pellie@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

pellie@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:09

hehe eindelijk rijfoto's !!

eerst ikke

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en toen Fleur!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en toen werd hij ook nog heel even gelongeerd door het lesgeefmens!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en toen was hij heel erg moe Haha!

Afbeelding

kritiek is altijd welkom mits opbouwend uiteraard!

pel is nu 4 jaartjes en net een half jaartje onder het zadel.

Caesar

Re: pellie@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:13

Het lesgeefmens heeft op haar 1e longeerfoto de longeerlijn verkeerd Haha! . Het uiteinde moet in haar rechterhand zoals op de andere fotos...

En zoals op die fotos lijkt me zo'n zadel totaal niet zitten...rijden jullie hem nou western of engels met een westernzadel?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:18

Aaaah die Pel, hard aan het werk Ach gut haha !

Nee hoor, Karin en Fleur, het ziet er echt netjes uit! Ik neem aan dat jullie naar het WK gaan over 3 jaar om Anky te verslaan ? Mag ik dan oooook mee ? Clown

Even zonder dollen, het zijn weer hele leuke foto's van Penny Pel Lachen

@ Hermes Deux ; Zo'n zadel zit echt heeerlijk !!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:31

hermesdeux: het lesgeefmens was aan het worstelen met pel omdat pel nou eenmaal rechtsom wilt lopen en niet linksom, vandaar dat het touw een beetje vreemd zat misschien.

het zadel zit echt superlekker !!! je bent van harte welkom om het eens uit te proberen!

en we rijden recreatief maar vanaf de volgende les zal ik lessen met het dressuurzadel want het is inderdaad een gewone engelse les.

sam uiteraard mag je mee als we het opnemen tegen anky !! dat moet helemaal goedkomen hahahaha

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:38

Wat een apart dier zeg! Wat voor 1 is dat?

Je neusriem zit wel erg laag, die mag een heel stuk omhoog, net onder het jukbeen...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 16:44

het is een appaloosa (snowflake few spot)

ik zal eens kijken naar zijn neusriem....heb ik nou nog nooit commentaar op gehad, thanx !

Tigger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:50

Ik vind het een erg grappig paard! Ontzettend aparte aftekeningen! Ja

Ik heb even een plaatje van Divoza gepakt, zo kun je het goed zien.
Bij jou drukt hij nu echt teveel op het laatste stukje van het neusbotje...

Zo hoort hij te zitten.
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:16

Tigger schreef:
Wat een apart dier zeg! Wat voor 1 is dat?

Je neusriem zit wel erg laag, die mag een heel stuk omhoog, net onder het jukbeen...

Inderdaad ook het eerste wat mij opviel. Verder vind ik je onderbenen te ver naar achteren liggen.
Wat me verder opvalt is de zware bodem (of sommige plekken zijn zwaar), voor zo´n jong dier is dit niet bevordelijk.

Hoe vaak rij je op dit paard?

Ik heb het idee, maar ik kan het helemaal mis hebben, dat je bijna elke rijdt. Ik vind em niet echt plezier uitstralen. Maar dat kan zijn dat het natuurlijk moment opnames zijn.

Verder, succes!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:20

mulle bak daar of niet???
wel een apart beestje...

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:31

hahaha nou we rijden hem zeker niet elke dag hoor, nu gemiddeld 3 keer in de week, de achterkant van de bak is wat mul inderdaad dat wel.
verder gaat hij inderdaad liever op een buitenrit dan heeft hij zijn oortjes constant naar voren, jammer voor hem maar hij moet er toch echt aan wennen dat hij ook aan het werk moet! (dit is voor het eerst sinds 3 weken dat hij weer eens aan het werk word gezet door het slechte weer.)

enne we zijn twee verschillende heh dus de overige kritiek weet ik niet voor wie het bedoelt was, ik weet wel dat je benen een stuk verder naar achter liggen met dit zadel.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:36

kekaro schreef:
hahaha nou we rijden hem zeker niet elke dag hoor, nu gemiddeld 3 keer in de week, de achterkant van de bak is wat mul inderdaad dat wel.
verder gaat hij inderdaad liever op een buitenrit dan heeft hij zijn oortjes constant naar voren, jammer voor hem maar hij moet er toch echt aan wennen dat hij ook aan het werk moet! (dit is voor het eerst sinds 3 weken dat hij weer eens aan het werk word gezet door het slechte weer.)

enne we zijn twee verschillende heh dus de overige kritiek weet ik niet voor wie het bedoelt was, ik weet wel dat je benen een stuk verder naar achter liggen met dit zadel.

Oke, is me helemaal duidelijk. Haha! . Mijn paard gaat ook het liefste de bos in Haha! . En inderdaad ze moeten ook aan het werk.

Ik vond bij beide personen de onderbenen wat te ver naar achteren liggen. Maar nu je het zegt van dat zadel, zal het wel daardoor komen. Ik ken het zadel niet, wat is het voor een zadel?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 17:46

het is een barefootzadel en dan (dat zal wel duidelijk zijn) het westernmodel.

volgende week gaan we lessen met het dressuurzadel en zal ik opnieuw foto's maken !! (hmz en nu maar hopen dat het aan het zadel ligt !! Knipoog )

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 17:46

Leuk beestje zeg.. zijn je beugels niet wat lang?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 21:35

bedankt voor de reacties Haha! romytjuuh ik vind niet dat mijn beugels lang zijn....bij western hoort je voet zowieso wat verder in de beugel maar dat is nu dus een beetje vreemd.....dressuurles met een westernzadell Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 21:40

barefoot zit OK dan!

maar eeuhm sinds wanneer heb ik een naamgenoot??? Haha!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 21:50

hahahaha ja jou naam was mij al heel vaak opgevallen pellie Haha!
officieel heet mijn pellie : pelgrim (freckled mister polski)
de barefoot zit echt als een matrasje in stoelvorm ! heeeeeerlijk.

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:01

Leuk paardje!
Wat me opvalt (de neusriem en de mulle bak zijn al genoemd Knipoog ) dat het longeren er niet echt lekker uitziet. Je zei al dat hij moeilijkheden heeft met een bepaalde kant op te gaan.
Als je goed kijkt zie je dat die 'vrouw' hem als het ware tegen houd.
Haar tenen en op sommige foto's ook haar heupen zijn vóór het paard gericht waardoor ze eigenlijk zegt dat hij moet stoppen.
Eerst maakte ik die fout ook altijd bij mijn (ex) verzorgpony (omdat ik er eigenlijk nog nooit van gehoord had) maar nu ik het weet gaat het super! Nu kan ik er ook lekker gebruik van maken met losgooien enzo, ik hoef alleen maar mijn tenen(!) voor haar te richten (in plaats van achter -> drijvende werking) en dan stopt ze meteen al.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 01:17

nou pel is zo bijdehand dat hij dus op je afkomt als je hem longeert. het kan dus kloppen dat ze hier voor hem staat het is ook absoluut de bedoeling dat hij stopt met lopen op dat punt Haha! hij is nogal speels met longeren.

komt wel wat verbetering in, inmiddels loopt hij ook af en toe wel een net rondje!

ik weet wel wat je bedoelt hoor, ik heb zelf les gehad in het loswerken van een gediplomeerd leerling van emiel voest.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 01:31

Ik ben het met Hilde66 (en de rest trouwens ook) eens.
Hier nog een plaatje om het duidelijk te maken (had em toevallig nog)

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:04

zie ik dat goed of hebben jullie bij het longeren een touwtje aan een kant???
Dit is echt super slecht!! het is heel onnatuulijk en zeker voor een jong paard!! daar ga je de kop al helemaal niet mee na binnen trekken!!
Het paard word er super scheef van en straks vreselijk sterk aan die kant.

Ik zou als ik jullie was maar een andere instructrice nemen, deze weet er echt niks van af!

En ik zou de bak eens slepen, hardstikke slecht voor de pezen van een jong paard om door dat mulle zand heen te ploegen.
Vooral in die galop foto kun je zelf ook zien dat hij er moeite mee heeft.

Ik had goede begeleiding gezocht als ik jullie was, straks is het hele paard verpest, zie het niet als een aanval, maar als een tip

Draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 08:48

Ik ben het wel een beetje met nimmerdor eens, touwtje zit inderdaad aan 1 kant, lekker krom

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:27

touwtje zit wel in het midden, maar wel errug strak geloof ik? laat het beestje eerst maar op eigen benen lopen voordat het weer in allerlei hulpstukken wordt gezet. een kleuter gaat ook niet gelijk naar het gymnasium, toch? wel grappig beestje maar ik zou een andere instructrise zoeken en eerst goed het paard leren lopen aan de longe en dan pas verder rijden.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 11:42

touwtje zit absoluut niet strak hoor, hij is vijf minuten gelongeerd hiermee om hem dus te leren dat hij die kant om moet lopen, zonder touwtje draait hij binnen een seconde om en nu was dat niet het geval,hij word niet in een krul getrokken ofzow.

dat over die drijvende positie en remmende positie weet ik echt wel en dat weet de instructrice ook maar ik dacht toch dat ik dat al uitgelegd had.

verder vind ik de instructrice erg leuk lesgeven, het paard loopt netjes alle gangen die hij moet lopen dat ging nu ook hartstikke goed (zeker voor een eerste les sinds tijden)

dat de bak gesleepd moet worden dat weet ik ook wel maar ik ben helaas niet in de positie om dat zelf te doen, het is niet mijn eigen bak helaas. de eigenaar verzuimd hierin en hier zijn de huurder en de verhuurder dan ook al een tijdje over aan het ruzieen maar ik vind het geen reden om hem hierom te laten staan, zo enorm zwaar is het niet.

in ieder geval bedankt voor alle opbouwende kritiek....

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:15

als je op de goede manier longeert dan gaat ie wel de kant op dat jij wil.
Conclusie: Zoek een andere instrucrice, want deze weet er waarschijnelijk net zo veel van als ik van auto's...

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 16:30

Nimmedor schreef:
Conclusie: Zoek een andere instrucrice, want deze weet er waarschijnelijk net zo veel van als ik van auto's...

Beetje een flauwe opmerking, dus omdat haar lesgeefmens niet goed kan longeren {wat je alleen maar op een foto ziet, en dus ene moment opname is} moet ze meteen een ander zoeken?

Vind het een leuk paardje, veel plezier verder met hem Lachen