ik heb een probleem ik heb met mijn jonge pony nog geen wedstrijden gereden omdat ik hem eerst klaargestoomd wil hebben, hij heeft verlatingsangst,, en ik zie het al voor me op een wedstrijd- het inrijden gaat goed, hij is ontspannen en loopt lekker, ik wil de ring in omdat ik aan de beurt ben, hij wil nooit bij de andere pony's weg dus hij keert dan altijd om, ik ben net in de ring en hij is heel erg gespannen omdat hij telkens terug wil naar de andere paarden en dus wil omkeren, hij snijdt de hoeken af, luisterd niet en gaat lopen klieren (steigeren etc.)- ik weet eigenlijk gewoon zeker dat dit zo gaat, ook met les, ik wil aan de andere kant van de bak gaan rijden maar hij keert telkens om omdat hij naar de andere pony's wil
ik zit hier wel erg mee omdat ik graag winstpunten wil halen en proefjes rijden AAN DE GOEDE KANT VAN DE BAK!!! pfff ik wordt er gek van,, ik oefen heel vaak enzo met alleen thuis rijden is het best, maar als ik in de manege wil rijden (binnenbak) in mn eentje dat gaat niet goed (manege is aan de overkant van de weg) hij keert zo vaak om... ik weet dat ik nog geen wedstrijden met hem heb gedaan maar ik weet bijna zeker dat het zo zal gaan