Voorhand sterker maken?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

talented

Voorhand sterker maken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:14

Ik rijd een vierjarige merrie die van achter uit erg goed stuwt. Maar mijn "probleem"zit meer in de voorhand. Ik wil dat ze van voor wat meer gaat bewegen, dus wat minder vlak van de grond af komt. Het is niet zo dat ze echt storend wenig beweging heeft maar het zou nog veel meer mogen/moeten/kunnen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan creeeren Haha!?

Rinske

Re: Voorhand sterker maken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:16

Dan zal ze achter toch meer tot dragen moeten komen, je kunt dit misschien makkelijk oefenen door balkjes te draven Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:37

Het meer van de grond af draven komt meestal vanzelf als het paard meer tot dragen komt en dus meer gewicht op de achterhand neemt Als het paard welke nu nog er jong is zicht verder ontwikkeld en sterker wordt komt de beweging ook wel.
Belangrijk is dat het paard in balans taktmatig loopt naar jouw ontspannen hand toe, achtiveer het achter en maakt hem sterk door het rijden van correcte overgangen die je veelvuldig herhaald. Ook de middengangen en de arbeidsgangen met elkaar afwisselen. Zodra de balans in de voorwaartse gangen op zowel lange lijnen als cirkellijnen bevestigd is kun je beginnen met het zijwaartse werk, zo verkrijg je een soepel voorahand en achterhand door het overschenkelen.
Hoe soepeler het paard wordt en hoe sterker hoe gemakkelijker hij van de grond kan draven en galloperen.
Het is dus een proces dat niet van vandaag op morgen bereikt wordt. Een proces waar een weg naar toe leid en dat jaren duurt. overhaast het dus niet, heb geduld.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 01:08

In de eerste zin zit je antwoord al. Ik rijd een vierjarige merrie die van achter uit erg goed stuwt. Dat moet dus dragen worden....

Voor de rest sluit ik me bij Kafue aan.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 11:52

bijm ij is het net anders om ik heb ene draver die meer haar achterhand moet gaan gebruiken ipv alleen maar de voorkant