mijn paard hangt altijd wat moet ik dan doen??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikki16

mijn paard hangt altijd wat moet ik dan doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 11:50

mijn paard hangt heel vaak en dan wil die er wel eens vandoor schieten naar stal ofzo en ik kan hem niet goed omsturen want hij is echt heel stijf en vaak kreupel. Verward

Alline

Re: mijn paard hangt altijd wat moet ik dan doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:09

een dierenarts ernaar laten kijken!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:18

Als ze gaat hangen moet je haar goed voorwaarts laten lopen, en je kan haar het best even laten onderzoeken door een dierenarts. Heel veel suc6!! Ach gut greetz Eva.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 12:55

als je paard er vandoor wil gaan, kan hij dan ook echt richting stal? ik bedoel rij je in een afgesloten bak of wei?
wat het hangen in je hand betrefd, rijd je peerd voorwaarts! en ontspan je hand, houd het luchtig aan de voorkant. probeer anders eerst eens een kwartiertje te longeren, en dan een kwartiertje te rijden, als je longeert houd de cirkel dan wel zo groot mogelijk zodat het niet te balastend voor z''n benen word.

nikki16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 18:47

mariz schreef:
als je paard er vandoor wil gaan, kan hij dan ook echt richting stal? ik bedoel rij je in een afgesloten bak of wei?
wat het hangen in je hand betrefd, rijd je peerd voorwaarts! en ontspan je hand, houd het luchtig aan de voorkant. probeer anders eerst eens een kwartiertje te longeren, en dan een kwartiertje te rijden, als je longeert houd de cirkel dan wel zo groot mogelijk zodat het niet te balastend voor z''n benen word.

De stal staat aangesloten aan de wei. Ze probeerde vaak wel naar stal te rennen maar dat lukt haar nooit maar, het is wel eritant dat ze het elke keer toch probeert.en bedankt voor de rest van je reactie ik ga er echt aan werken. *LOL*

nikki16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 18:48

Eefske schreef:
Als ze gaat hangen moet je haar goed voorwaarts laten lopen, en je kan haar het best even laten onderzoeken door een dierenarts. Heel veel suc6!! Ach gut greetz Eva.

bedankt voor je reactie Pling

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:53

Wat iedereen hier inderdaad al zegt, als ze gaat hangen voorwaarts rijden en niet terug trekken.
Probeer d'r zo weinig mogelijk te geven waar ze op kan hangen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:09

Als je paard gaat hangen: niet terugtrekken maar een halve ophouding maken.

Bij het willen terugrennen naar stal denk ik toch echt dat je te weinig overwicht hebt op je paard...