pony struikelt veel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

pony struikelt veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 23:13

hallo!

op de manege is een pony die heel vaak struikeld, ze zakt dan even door een voorbeen.
misschien ligt het er wel aan dat ze niet goed wordt gereden, maar daar heb je niet veel aan omdat het een manege pony is..
(je kan moeilijk de hele tijd tegen iedereen die erop rijd zeggen dat ze haar goed voorwaarts moeten rijden met duidelijke hulpen...)
bij het been waar het het meest voorkomt heeft ze ook een aparte hoef, hoe leg je dat uit.. als je de hoef uitkrabt zie je niet gewoon de straal en het witte vlak ervoor, maar in het witte vlak zit een rand, het lijkt wel alsof de hoef daar bekapt had moeten worden.

maar ja dat is waarschijnlijk meer iets voor de rubriek medisch.
zal ik daar even vragen.
maar het struikelen, is daar zo iets aan te doen, met bandages of zo? dat dat misschien meer steun geeft??

groetjes loveblacky

natas101

Re: pony struikelt veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:36

als een pony meestal stuikeld loopt hij nog al wat sullig en is hij (zeg maar) afgelijd en let niet op de ruiter op zijn rug dus probeer dan om de teugels in gevoel te houden afentoe knikjes in je hang geven en been er aan houden...dan gaat het denk ik beter... Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 12:09

ja dat klopt ja!! merk heel erg dat de pony veel op de ruiter vertrouwd.. maar niet elke ruiter die ze er op zetten rijd even goed.. dat heb je op een manege he..
ik vroeg me dus af of ik de pony op de een of andere manier kon beschermen tegen eventuele blessures ten gevolge van het struikelen...

trouwens bij mij ziet deze site er ineens heel raar uit!!
is dat bij iedereen, en wat is dat dan????

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:26

Voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts.
Aan het werk zetten, volte hier, gebroken lijn daar, overgang hier, overgang daar.

Hij zal op jouw moeten gaan letten en probeer hem goed actief te houden. Been is voorwaarts en niet been is even wachten en dan pas voorwaarts.