, lees eerst de rest van te voren wat er gaande is geweest. Dat is namelijk nog allemaal niet zo leuk geweest. En ze boeken nu vooruitgang (als je met een paard niets meer kunt.... dan ben je al blij dat er iemand erop kan) oke het is nog een lange weg te gaan voor deze mensen en dit paard. Maar daar word aan gewerkt.

Mijn jonge paard is ook niet voorwaarts maar van deze manier heb ik nog nooit gehoord en ben er geen voorstander van. Ik rij op stem en been en bij geen reactie een tipje met de zweep. Dit geeft een negatief effect van de zweep.

Ik heb gelezen wat de geschiedenis is van dit paard ook mijn oude paard was 7 jaar geleden zo'n probleem geval. Ik zal niet zeggen dat ik het beter zou kunnen maar dit beeld wat je nu ziet is geen fijn beeld en helemaal niet ontspannen of met plezier. Aan de teugel of van achter naar voren is nu niet zo belangrijk denk eerder voorwaarts en over 4 benen en het plezier in het lopen terug krijgen. Wat ik zie is mijn mening van het beeld wat ik krijg andere mensen schrijven niets en lachen hard bij het zien en ik zet het wel neer en is niet onaardig bedoelt maar meer kijk uit wat je plaatst.

Erg leuk dat het fijn gaat nu en dat de ruiter ook weer kan rijden.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 17:04

@ Prisca

Ik begrijp totaal niet wat je hier nou mee wilt bereiken. Kom je beetje commentaar geven over dat het paard niet loopt, gespannen is noem maar op. Als je eens goed had opgelet dan wist je dat er tot 2weken geleden NIKS met dit paard te bereiken was, je kon er niet eens normaal naast staan. Het is dus al heel wat dat er weer iemand op kan. En dit is niet zomaar een probleempaardje, ze heeft een blessure gehad en nog steeds trauma en gewenning. Dus wat kun je noou verwachten van Gracy als je er net een week op rijd? Dat moet je mij nou eens uit leggen.. Boos!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 17:06

En trouwens, wat jij noemt ''het paard wordt in elkaar getrokken'' zou je als je de achtergrond wist, kunnen zien als het paard wordt elke pas gecorrigeerd.

Tja en in zo'n situatie kan je ook van de ruiter niet verwachten dat die er op en top bij zit Lachen

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:27

ik heb heel je topic gevolgt ,
en ik wil alleen maar zeggen veel succes ermee en ben blij voor je dat er nu vooruitgang in zit . OK dan!

iedereen kan wel oordelen over de fotos hebben maar alleen jij (jullie ) weten hoe gracy is , en wat de beste aanpak is .

hopelijk gaat het allemaal weer goedkomen Ja

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:28

Prisca, ik denk niet dat jij weet waar je over praat. Ik vind het ontzettend knap wat Tatjana met Gracy gedaan heeft in zo'n korte tijd. Tatjana heeft in een hele korte tijd zo verschrikkelijk veel vooruitgang geboekt, zij MOET wel weten waar ze het over heeft. Ze zal dus heus wel weten waar ze mee bezig is. En Gracy is verschrikkelijk dominant, en als ze het er echt niet mee eens zou zijn zou Tatjana er niet zo rustig op kunnen zitten hoor, geloof me....

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 17:32

FabjuhBrowny schreef:
Prisca, ik denk niet dat jij weet waar je over praat. Ik vind het ontzettend knap wat Tatjana met Gracy gedaan heeft in zo'n korte tijd. Tatjana heeft in een hele korte tijd zo verschrikkelijk veel vooruitgang geboekt, zij MOET wel weten waar ze het over heeft. Ze zal dus heus wel weten waar ze mee bezig is. En Gracy is verschrikkelijk dominant, en als ze het er echt niet mee eens zou zijn zou Tatjana er niet zo rustig op kunnen zitten hoor, geloof me....

Wijfie Kusje Smak!!

Thank you nogmaals voor alles!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:39

Ik ken het verhaal achter dit paard niet. Kan alleen via de link het verslagje terug lezen.

Als ik deze foto's zie, vind ik dat alles behalve plezierig om naar te kijken.

Ik begrijp wat Prisca met haar opmerkingen bedoeld... En als je geen negatief commentaar wilt waarom plaats je deze foto's dan zonder verdere uitleg? Men (en ook ik) kunnen zo toch niet achterhalen wat er met dit dier is?

Lijkt me dat je dit ook anders op kan lossen. Als een paard niet voorwaarts is, maak het dier dan eerst voorwaarts (aan de longe of met iemand ernaast die hem aan de gan houdt) en daarna druk op de mond uit oefenen. Pas als de motor loopt kan je aan de voorkant iets doen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 17:47

masja schreef:
Ik ken het verhaal achter dit paard niet. Kan alleen via de link het verslagje terug lezen.

Als ik deze foto's zie, vind ik dat alles behalve plezierig om naar te kijken.

Ik begrijp wat Prisca met haar opmerkingen bedoeld... En als je geen negatief commentaar wilt waarom plaats je deze foto's dan zonder verdere uitleg? Men (en ook ik) kunnen zo toch niet achterhalen wat er met dit dier is?

Lijkt me dat je dit ook anders op kan lossen. Als een paard niet voorwaarts is, maak het dier dan eerst voorwaarts (aan de longe of met iemand ernaast die hem aan de gan houdt) en daarna druk op de mond uit oefenen. Pas als de motor loopt kan je aan de voorkant iets doen.

Wat er met dit paard aan de hand is kun je niet in een paar regels uitleggen. We zijn al 6,5maand met haar bezig en deze vrouw Tatjana is de eerste die wat heeft bereikt, en wel in 2weken. Er hebben vele uitgebreide topics gestaan over Gracy en ik snap niet waarom mensen nu in 1x negatief reageren als ze hiervoor ook nooit interesse hadden in het verhaal van Gracy... Boos!

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:47

masja schreef:

Volgens mij staat er bovenaan een verwijzing naar het topic, waar alle problemen met betrekking tot dit paard (al een paar maanden lang) zijn besproken.

Het paard heeft een blessure gehad en moet nu op een hele nieuwe manier leren lopen (toch, megan?). Dat zal in het begin zeker niet van harte gaan. Maar als je dat topic had gelezen, had je gezien dat je eerst helemaal niets met Gracy kon en nu kan er al iemand op zitten. Inderdaad ziet het er gespannen uit. Maar je kan niet van een paard verwachten, dat hij na een week het nieuwe lopen al doorheeft en dat het van een leien dakje gaat. Als je een paard inrijdt, loopt hij na een week toch ook niet de sterren van de hemel. Tatjana werkt op basis van No Cure, No Pay, dus als zij niet weet waar ze het over zou hebben, zou ze dit dus ook niet doen.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:09

Ieder heeft recht op zijn of haar persoonlijke mening, daar heb ik niets op tegen. Knipoog

Ik heb bewust deze serie foto's gemaakt, want het is een reëel beeld van de situatie mbt Gracy.

Tatjana weet precies wat ze doet met Gracy, ze heeft heel veel geduld en doet haar taak met veel liefde en begrijp voor een paard. OK dan!

Gracy loopt in het begin vrij strak en gespannen, maar zoals het later in de serie foto's aangeeft, gaat Gracy op een gegeven moment meer ontspannen lopen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 20:37

Gracy schreef:
Ieder heeft recht op zijn of haar persoonlijke mening, daar heb ik niets op tegen. Knipoog

Ik heb bewust deze serie foto's gemaakt, want het is een reëel beeld van de situatie mbt Gracy.

Tatjana weet precies wat ze doet met Gracy, ze heeft heel veel geduld en doet haar taak met veel liefde en begrijp voor een paard. OK dan!

Gracy loopt in het begin vrij strak en gespannen, maar zoals het later in de serie foto's aangeeft, gaat Gracy op een gegeven moment meer ontspannen lopen.

*LOL* Inderdaad, iedereen heeft recht op zijn mening maar ik begrijp de bokkers niet die dit hier nu gigantisch af zitten te kraken zonder dat ze weten wat er allemaal aan de hand is... We hebben zoveel meegemaakt met haar... Wij zijn nu juist blij, beetje jammer dat dan door sommige onwetende verpest moet worden..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:41

Jeetje geweldig zeg!! Ik ben echt blij voor je! Hier had je waarschijnlijk alleen maar van kunnen dromen. Dit is in ieder geval een goede stap in de richting! Want Browny vind het echt maar saai hoor zonder der buurvrouw!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:52

Ik vind het leuk om nu eens te zien wie de draak is Extreme duivel

Heel veel succes net nog mee!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:58

Ik moet zeggen ik schrok me te pleures toen ik de eerste foto's zag, en toen ook nog die zweep zo vaag (net of krijgt ze bij alles wat ze fout doet een mep tegen d'r kop) Nagelbijten / Gniffelen Daar krijg je een heel raar beeld van. Maar (slim als ik ben) lees ik eerst even het topic altijd door voordat ik mijn conclusies trek Lachen
Ik heb verder het topic over Gracy niet gevolgd, maar als ze echt zo onhandelbaar was,(en ik geloof jullie echt Knipoog ) vind ik het hartstikke goed dat het nu al zoveel beter gaat Ja
Op de laatste foto's zie je d'r echt wel ontspannender worden. En die ondernek, die gaat wel weer weg Ja