zitten in galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaykuhhh

zitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 21:00

hoihoi,

Als ik galoppeer met mijn paardje (draver) dan zit dat natuurlijk niet zo fijn als bij een paard dat altijd al heeft mogen galopperen. Maar ik ben super trots op hem omdat hij al verzameld kan galopperen en het gewoon super doet. Tong uitsteken
Nou mijn probleempje:
Als ik in de rechtergalop zit, zit dat super fijn, ik kan goed blijven zitten. Maar als ik in de linkergalop zit, kan ik gewoon niet goed blijven zitten (het is niet zo dat ik stuiter, dat juist helemaal niet, ik zit alleen heel anders en helemaal niet fijn). Het is zo dat hij mij naar buiten duwt op de linkerhand en dat hij minder los is.
Heeft iemand tips voor mij om goed te kunnen blijven zitten? Haha!

XoNo

Re: zitten in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:24

Nou, zolang je paard linksom nog niet soepel genoeg is om fijn te galopperen, zal jij niet fijn gaan zitten Knipoog Dus veel buigoefeningen doen, niet te lange stukken galopperen (veel overgangen rijden). Wanneer zijn galop beter wordt, zal je zit ook beter worden.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:46

met XoNo eens.. heeft hij toevallig op de renbaan (weet niet of hij daar gelopen heeft mja Knipoog ) altijd rechtsom moeten rennen, dan is hij rechtsom soepeler. da's logisch.. ik zou dan iets meer op de linkerhand rijden, om die kant ook soepel te maken. "veel" voltes enzo.. maar blijf de andere kant ook trainen, anders krijg je volgens mij sneller blessures enzo..

succes!!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:56

Verplaatst van VMR naar RT.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:38

rechtrichten is ook erg belangrijk. hij heeft waarschijnlijk enkel rechtsom gelopen en dat is meestal al de goede kant voor paarden, dus waarschijnlijk is hij nu vrij zwaar rechtsgebogen. je kan je paard rechtrichten op allerlei verschillende manieren, ik zou hiervoor de zoekfunctie gebruiken.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 20:48

bedankt allemaal, ik ga weer verder met oefenen. Haha!
ik weet niet of hij linksom of rechtsom heeft gelopen op de baan, maar hij is rechts altijd soepeler geweest.